[[Game]] Posted 10 november 2003 Report Share Posted 10 november 2003 He, Ik ben laatst bij holdsworth (ik ben een fan ) geweest, en daar hadden ze slecht een kopietje van de originele flyer. Die heb ik natuurlijk wel gejat, maar ik wil eigenlijk een echte. Als iemand enig idee heeft hoe ik daar aan kan komen; heeel graag! PS: ik sta ook open voor andere goeie fusion GAme Link to comment Share on other sites More sharing options...
qwert Posted 18 november 2003 Report Share Posted 18 november 2003 Dat met die Holdsworth flyer wilt maar niet lukken .Mischien dat je met het vinden van deze cd meer succes hebt (Net ontvangen van ''Sayonara'' )Hier speeld Holdsworth net zo goed en furieus als op ''It believe it'' Deze aanrader is wel stevig geprijst. ALLAN HOLDSWORT ,velvet darkness, 1976 (CTI)Japan Imp. Deze onderste uitvoering moet je beslist NIET nemen ! Staan 4 overbodige (dubbele) bonus traks op. Straks zal ik mijn andere nieuwe fusion aanwinsten bespreken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frankie Posted 18 november 2003 Report Share Posted 18 november 2003 Geplaatst door qwert:Dat met die Holdsworth flyer wilt maar niet lukken .Mischien dat je met het vinden van deze cd meer succes hebt (Net ontvangen van ''Sayonara'' )Hier speeld Holdsworth net zo goed en furieus als op ''It believe it'' Deze aanrader is wel stevig geprijst. ALLAN HOLDSWORT ,velvet darkness, 1976 (CTI)Japan Imp. Deze onderste uitvoering moet je beslist NIET nemen ! Staan 4 overbodige (dubbele) bonus traks op. Straks zal ik mijn andere nieuwe fusion aanwinsten bespreken. Met alle respect hoor, deze muziek had je beter 27 jaar geleden kunnen bespreken. Het is zo oud als de weg naar Keulen, niet zo ver verwijderd van Landgraaf. Prima muziek hoor, maar oh zo gedateerd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
qwert Posted 18 november 2003 Report Share Posted 18 november 2003 Ik had die Lp al in 1980 gehad en ben ,m zo,n 20 jaar geleden kwijtgeraakt. Toen in 1990 deze op cd werdt uitgebracht, heb ik er ook niet veel plezier van gehad (Een gore junk) heeft toen bij mij ingebroken ,en zo,n 150 Cd,s meegenomen (Nota Bene die gast was nog wel mijn onder buurman ] Dus deze plaat is mij toch al zo,n 24 jaar bekend. Maar deze (Japanse) persing is voor mij wel nieuw. Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 18 november 2003 Author Report Share Posted 18 november 2003 Geplaatst door qwert:Ik had die Lp al in 1980 gehad en ben ,m zo,n 20 jaar geleden kwijtgeraakt. Toen in 1990 deze op cd werdt uitgebracht, heb ik er ook niet veel plezier van gehad (Een gore junk) heeft toen bij mij ingebroken ,en zo,n 150 Cd,s meegenomen (Nota Bene die gast was nog wel mijn onder buurman ] Dus deze plaat is mij toch al zo,n 24 jaar bekend. Maar deze (Japanse) persing is voor mij wel nieuw. he qwert, qat is er zo anders aan de japanse?? BTW: Ik heb avatachron gekocht. Kostte me maar 6 euro, in de aanbiedingen bak. Maar ik vond hem niet zo ijzersterk. Tuurlijk, elke cd van holdsworth heeft supermomenten, en ik vind die ook wel terug op deze cd, maar al met al viel ie me tegen. Mooiste nummers: funnels, die met de regenintro, en looking glass. Maar de syntax, nee... En wat is er mis met de geremasterde versie?? Groeten Game(een poster van holdsworth weet je niet????) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frankie Posted 18 november 2003 Report Share Posted 18 november 2003 Geplaatst door [[Game]]: he qwert, qat is er zo anders aan de japanse?? En wat is er mis met de geremasterde versie?? Ehhh...ik ben wel niet "Qwert", maar ik ben even zo vrij om te reageren: Persoonlijk vindt ik die hoes van die Columbia Masterpiece er afschuwelijk lelijk uit zien, en die extra nummers slaan nergens op. Die Japanse heeft een veel betere geluidskwaliteit (24 bit remastering) en een mooie originele fraai bewerkte hoes. Die USA-uitgave is een beetje afgeraffeld. Het lijkt wel of ie zo van de plaat is overgezet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 19 november 2003 Author Report Share Posted 19 november 2003 Ok! zou de japanse all night wrong ook mooier klinken dan de normale??? De normale klingt erg goed namelijk... Game Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frankie Posted 19 november 2003 Report Share Posted 19 november 2003 Geplaatst door [[Game]]:Ok! zou de japanse all night wrong ook mooier klinken dan de normale??? De normale klingt erg goed namelijk... Game Daar geloof ik niet in. Waarom niet? Omdat het zeer recent is, en is meestal vrijwel identiek. Met ouder werk, wat in Japan is bewerkt is het een ander verhaal, zoals dus ook met die Holdsworth. Link to comment Share on other sites More sharing options...
qwert Posted 19 november 2003 Report Share Posted 19 november 2003 Geplaatst door Frankie: Ehhh...ik ben wel niet "Qwert", maar ik ben even zo vrij om te reageren: Persoonlijk vindt ik die hoes van die Columbia Masterpiece er afschuwelijk lelijk uit zien, en die extra nummers slaan nergens op. Die Japanse heeft een veel betere geluidskwaliteit (24 bit remastering) en een mooie originele fraai bewerkte hoes. Die USA-uitgave is een beetje afgeraffeld. Het lijkt wel of ie zo van de plaat is overgezet. Die USA uitvoering s inderdaad eens in Japan op een zg ''bootleg uitgave'' Via LP naar Cd gezet (Transfer) Maar dat klinkt belabberd. Maar dan even een vraagje aan ''Frankie'' Welke Japanse (her) uitgave heb jij van Velvet Darkness?. De 1994 ,1997 of de 2000/ 2002 release (Volgens ''Sayonara'' zijn ze allemaal het zelfde ,alleen het catalogusnummer is anders) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frankie Posted 24 november 2003 Report Share Posted 24 november 2003 Enfin, ik heb de 2000 versie (onlangs omgeruild omdat een vriend van me de 1994 versie zo graag wou hebben, dit ondanks dat de 2000 versie iets gaver klinkt) Link to comment Share on other sites More sharing options...
qwert Posted 24 november 2003 Report Share Posted 24 november 2003 Enfin, ik heb de 2000 versie (onlangs omgeruild omdat een vriend van me de 1994 versie zo graag wou hebben, dit ondanks dat de 2000 versie iets gaver klinkt) Maar kun je [game] nu ook blij maken met die 2000 flyer ? Of wilt hij persee een flyer hebben van het optreden waar hij pas geleden nog geweest is? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frankie Posted 24 november 2003 Report Share Posted 24 november 2003 Ik heb geen flyer helaas, anders had ie 'm zo mogen hebben. Eerlijk gezegd ben ik daar nooit zo mee bezig, met flyers en zo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 24 november 2003 Author Report Share Posted 24 november 2003 Ik ook niet hoor, maar voor de Man maak ik een uitzondering. Het lijkt me gewoon mooi iets van holdsworth aan de muur te hebben. En er zijn geen commerciele posters van he, geloof ik - dus dacht ik: Ik moet het wel op een concertflyer gooien. Ik hoef niet perse iets waar ik zefl ben geweest. Ik ben naar de all night wrong tour geweest denk ik, en die heeft wel een hele mooie vormgeving. Als jullie een plek weten waar gewone holdsworth posters worden aangeboden, ook super. Fusion dingetje tussen door: Is een van jullie bekend met het jaren 80 werk van tony williams? Groeten Game Link to comment Share on other sites More sharing options...
qwert Posted 24 november 2003 Report Share Posted 24 november 2003 ],24 Nov 2003, 15:48:58] Ik ook niet hoor, maar voor de Man maak ik een uitzondering.Het lijkt me gewoon mooi iets van holdsworth aan de muur te hebben. En er zijn geen commerciele posters van he, geloof ik - dus dacht ik: Ik moet het wel op een concertflyer gooien. Ik hoef niet perse iets waar ik zefl ben geweest. Ik ben naar de all night wrong tour geweest denk ik, en die heeft wel een hele mooie vormgeving. Als jullie een plek weten waar gewone holdsworth posters worden aangeboden, ook super. Fusion dingetje tussen door: Is een van jullie bekend met het jaren 80 werk van tony williams? Groeten Game De jaren ,80 van Williams zijn mischien voor jou niet interessant (Meer oude stijl jazz) Maar je zou deze platen toch eens kunnen beluisteren ,je weet maar nooit. Tony Williams '' Foreign intrige'' 1985 (Blue Note) Tony Willams '' Civilization'' 1986 (Blue Note) En deze. Tony williams '' Angel Street'' 1988 (Blue Note) Je kunt ze eens lenen van de fonotheek ,waar de knaagdieren lid van zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 25 november 2003 Author Report Share Posted 25 november 2003 dankje qwert, kzal eens kijken wat de konijnen over hebben gelaten . Ik denk echter dat williams in de jaren 80 wil interessant is. In allerlei recensies en commentaren kwam telkens naar voren dat de drums zo luid en aanwezig waren. en dat tony creativitetit bijna de solos van mede splers in de verdrukking bracht:D, en dat lijkt me wel wat. Ik denk dat Tony williams, mjn favoriete drummer is, van alles dat ik ken aan drummers. Hij was natuurlijk heel ruig bezig in de 70's. Met de lifetime. Ook heeft ie in miles davis quintet gespeeld, dus oude jazz. Maar wat ik een beetje hoop is dat ie ook iets rockige jazz heeft gemaakt. Dus niet zo rockend als lifetime, maar ook niet dat kwastjeswerk van "my funny valentine". Ik probeer wel es wat te lenen. Game Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frankie Posted 25 november 2003 Report Share Posted 25 november 2003 ],25 Nov 2003, 15:15:22] dankje qwert, kzal eens kijken wat de konijnen over hebben gelaten .Ik denk echter dat williams in de jaren 80 wil interessant is. In allerlei recensies en commentaren kwam telkens naar voren dat de drums zo luid en aanwezig waren. en dat tony creativitetit bijna de solos van mede splers in de verdrukking bracht:D, en dat lijkt me wel wat. Ik denk dat Tony williams, mjn favoriete drummer is, van alles dat ik ken aan drummers. Hij was natuurlijk heel ruig bezig in de 70's. Met de lifetime. Ook heeft ie in miles davis quintet gespeeld, dus oude jazz. Maar wat ik een beetje hoop is dat ie ook iets rockige jazz heeft gemaakt. Dus niet zo rockend als lifetime, maar ook niet dat kwastjeswerk van "my funny valentine". Ik probeer wel es wat te lenen. Game Foreign Intrigue , Civilisation en ook Angel street zijn aan te raden. Maar een ding: Dit is jazz-fusion, geen fusion, of jazz-rock. De nadruk ligt op JAZZ, hele mooie cd Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 25 november 2003 Author Report Share Posted 25 november 2003 OK, dat wilde ik ff weten. Geen gitaar is ook goed. Ik kan toch niet echt naar iemand anders dan holdsworth luisteren... Maar ik vind williams wel zo goed. En "story of neptune" van williams,kent iemand die?? "joy of flying" is wel meer rockie, r en b achtig, vermoed ik. Groeten Game Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frankie Posted 26 november 2003 Report Share Posted 26 november 2003 ],25 Nov 2003, 21:04:08] OK, dat wilde ik ff weten. Geen gitaar is ook goed. Ik kan toch niet echt naar iemand anders dan holdsworth luisteren... Maar ik vind williams wel zo goed. En "story of neptune" van williams,kent iemand die?? "joy of flying" is wel meer rockie, r en b achtig, vermoed ik. Groeten Game Story of neptune zou in hetzelfde straatje zijn als die al beschreven drie, en ook op Blue Note.Die andere, hele oude van hem op Blue Note, Spring, die is ook heel erg bijzonder, maar wel erg freaky (zijn debuutalbum uit 1965!!!)Zeker niet voor "tere oortjes" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sherwin Posted 26 november 2003 Report Share Posted 26 november 2003 wow zo laat nog? ik kan morgen uitslapen Link to comment Share on other sites More sharing options...
qwert Posted 26 november 2003 Report Share Posted 26 november 2003 ],25 Nov 2003, 21:04:08] OK, dat wilde ik ff weten. Geen gitaar is ook goed. Ik kan toch niet echt naar iemand anders dan holdsworth luisteren... Maar ik vind williams wel zo goed. En "story of neptune" van williams,kent iemand die?? "joy of flying" is wel meer rockie, r en b achtig, vermoed ik. Groeten Game Het album ''the joy of flying'' (Columbia 1979) heb ik zelf ook ,is best wel aardig ,maar volgens mij geen aanrader voor jou ,ondanks ''grote bezetting''. Dan kun je eens de eerder genoemde platen (Op Blue Note) eens beluisteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 26 november 2003 Author Report Share Posted 26 november 2003 hmm, OK Ik vermoede al dat het een matig album was nav de previews op amazon. Maar de bezetting is zo groot idd. Dat je bijnagaat denken, dat moet wel goed zijn. Stanley clarke, jan hammer, williams en vele anderen. Ik verwacht voorlopig veel van native heart en story of neptune. Die laatste is echter erg slecht te verkrijgen en behoorlijk prijzig.... En qwert, ken je deze site??:http://www.soundcity2000.com/cd_az/cd04/T0436.HTML#H023397 Groeten Game Link to comment Share on other sites More sharing options...
qwert Posted 26 november 2003 Report Share Posted 26 november 2003 Ik kan de ''link'' die jij opgeeft niet aanklikken ,dan kan ik ook niet zien welke plaat jij mij had willen laten zien. ],26 Nov 2003, 14:04:20]Ik verwacht voorlopig veel van native heart en story of neptune. Die laatste is echter erg slecht te verkrijgen en behoorlijk prijzig.... Groeten Game Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 26 november 2003 Author Report Share Posted 26 november 2003 (een poster van holdsworth weet je niet????) Doe je nog wat met die tip van mij Game Ik kreeg geen PB-notificatie van je PB, ik zag hem nog maar net. Ik heb de link bekeken, maar de afmetingen waren 7 bij 10 inch. Dat is me net wat te klein. Das een a4 tje.... Maar wel bedankt!!! Groeten Game Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 27 november 2003 Author Report Share Posted 27 november 2003 nee ik zal eens kijken, thanks! Game Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts