Jump to content

Welke muziek staat er nu op (part 5) ???

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

Bach op het Silbermann-Orgel in de Petrikirche in Freiberg. om precies te zijn: Choralbearbeitungen in Kirnbergers Sammlung BWV 690-713.

Tranentrekkend mooi en troostrijk.

Johannes Schäfer op het orgel.

Trof deze plaat (stereo, auch mono abspielbar) ooit aan voor het luttele bedrag van Fl 4,95 bij mijn platenwinkel in de Weimarstraat in Den Haag. En later, véél later, een doosje met alle opnamen op Silbermann-orgels in cd-vorm, voor een evenzeer klein bedrag, waar ik de gelukkige eigenaar van werd.

51AmJk7W5dL._SX466_.jpg

Silbermann is een zeer gewaardeerde orgelbouwer in de tijd van Johann Sebastian Bach, en tegenwoordig vind je deze prachtige instrumenten nog steeds in vele kerkjes en kerken in het oosten van Duitsland. Eurodisc, het Oost-duitse platenlabel van weleer, bracht deze verzameling opnames indertijd uit voor weinig westgeld, maar dat wist ik toen nog niet. Het verbaasde mij alleen dat de plaat vol stond met opnames van Bach, terwijl je meestal alleen verzamelplaten voor die prijs kon bemachtigen. En het verbaasde me dat de plaat zo ontzettend mooi klonk, zelfs op mijn eerste nietswaardige setje. Hier een klein voorbeeldje.

Gelukkig regende het niet toen ik terugliep.-_-

Jammer, Duck, dat jouw video protesteert... "Deze video bevat content van Pink Floyd, die deze wegens auteursrechtschending heeft geblokkeerd"

9 hours ago, mumsoft said:

Gelukkig regende het niet toen ik terugliep.-_-

Jammer, Duck, dat jouw video protesteert... "Deze video bevat content van Pink Floyd, die deze wegens auteursrechtschending heeft geblokkeerd"

Ja verhip, gisteren deed ie t nog

Ms komt ie weer op dit channel

https://www.youtube.com/channel/UC3bLiTc7_UpKSl0dnYR-d3A