Guest HN Posted 15 januari 2001 Report Share Posted 15 januari 2001 Zeg zijn er mensen op dit forum die al naar de cd Stonehenge 4 geluisterd hebben... Is volgens mij een erg goede (audiofiele) cd. Over de smaak van muziek valt te twisten, maar de geluidskwaliteit van deze cd is volgens mij erg goed... Een leuk item voor de andere forum-bezoekers? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom S Posted 15 januari 2001 Report Share Posted 15 januari 2001 Hallo HN, Zie dit topic http://www.hear.nl/forum/Forum5/HTML/000005.html Groeten, Tom Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest HN Posted 15 januari 2001 Report Share Posted 15 januari 2001 OK dank je, had ik niet gezien... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest yingyang Posted 15 januari 2001 Report Share Posted 15 januari 2001 Hallo HN Wat een erbarmelijke slechte, goedkope, namaak muziek is Stonehengst. Werkelijk... dat zo'n muziek op cd wordt gebrand en dan ook nog eens met Pink Floyd wordt vergeleken. Nee, daar heb ik geen woorden voor. Ik heb de cd in huis gehad en meteen al bij track 1. (dat veelste lang duurt) alwaar zeer irritant een 'bluesriedeltje' wordt bespeeld. Muziek-kenners weten wat ik bedoel onder 'blues-riedeltje': een blues toonladder in C en dat contstant herhalen met verschillende instrumenten, die gewoon uit een Casio van Bart Smit speelgoedwinkel komt. Je hoort hoe bij track 1. er naast de toetsen wordt gespeeld, wat dus heel rommelig overkomt. Later op de cd komen honden al blaffend voorbij: Casio geluid nr. 197 (meestal zitten er zo'n 300 instrumentengeluiden op). Dan komt er opeens een onweer tevoorschijn: Casio geluid nr. 211) Dan komt een kerkorgel, wat toevallig ook op de Casio zit... nr 13 als ik me niet vergis. Werkelijk wat een rotzooi om naar te luisteren ofwel: zonde van je geld. Als je inderdaad van dit soort muziek houdt, wat een beetje in het verlengde ligt van Pink Floyd, dan moet je "The Dream Sequencer" van Ayreon eens beluisteren. Ook hij gebruikt synthesizers in zijn muziek, maar dan wel van een heel andere kwaliteit en nivo dan Stonehengst. Proberen waard! Stonehengst... gatver, ik moet er bijna van kotsen... Li Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest schri607 Posted 15 januari 2001 Report Share Posted 15 januari 2001 beste li, inderdaad wat een goedkope prullaria, ik kan niet onder worden brengen wat dit voor een godsgruwelijke goedkope plastic is !! er zijn zoveel mooie electronische ambient producties op de markt met een zeer hoog muzikaal niveau en vooral gecombineerd met mooie ruimtelijke en holografische opnamekwaliteiten denk bijvoorbeeld maar eens aan steve roach of michael stearns, maar uitgerekend zo'n bloedeloos saai en tevens geestdodende commercieele bagger als 'hatfields stonekots' wordt door de commercie ook nog eens gepromoot !! schande gewoon dat zo'n product voor fl 42,95 verkocht wordt (op de toonbank nog wel!) waar dan een displaytje op staat met de tekst "tip van de week". terwijl die cd nog niet eens het niveau haalt van zo'n fl 9,95 new-age productie. wat die argeloze consument niet weet is dat als het desbetreffende filiaal er duizend van verkoopt ze een hele leuke beloning ervoor krijgen. nog triester vind ik dat een door mij altijd zeer gewaardeerde en kundige man met verstand van muziek als rob becker van het audio blad musichome zich hier ook schuldig aan maakt ! beste rob, die rescentie meen je toch niet!? wat kreeg je ervoor !?? hoe dan ook ik begrijp niet hoe in godsnaam het mogelijk is dat zo'n 'my first sony sound' op cd word gezet en ook nog legaal verkocht mag worden, als dit de electronische muziek beleving van de audiofiel moet zijn dan is het ultieme sportwagen-gevoel rijden in een lada met twee defecte zuigers. o, ja ze zijn bij het drukken van het hoesje deze tekst er vergeten bij te zetten; WAARSCHUWING; BIJ HET DRAAIEN VAN DEZE CD KAN HET ****** (TYPE **********) ZICH AAN JE ONTWIKKELEN! gr. ron [Note: This message has been edited by HEAR] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest HN Posted 16 januari 2001 Report Share Posted 16 januari 2001 Goh, dat was een aardig verhaal hierboven. Het is aardig om te lezen dat jullie iets wat commercieel uitgebracht is gelijk de grond in stampen. Over de smaak van muziek valt te twisten, maar je kunt onmogelijk zeggen dat deze cd niet goed opgenomen is. Zorg voortaan dat je geen cd's koopt die weleens op tv komen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 16 januari 2001 Report Share Posted 16 januari 2001 Jongens ! Jongens ! Is het mogelijk om iedereen in z'n waarde te laten ! En ieder z'n smaak te gunnen. En iets minder tekeer te gaan om iets wat........ jij......... niet leuk vindt. Andersom kan het namelijk ook , misschien niet aan gedacht ? Met vriendelijke groet, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest HN Posted 16 januari 2001 Report Share Posted 16 januari 2001 Juist, dingen de grond in boren is bijzonder makkelijk. Zinnige toevoegingen zijn natuurlijk altijd welkom. (ook onderbouwde kritiek..) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom S Posted 16 januari 2001 Report Share Posted 16 januari 2001 Hmmm, daar hield Michel me toch bijna voor de gek . Laaiend enthousiaste en verschrikkelijk negatieve reacties. Wat is dit voor een cd dat zoveel in de mensen weet los te maken?, dat moet wel iets bijzonders zijn. Tom Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest HN Posted 16 januari 2001 Report Share Posted 16 januari 2001 Ha TOM eindelijk normaal commentaar Het is een uitstekend opgenomen cd, die de opbouw en teloorgang van stonehenge in muziek probeert te vangen... Het zijn nummers van een groep en niet zoals jij in het andere forum-item aangaf verschillende nummers van Clannad en andere artiesten.. (Die heten geloof ik Celtic myst) Probeer hem gewoon eens... Deze cd is voor mij een echte referentie.. Met vriendelijke groet Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest schri607 Posted 16 januari 2001 Report Share Posted 16 januari 2001 ik vraag me af waarom mijn reactie gemaskeerd wordt ? wat is nu erg aan; herpesvirus(type'van het nattere soort') !? was van mening dat vrije meningsuiting vanzelfsprekend op een forum is, blijkt dus van niet.....vreemd. gr. ron Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom S Posted 16 januari 2001 Report Share Posted 16 januari 2001 Hallo Ron, Vanwaar die 'levedige' ongezouten kritiek van jou?, of is het dat je zo opgewonden wordt van deze cd, dat je in het verlengde hiervan suggereerd dat de liefhebbers van zulke muziek last hebben Herpes Genitalis. (Geen leuke aandoening lijkt me). Smaken verschillen eenmaal, om de liefhebbers van een andere muzieksoort te gaan afkraken lijkt me dan ook niet nodig. Tom Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest dj Posted 17 januari 2001 Report Share Posted 17 januari 2001 Gaat het niet de verkeerde kant op met de "discussie"? Om elkaar na enkele berichten al allerlei medisch ongerief toe te wensen, nou, nou. Respecteer elkaars smaak en mening en probeer zinvol te discussi Link to comment Share on other sites More sharing options...
kenneth john Posted 17 januari 2001 Report Share Posted 17 januari 2001 Daag HN, als je van dit soort muziek houdt zou ik eens de narada serie proberen .Daar heb ik ook een hele reeks van die klinken echt heel goed ,het beste is te beginnen met de verzamel cd die ze uit brengen daar staat het hele charne op !Verder over smaak van muziek valt echt niet te twisten want als ik je nu zeg dat ik altijd veel trance en ambient luister zo als :William orbit ,Art of noise ,Deep forest,Union jack,Kamaya painters,Maar als ik dan naar zogenaamde audiofiele cd 's luister die vind ik te braaf en te preuts Zoals : SaraK,Badi assad,tracychapman,Thom rotella band nee dat vindt ik naar een paar keer luister de kast waard Ik luister mischien een paar tips vel naar Al di meola ,Superstition,Blessing overigens een cd van een tientje die wel degenlijk nou vooruit AUDIOFIELE klinkt dat woordt kan ik overigens me bek bijna niet uit krijgen!!Men heeft een instalatie thuis staan dat net boven het gemiddelde buget uit komt en ze komen direkt met de woorden:TE COMMERCIEEL OF NIET AUDIOFIELE daar bij komt een van de grootste COMMERCIELE handel is wel de dure audio met zo'n afschrijving van gemiddelt duizend gulden in de 6 maand ,Wie laat zich nu voor het ottje houden ,ik heb het gehad koop je voor tien mille denk je naar 4 maand kom ik wil wat anders ,blijkt het spul nog 70% waard te zijn .Maar goed naar flink getier en gevloek kreeg ik dan toch mijn berdag!!!!Sorry ik lit me gaan !!Vriendelijke groet Kenneth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest yingyang Posted 17 januari 2001 Report Share Posted 17 januari 2001 Hallo, Er wordt een mening over een cd gegeven, waarop sommige mensen weer hun menig op geven.... wiens mening moeten we nou respecteren? Als ik iets niet goed og mooi vindt (= negatieve mening), dan mag dat niet. Alleen als de mening positief is.... raar is het wel! De een zal wat heftiger reageren dan een ander, gelukkig maar, anders was het allemaal zo poeslief. Je hoeft nou ook weer niet de hersens inslaan, maar een beetje negatief antwoorden mag toch wel? Het zou jammer zijn als iedereen maar braaf met elkaar meepraat. Als de een iets mooi vindt en hij vertelt er over en de ander vindt dat gewoon KUT, dan mag hij dat toch ook schrijven... We leven in Nederland... 2001 Komop zeg, we kunnen toch wel wat van elkaar hebben...Dus vind ik desalniettemin de cd van Stonehegst een vreselijk goedkope troep en hoop dat men verder kijkt dan hun neus lang is. Li Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest schri607 Posted 18 januari 2001 Report Share Posted 18 januari 2001 hallo li, ik deel duidelijk je mening, maar je houd van oprah winfrey of jerry springer zeg ik maar..... eerstgenoemde is zoetjes en liefjes terwijl laatstgenoemde recht voor de raap is, hoe ga je met een mening of kritiek om blijft de vraag alsmede de nog grotere vraag; hoe dicht zit je op het vuur om hier over te kunnen oordelen ? ( henk en mark hopenlijk snappen jullie dit ) jammer is dat door een negatief commentaar zich gelijk bepaalde personen aangevallen voelen want je komt te dichtbij..... muziek is meer dan een goede opname. erger is dat het hier duidelijk meer over de opnamekwaliteiten gaat, met welke middelen en instrumentarium en met welke muzikale interpretaties alsmede compositie-geest wordt niet of nauwelijks gesproken. dat zijn de meer essentielere zaken om een product goed te maken. 'stonehenge' faalt hier op alle punten, de opname op zich is inderdaad persoonlijk. de reactie van kenneth is treffend, hij kiest duidelijk voor muzikale kwaliteit dan voor het zogeheten audiofiele jasje er omheen wat vaak leuk meegenomen is maar niet bepalend voor de cd moet zijn. persoonlijk heb ik niks tegen een commercieel product, want alles wat zich hier op deze aardkloot begeeft is commercieel. maar het moet dan wel van enig niveau zijn en iets te bieden hebben. beluister eens voor het verglijk een typisch commercieel produkt van bijvoorbeeld mike oldfield's cd "songs from distant earth" met die 'stonehenge', hier laat oldfield horen hoe de keyboards op de juiste manier te gebruiken en mede de pijlers en fundement van de muziek kunnen zijn ! enne.... voor de audiofielen onder ons ook nog eens zeer goed geproduced !! nog erger is dat personen het niet goed begrijpen en het comentaar beschouwen als een verwijzing naar de liefhebbers van deze muzieksoort die deze cd wel graag draaien en ik ze daarom afkraak en medisch ongerief toe zou wensen......? was dat niet freud die schreef "lees en begrijp" ? zelf ben ik zo'n 14 jaar passief en actief met electronische muziek bezig en voornamelijk in de sferische ethno-ambient stroming, inclusief clubblad met 3326 leden. beste tom, zou ik dan diegene kunnen zijn die het nodig vind om de "liefhebbers van deze muzieksoort" af te kraken ??! nee, ik schrijf wel mijn mening en ongerief ten opzichte van 'hobbyisten' die deze stroming belachelijk maken en temeer de broodschrijvers die dit 'pushen'. gr. ron Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom S Posted 18 januari 2001 Report Share Posted 18 januari 2001 Ron, Mijn excuses als ik jou woorden verkeerd heb opgevat. Het is ook niet altijd makkelijk om je mening zo op papier te vertalen dat eenieder hieruit dezelfde conclusie trekt, vooral niet op een forum, aangezien hier vele commentaren slechts een vlugge blik gegund zijn. Daarom vind ik het ook niet raar dat sommigen het laatste gedeelte van jou eerste reactie als een belediging opvatten, vandaar dat ik het ook aankaart. Op een publiek forum je mening geven, is waar het voor bedoelt is, mensen beledigen niet. Hopelijk begrijpen we elkaar nu beter. Om nog even terug te komen op het onderwerp. Stonehenge heb ik zelf nog niet beluisterd, daar ik nogal sceptisch ingesteld ben als het gaat cd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest yingyang Posted 18 januari 2001 Report Share Posted 18 januari 2001 Hallo Tom S. Nou, dat praat zich weer goed, God zij dank. Dan ben ik ook zeer benieuwd naar jouw mening over Stonehengst. Sorry dat ik het zo noem, maar zo noem ik het al vanaf het begin dat ik deze cd heb gehoord. Li Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest schri607 Posted 19 januari 2001 Report Share Posted 19 januari 2001 Originally posted by Tom S:Ron, Het is ook niet altijd makkelijk om je mening zo op papier te vertalen dat eenieder hieruit dezelfde conclusie trekt, vooral niet op een forum, aangezien hier vele commentaren slechts een vlugge blik gegund zijn. beste tom, hier heb je gewoon gelijk in, ik maak me hier ook vaak schuldig aan door veel te snel door de topics te 'racen' en te oordelen of te concluderen. men oordeelt te vanzelfsprekend volgens je eigen gedachtengang en is vaak niet dezelfde frequentie waar een ander zich op dat moment op bevind...... excusses zijn heel nobel van je maar was niet nodig daar ik absoluut geen kwade woorden naar je toe verwijzde, excusses wederzijds als ik wat te wazig mijn bevindingen neerschreef en jou min of meer verkeerd betitelde. snik, snik,.. wow !..... dit lijkt veel meer op 'pretty woman'....en nu geen traantje wegpinken tom ! :-)) ( voor de newbees: zie topic "cauchpotato en schri607" van tom ) maar goed, terug naar de cd waar het om begon. ik denk dat je mischien inderdaad de cd eens moet lenen alvorens deze te kopen want ik blijf van mening dat in deze muziekgenres veel beter (lees volwassener product) te koop is. ik acht je kundig genoeg om voor jezelf uit te maken of deze cd binnen jouw smaak valt of niet. zou dit wel zo zijn, dan ben je een stuk sneller tevreden en heb je het gelukkig veel makelijker om muziek te selecteren dan ik. en dat mag je toerekenen als een rijkdom. geef je geld uit aan iets wat jij goed vind, en hoort daar "stonehenge" bij dan gaat er een wereld voor je open als je dan wat meer in het 'serieuzere genre' van de electronische muziek gaat zoeken. wedden ?? ik ben reuze benieuwd naar je bevindingen, en zal jouw menig in welke vorm dan ook respecteren. suc6, ron Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MARIA Posted 10 februari 2001 Report Share Posted 10 februari 2001 Beste Mensen,Speciaal Li Ik heb met verbazing zitten lezen naar de commentaren van mensen die naar mijn mening niet echt op de hoogte zijn van de hedendaagse GOEDE muziek!! met name Li! sorry Li maar heb jij toevallig geen prettige dag gehad ? en wil je dit afreageren op zo'n manier dat je echt zo iedereen ( OOK MIJ ) nieuwsgierig maakte naar deze C.D.??? Ik kan je verzekeren dat jij iets aan romantiek te kort komt, of dat jij hele andere waarde stelt aan wat jij dan muziek wilt noemen. Ik werd door jou JUIST naar deze C.D getrokken en ik ben je daar heel ERG!!!! dankbaar voor THANK YOU!!!!!! want toen ik dus naar de shop ging kwam ik ook het blad (via mijn Luister buurman) tegen n.l IO. PAGES en tot mijn stomme verbazing las ik niets als positiefs over deze C.D Je kunt het nu wel raden dat toen ik de laatste twee nummers hoorde, helemaal verkocht was. Helaas voor jou waren er nog meer mensen die nog wel de romantiek kunnen waarderen en eerlijk waar! thuis gekomen heb ik met mijn man een geweldige avond gehad! heerlijk!!! zelfs de fles wijn smaakte beter als ooit!!! Dus Li! voor dat je iets afkraakt waar je SORRY de "BALLE" verstand niet van hebt! denk dan eerst eens na en luister naar de adviezen van mensen LAAT EEN IEDER IN ZIJN WAARDE! Ik heb geen zin om mijn muzikale kennis hier op papier te zetten, maar voor de ECHTE kenners( ik schat Ron WEL hOOG IN) wil ik alleen dit nog vermelden, Ik moet nog een Casio tegenkomen met deze voortreffelijke geluiden. Het feit dat je alle nummers van de casio uit je hoofd kent impliceert wel wat voor niveau je hebt. Nog even iets tegen de mensen die ECHT verstand van muziek hebben, ga eens echt uit je dak en geniet van muziek zoals het bedoeld is!Dan zeg je net als ik DEZE C.D HOORT IN DE TOP 10!!! WEEEEEEEKEN LANG!!!!! Mensen geniet en Li zoek een lieve vriendin met gevoel voor muziek ! want zulke vrouwen bestaan ook! ook al zul je nu boos zijn op mij, toch wens ik je aller liefs toe. Je bent tenslotte ook maar een gewoon mens. Maria Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest schri607 Posted 12 februari 2001 Report Share Posted 12 februari 2001 hallo maria, leuk om te lezen dat er mensen zijn die nog een vierde dimensie aan het muziek luisteren koppelen ! met welke muziek en smaak is hierbij geen discussie, maar als je houdt van sfeer en intimiteit dan ben je vast toegankelijk voor de betere sferische ambient muziek. ben wel eens ff benieuwd naar li's reactie daar hij toch wel op veel puntjes gelijk had...... maar goed, als kritiek van niveau is ( zoals die van jou )heb ik daar geen moeite mee. gr. ron Link to comment Share on other sites More sharing options...
berry Posted 13 februari 2001 Report Share Posted 13 februari 2001 naar aanleiding van deze discussie gisteravond de al enige maanden in mijn bezit zijnde Stonehenge 4 weer eens helemaal beluisterd. Geluidskwaliteit: zeer goed. Muzikaal: leuk. Daarna Meddle van Pink Floyd (1971!!!) gold-uitvoering van Ultradisc. Geluidskwaliteit: bijna even goed. Muzikaliteit: veel veel beter.(bijna geniaal) Probeer het ook maar eens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest yingyang Posted 13 februari 2001 Report Share Posted 13 februari 2001 Ach Maria, Nu doe je het zelf ook... iemands mening niet respecteren, iemand niet in zijn waarden laten. Doe dat dan ook naar mij, maar goed; je hebt gelijk, zullen we maar zeggen. Geniet maar heel veel met de zeer mooie en wel een zeer goede kwaliteit van Stonehenge 4, met een lekker glaasje wijn en gezellig, romantisch met je man. Is die cd toch nog ergens goed voor: 1. de romantiek komt terug 2. je man wordt gezelliger 3. de wijn smaakt beter Heel fijn voor je, Maria. Heb je uiteindelijk toch geen relatietherapeut nodig. Wat mis ik dat toch in mijn leven, ik ga denk ik toch weer een keer de cd in huis nemen... Ron, is het bij ook niet romantisch en smaakt de wijn ook zo slecht. (want jij vind Stonehenge 4 ook maar niks) Misschien moete we maar eens een avondje met z'n twee organiseren... Groeten, Li Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest maria Posted 15 februari 2001 Report Share Posted 15 februari 2001 Beste Li en Ron, Tja naast mijn full-time baan ben ik ook nog huisvrouw en nu mijn vaatwasser ( WAAR MIJN MAN OVERIGENS HET MEESTE BLIJ MEE IS)zijn werk doet, neem ik even de tijd om te reageren op jullie antwoord!Ik vind het lief van jullie beide (ook al ontgaat mij het niet serieuze niet) dat je je al wat milder opstelt en ook wat liever nu over komt, wat veel lezende mensen ook zullen waarderen Beste Li, ik wilde je niet kwetsen om dat ik er niet bij nagedacht had dat jij misschien OOK WEL EENS VRIENDIN, of vriend? kon hebben? en wat ik alleen maar onder de aandacht wilde brengen is!!!!! dat als je het niet mooi vindt en jij, jouw muzikale voorkeur met andere oren beluistert als dat van "sorry" ook voor Ron!, KENNERS in dit genre muziek zoals de top kenner bij uitstek Antonie Deelen( journalist o.a bij het blad "io pages" die ook audiophile muziek kritisch weet te beoordelen! geen pardon kent als je met een pan soep aan komt dragen. dus als je eens de moeite neemt om dat blad te bemachtigen! lees je waar je eigenlijk naar moet luisteren en vooral HOE!! zul ook jij (jullie) moeten toegeven Maria, je hebt ons wakker gemaakt en muzikaal zit het wel goed in elkaar! En echt waar, de riedeltjes hebben juist dat geheime wat Alan Parsons soms ook heeft! en als je niet houdt van een moderne drumbeat? gemaakt door niet uit een Casio gehaalde synthesizer,wat verre van irritatie is! of het rustpunt! duidelijk een live opname van inderdaad een Gilmour achtige gitaar dan lijkt het mij voor de maker(s) een geweldig compliment als er dan staat geschreven! LET WEL ik citeer: Dit volledig instrumentale album is electronischer dan de instrumentale nummers van Alan Parsons, gemakkelijker verteerbaar dan de CD's van Gandalf(vind ik te zwaar) en levendiger dan die van Vangelis. Nou dan ga je hier toch wel even voor zitten! Ja het is misschien voor jullie wel even wennen dat ik een vrouw ben maar ik zal ook eerlijk bekennen als ik maar iets op deze CD niet echt mooi in elkaar hoorde zitten. Ik kon mijn irritatie niet verbergen dat jullie zo enorm afgaven zonder echt de moeite te hebben genomen om te luisteren met muzikale oren. OF HEB JE HEM WEL GEKOCHT????? Nog even dit! 1 Je hebt gelijk(maar was er al) 2 Is altijd gezellig!! 3 GOEDE WIJN BEHOEFT GEEN KRANS dag beste Li en Ron Ik hoor nog wel van jullie! Ps heb je nog goede tips om te beluisteren? MARIA Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matthijs Posted 29 maart 2001 Report Share Posted 29 maart 2001 Eerst even iets recht zetten.. het is geen casio maar een Yamaha, het beste keyboard te koop naar mijn mening. Dat neemt niet weg dat ik de muziek te erg voor woorden vind maar dat staat al bij het andere topic. En Maria.... sorrie maar er is niks geheims aan geen keyboard kunnen spelen hoor. Noten missen en teveel mee pakken is naar mijn mening alleen mogelijk door een enorme tijdsdruk, het album moest schijnbaar eerder in de winkel liggen als mogelijk was. Met de fouten tot gevolg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts