Jump to content

Welke muziek staat er nu op (part 5) ???

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

https://pentatone.nativedsd.com/albums/PTC5186488-dvorak-lalo-cello-concertos

Deze heb ik vandaag maar eens binnen gehaald via de NativeDSD site, en dan krijg je ook nog wat Stan Getz er bij😀

Ik kan hier heel goed naar luisteren, mooie opname naar mijn idee.

Edited by HansP

• 2 weeks later...

Het Gergiev-festival is begonnen. Heb nu NPO Radio 4 op staan, met beeld. Gergiev is niet meer de vaste dirigent van het RCO, maar komt nog wel elk jaar terug voor dit door hem geïnitieerde festival in Rotterdam.

Leuke tip, heb Radio 5 ook maar eens opgezet, gewoon via de doodgewone radio-add-on op de rasp. Ben eigenlijk niet zo te spreken over de Qobuz-add-on daarop, die wordt ook niet door de firma onderhouden en is op een haar na verschrikkelijk. Ik had me ten doel gesteld die te verbeteren, maar mijn kennis van die add-ins of -ons is beperkt, net als die van de programmeertaal Python (naar Monty Python). Tot mijn verbazing komt Windows nu met een Python-beginnerscursus. Toch aardig van ze.

5 hours ago, mumsoft said:

Leuke tip, heb Radio 5 ook maar eens opgezet, gewoon via de doodgewone radio-add-on op de rasp. Ben eigenlijk niet zo te spreken over de Qobuz-add-on daarop, die wordt ook niet door de firma onderhouden en is op een haar na verschrikkelijk. Ik had me ten doel gesteld die te verbeteren, maar mijn kennis van die add-ins of -ons is beperkt, net als die van de programmeertaal Python (naar Monty Python). Tot mijn verbazing komt Windows nu met een Python-beginnerscursus. Toch aardig van ze.

Is zeker een leuke stream. Voor Qobuz gebruikte ik Audirvana, dat is betaalde software, zowel voor Windows als Mac.