Jump to content

Welke muziek staat er nu op (part 5) ???

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

'k Had dit concert nog op de Ziggo Horizon staan, echter niet compleet (live concert, te laat begonnen)

Het complete concert is gelukkig wel op YT e vinden. Altijd weer een kippenvel momentje op dhr. Miller te zien/horen spelen.

Edited by edwin16

Absoluut schitterend! En als je weet dat maar liefst 60% van alle Engelse woorden uit het Frans komen (maar tot grote frustatie van de Fransen allemaal anders uitgesproken worden), dan zouden de Engelsen héél wat verliezen als de Fransen effectief hun taal zouden terugeisen. 😁

On 11/2/2019 at 10:18 AM, audiofreak said:

Ben ik dan een ouwe vent? Vast !! Hoewel ik dat natuurlijk totaal anders zie en beleef. Oude muziek wat voor jezelf nieuw is dan toch ook nieuwe muziek.  

Helemaal mee eens. Ik kom nog wel eens in een platenzaak of zo en vaak wordt dan gevraagd: "Wat zoekt U precies?" Standaard-antwoord is dan: "Alles wat ik nog niet ken".

9 hours ago, Ove Rickland said:

Helemaal mee eens. Ik kom nog wel eens in een platenzaak of zo en vaak wordt dan gevraagd: "Wat zoekt U precies?" Standaard-antwoord is dan: "Alles wat ik nog niet ken".

Dan is streamen nét wat voor jouw. Ik kijk zowat dagelijks wat er nieuw is, maar ook wat er aangeraden wordt of veel gedraaid. Zo heb ik hele leuke dingen ontdekt. 

6 hours ago, Hans van Liempd said:

Dan is streamen nét wat voor jouw. Ik kijk zowat dagelijks wat er nieuw is, maar ook wat er aangeraden wordt of veel gedraaid. Zo heb ik hele leuke dingen ontdekt. 

Nou, ik gebruik vooral (gratis) Allmusic en Youtube en wat ik zoals hoor op de radio en via internet.

Nu ik aan het streamen ben luister ik eerst naar een album of ik daar wel e20 of meer voor wil betalen.
Ik koop nu enkel nog een album op lp wat ik echt de moeite waard vind.
Ik heb al veel muziek herontdekt en voor mij goede onbekende muziek ontdekt.

Uiteindelijk gaat het om het verschil in beleving (emotie) tussen plaat en stream. Weet je dat verschil voldoende klein te maken, dan kun je het geld in je zak laten. Streamen kost ook wat, iets van 1 LP per 1 à 2 maanden. En de artiesten verdienen en vast ook wat aan.

On 11/12/2019 at 5:12 PM, Ove Rickland said:

Nou, ik gebruik vooral (gratis) Allmusic en Youtube en wat ik zoals hoor op de radio en via internet.

Ik struin ook vaak rond op sites als  http://www.gubemusic.com/  en https://www.hdtracks.com/

Daar kun je ook fragmenten beluisteren en zo een aardig beeld krijgen van de muziek.

9 hours ago, mumsoft said:

Uiteindelijk gaat het om het verschil in beleving (emotie) tussen plaat en stream. Weet je dat verschil voldoende klein te maken, dan kun je het geld in je zak laten. Streamen kost ook wat, iets van 1 LP per 1 à 2 maanden. En de artiesten verdienen en vast ook wat aan.

Klopt! Alleen blijft hier niks over om in m'n zak te steken omdat onze beide dochters een kindje krijgen. Over emotie gesproken.........

20 hours ago, mumsoft said:

Momenteel is dat bij mij klein,ik geniet van beide.
Of dat zo blijft?
Wel is het zo dat ik geneigd ben om voordat een nummer afgelopen is ik op een ander nummer tik.
Onrust😂

2 hours ago, Seed7 said:

Ah, dan komt natuurlijk ook Raymond Scott om de hoek kijken:

Oei, ik ben blij dat ik hier niet naar hoefde te luisteren destijds. Wordt er een beetje nerveus van. En Gesell Institute zal wel een drukfoutje zijn, één L teveel volgens mij.:biggrin: