Guest Michel Bruss Posted 16 december 2000 Report Share Posted 16 december 2000 Wie heeft er lately nog CD's gekocht die het vermelden waard zijn vanwege de goeie opname kwaliteit?! Wat mij opvalt is dat de meeste CD's eigenlijk toch wel erg beroerd klinken. Vaak een grote muziek brei, met een dynamiek van nul komma nul. Het licht misschien een beetje aan mijn muzikale smaak, maar in de meer populaire muziek stellen de opnames niet veel voor. Uitzonderinge daargelaten want bijv de Eels ceedees klinken toch allemaal wel heel dynamies. een van mijn referentie cd's is Spirit Chaser van Dead Can Dance Maar de laatse nieuwe van U2, daar krijg je nou niet bepaald een stijve van.... Dus wie heeft nog CD's gekocht of heeft een CD die echt het vermelden waard is vanwege de geluids kwaliteit. Trill me!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Michel Bruss Posted 16 december 2000 Report Share Posted 16 december 2000 Ik moet wel wat meer genuanceerd zijn want het lijkt nu net of alles wat op de markt verschijnd niet om aan te horen is, en dat valt natuurlijk ook best mee. Dus. Dit wilde ik nog even kwijt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom S Posted 16 december 2000 Report Share Posted 16 december 2000 De laatste paar maanden heb ik niet zoveel cd's aangeschaft, hieronder bevonden zich echter wel een paar van bevredigende kwaliteit. 'Figure 8' van Elliott Smith vind ik bv best wel lekker klinken (Erg goede muziek trouwens). Met het nummer 'Color Bars' boven de laser hangend durf ik mijn set wel aan anderen te opbaren. De cd 'to Venus and Back' van Tori Amos vind ik trouwens ook van erg goede kwaliteit, soms denk ik gewoon dat Tori bij me in de kamer staat. Maar wanneer ik m'n ogen open doe blijkt het helaas niet zo te wezen. Ik heb ook altijd pech Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ben Posted 16 december 2000 Report Share Posted 16 december 2000 Tom, Misschien een tip: Koop een goeie beamer en DVD speler en ze staat ook in je huiskamer met je ogen open. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Michel Bruss Posted 17 december 2000 Report Share Posted 17 december 2000 Vandaag van een vriend geleend twee cd's die echt ongekend goed klinken!! - GOMEZ; liqiud skin - PLACEBO; without you i'm nothing Allebij op het Virgin label. Wie is er nog meer bekent mee en wat vind je ervan!? Dit zijn beide aanraders!! Michel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom S Posted 17 december 2000 Report Share Posted 17 december 2000 Tom,Misschien een tip: Koop een goeie beamer en DVD speler en ze staat ook in je huiskamer met je ogen open. Maar kan ik haar dan wel aanraken? ...- GOMEZ; liqiud skin - PLACEBO; without you i'm nothing .... Dit zijn beide aanraders!! Zijn mij onbekend, over wat voor muziek praten we hier? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest StayBlow Posted 18 december 2000 Report Share Posted 18 december 2000 Gomez, engels band. liedjes muziek, met veel audiofiele geluiden erin. Goed mab!!! Placebo, 3koppig engelsbandje, ROCK: stevig, MB, die vriend van jou heeft smaak. TIPS: Luister eens wat rustige, laidback CD's van het Duitse MOLE-label. Zitten wat juweeltjes tussen!!!! Hoi, SB Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Zorbas Posted 18 december 2000 Report Share Posted 18 december 2000 Muziektip: Coldplay is prachtig qua productie. Heldere gitaren! Hatfield's End met Stonehedge 4 is ook een aanrader, al moet je de CD een aantal keren horen. Eentje met een verhaal...en doet denken aan Pink Flloyd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ben Posted 18 december 2000 Report Share Posted 18 december 2000 Aanraken? Zou ze daarvan gediend zijn? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest hansthijs Posted 23 december 2000 Report Share Posted 23 december 2000 weet je wat prachtig klinkt in je huiskamer?: didier malherbe met de plaat Hadouk. Dat is een soort arsabische percussie-sax-instrumentele wereld muziek luister er maar eens naar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lars A. Posted 24 december 2000 Report Share Posted 24 december 2000 Roger Waters - Amused To Death. Gekregen met Sinterklaas, een zeer goeie CD. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansh Posted 30 december 2000 Report Share Posted 30 december 2000 waar kun je de cd van placebo kopen????????? deze muziek spreekt mij wel aan dus kom maar op!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 6 januari 2001 Report Share Posted 6 januari 2001 Check this out, Hans Ryan Adams (nee,niet Bryan) - "Heartbreaker" Ik vind juist de laatste jaren over 't algemeen de moderne muziek beter worden qua opnamekwaliteit. Uitgezonderd natuurlijk de typische top-40 troep en vaak de alternatieve rock-CD's. Ik koop zelf veel "Roots" muziek CD's Kortom,alles tussen Alt.Country en blues in.(zie: www.alcopaladin.friendpages.com) En die klinke tot nu toe overr 't algemeen heel aardig. groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jasper Posted 6 januari 2001 Report Share Posted 6 januari 2001 Ryan Adams, heb ik ook Eels-daisies of the galaxy is ook de moeite waard. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts