Jump to content

bi wired

[[Game]]
 Share

Recommended Posts

De meningen zijn zeer verdeeld. Vienna Acoustics is er mee gestopt. Bepaalde speakers uit hun range waren er eerst mee uitgerust en nu niet meer. Ik heb het es beluisterd op een paar Tannoy speakers maar er viel wienig verschil te ontdekken. Ik denk dat een goed wisselfilter belangrijker is. Of probeer es een andere speakerkabel.

Het verschilt per speaker en ook per versterker.

Bij mij (lastige speakers) werkt het uitstekend, bij anderen valt het soms tegen.

Zoals de anderen al hebben gezegd, probeer het uit, ik prefereer een "prefab" kabel die aan de versterker zijde 2 klemmen heeft en aan de speaker zijde 4.

Deze configuratie geeft de minste verliezen, 2 losse (identieke!) kabels op aparte klemmen wil ook wel eens goed gaan.

Greetinx

Andr

Geplaatst door Ome Henk:

Op deze vraag is slechts 1 antwoord mogelijk: Nee.

Hier ben ik het niet mee eens. Ik heb een paar Mission 782 luidsprekers die duidelijk beter gingen klinken toen ik ze gebi-wired had op twee verschillend speakerset (hoge tonen op A, lage tonen op B). Nogmaal een duidelijke verbetering trad op toen ik alle kabels gewoon op speakerset A zette.

Mijn conclusie is dat de ene luidspreker wel geschikt is en de andere niet. Daarnaast speelt de rest van je installatie waarschijnlijk ook een rol hierbij.

Als je denkt dat het wat uitmaakt dus gewoon uitproberen.

Conqubite

Een goed luidsprekerontwerp met bi wire mogelijkheid klinkt absoluut beter als je hem bi wired , maar daarmee is niet gezegd dat bi wire per definitie beter is.

In het topsegment zijn genoeg luidsprekerfabrikanten die zweren bij single wire.

Padi

Geplaatst door padi:

Een goed luidsprekerontwerp met bi wire mogelijkheid klinkt absoluut beter als je hem bi wired , maar daarmee is niet gezegd dat bi wire per definitie beter is.

In het topsegment zijn genoeg luidsprekerfabrikanten die zweren bij single wire.

Padi

Maar die zijn volgens jou dan dus niet goed ontworpen!?

:D Nanning

Huh?

oh, sorry, dan heb ik jou (en mezelf) eerder verkeerd om begrepen! (Vreemd dat je alles na een paar wijntjes ineens hartstikke helder ziet,.... Zou ik vaker moeten doen :D)

P.s. Kermit, ik meende dat jij zo'n 'maagdelijke ridder was?? ;) Toch ook met conussen in de weer?

Nanning

Dat klopt, ik ben een echte vliesridder. Ik heb de term zelfs bedacht! Mijn hoofdinstallatie heeft dan ook Quad ESL63's.

Maar... ik heb ook nog een werkkamer van 3*3 en daaar passen echt geen ESL's in. Dus daar staan die prachtig klinkende kleine kefjes.

Naast mijn stereo-installatie heb ik ook een Dolby-digital set, bestaande uit een Pioneer 717 DVD-speler, een Yamaha DSP AI versterker en een Kef model 100 Centre speaker, een Rel Q50 subwoofer, twee Kef 'eitjes' achter en als front pak ik de RR101/3 er weer bij. Handig he?

Ik hoop dat het forum van Jasper snel weer online komt met de oude postings. Dan kun je nalezen hoe de Kefjes zich gehouden hebben in de luistersessie Vliezen vs. Conussen bij Erik Klijnsmit op 30 november j.l.

Overigens gaan we dat rond 18 januari hier in Hellevoetsluis nog een keer doen. We hebben dan, naast de ESL63's de Magnepans van Ron, de ESL's van Erik Klijnsmit en waarschijnlijk een par Pied Pipers. Ik hoop dat er nog een stel goede conussen bijkomt...

Plezierige kerstdagen

m.vr.gr.John

Geplaatst door Kermit:

Padi

Mijn Kef's (en zo ongeveer alle nieuwere Kef's) hebben biwire faciliteiten. En mijn kef's klinken biwired aangesloten NIET beter, maar beduidend slechter. Het is nooit verstandig om zulke in absolute termen geformuleerde beweringen te doen.

Ik durf echt te beweren dat een "GOED" bi wire ontwerp beter klinkt als je deze inderdaad ook bi wired en niet single wired.

Een luidsprekerfabrikant doet in mijn ogen iets niet goed als hij een bi wire ontwerp op de markt brengt die beter klinkt als je h'm single wired.

Padi