Jump to content

Wat voor CD's draaien we?

kenneth john
 Share

Recommended Posts

Hallo ik ben echt heel nieuwschierig wat voor CD's iedereen draait. Wat is je favoriete CD" Welke klinkt het beste, Waar luister je het meest en langst naar,dat soort dingen zou ik graag van jullie en ik denk ook wel iedereen van elkaar willen weten . Ik zal zelf het spits afbijten (dan is het ijs gebroken hoop ik! Oh ja alstublief iederen in zijn of haar waarde laten we zijn perslot van rekening ook een minderheid, dus moeten we en eenheid blijven !!)Goed ik draai veel van :Volenweider,Trilogy,Book of roses (veel) Mike oldfield,Songs of a distant earht ,Gittars ,Voyager (rest heb ik ook draai ik minder) Pat metheny,The road to you(live) ,Imadinary day Thom rottela band ,(Daar heb ik alles van, draai ik niet zo veel meestal om te testen) Vangelis ,1492 Conqeust of paradise (nummer 12 draai ik heel veel echt een aanrader lekker lang en maar weg dromen)Oceanic,Voices en de nieuwe El greco (bij Vangelis moet ik eerst altijd wennen voordat ik het echt ga waaderen) Dave methews band ,Crash Luka bloom,Turf enwiliam orbit Strange cargo I,IIenIII(ambient) Deep forest,Made in japan (live)Platipus ,Volume I,IIenIIen de Ultimate dreamcollectie (alles)Paul hardtcastle Jazzmasters (alles dit zijn echt super CD!! neen het lijkt niet op wat die in de tachtiger jaren deed hij is nu volwassen) De Narada collectie (te veel om op te noemen New age)Nou lijkt me eerst genoeg mischien zitten er nog wat tips bij!!Vriendelijke groet Kenneth PS nog een tip als je audio bladen aanschaft daar zitten meestal reviews bij van CD's als je die titels nu op zoekt in het Napster systeem dan wet je percies waar je an toe bent ,met welke muziek je te maken hebt. Just a tip!!!)

He Hoi, Kenneth.

De muziek waar ik veel naar luister is

zogenaamde "American Roots" muziek.

Daar valt zo'n beetje alles onder wat zich

begeeft tussen alt.country tot singer/songwriter en van rock(abilly) tot blues. M'n favoriete band is The Paladins. (huh ? Wie ?..zie m'n homepage.

(www.alcopaladin.friendpages.com)

Een paar andere muzikanten waarvan ik veel CD's draai zijn bijv. Steve Earle,Ry Cooder,

Chris Isaak,John Hiatt, Jewel, Ilse DeLange,

Stevie Ray Vaughan.

Ook houd ik van Ierse muziek zoals Clannad.

Wat je nooit en te nimmer in mijn CD-rekken

aan zult treffen is R&B,soul,funk en top-40 verzamel CD's. ('n ieder z'n smaak..)

Ook heb ik nog een tiental audiofiele CD's

(zoals Tom Rotella, Lee Ritenour,etc.)

Maar die steriele behangmuziek draai ik zelden meer. Die tijd heb ik gehad dat ik

daarme graag m'n set demonstreerde)

ok, that's all folks.

Groeten,

Alco.

Ik zal even een een paar cd's noemen waar mijn voorkeur ligt. Maar met de aankoop van Cd's ben ik gestopt sinds ik een kabelverbinding met internet heb Napster bedankt biggrin.gif

Favoriete groep (nog steeds) Manowar,o (wat oudere hardrock). Daarnaast Pearl Jam, Live, BZB, Spingsteen (nog steeds The Boss). Maar om eerlijk te zijn dowload ik wat ik op een bepaald moment mooi vindt. Zoals iemand al eerder aangaf, je hebt maar een paar favoriete nummers die je daadwerkelijk draait.

Meer dan 95 % van mijn 250 cd's is voorzien van een dikke laag stof ipv een groen randje rolleyes.gif Maar mijn platenspeler is weer uit het stof gekropen, ik had nog een paar Lp's van Doe Maar, die ik nog even voor het concert vorig jaar wou gaan horen.

Maar laat iedereen zijn favorieten noemen, dan beluister ik deze eerst via Napster iemand stonehenge al gedownload?

Guest Ook Sjoerd

Ayreon,Placebo,The Gathering, Queensryche,fates Warning,dream theater, 2 meter sessies,live, Luca Torelli,Tori Amos, Joe Jackson, Pink Floyd, Tool,

A perfect Circle, Radiohead, Alice, Dido, Pauline Taylor, Red Hot Chilipeppers,

16 horsepower, 10000 manics, K's Choice, Skunk Anansie.

De beste CD's vinden we meestal een van de laatst gekochte, echt trouw aan groepen zijn we niet. Nieuwe muziek horen we op de radio of lezen we in het foldertje van Plato, soms Oor.

Vooral niet: Smartlappen uit Holland.

Gr

Sjoerd

Originally posted by Frank:

Ik zal even een een paar cd's noemen waar mijn voorkeur ligt. Maar met de aankoop van Cd's ben ik gestopt sinds ik een kabelverbinding met internet heb Napster bedankt biggrin.gif

Favoriete groep (nog steeds) Manowar,o (wat oudere hardrock). Daarnaast Pearl Jam, Live, BZB, Spingsteen (nog steeds The Boss). Maar om eerlijk te zijn dowload ik wat ik op een bepaald moment mooi vindt. Zoals iemand al eerder aangaf, je hebt maar een paar favoriete nummers die je daadwerkelijk draait.

Meer dan 95 % van mijn 250 cd's is voorzien van een dikke laag stof ipv een groen randje rolleyes.gif Maar mijn platenspeler is weer uit het stof gekropen, ik had nog een paar Lp's van Doe Maar, die ik nog even voor het concert vorig jaar wou gaan horen.

Maar laat iedereen zijn favorieten noemen, dan beluister ik deze eerst via Napster iemand stonehenge al gedownload?

Ik heb geprobeerd om stonehenge te downloaden maar er kwam nog niets uit the searching !Maar ik blijf wel proberen !Ik ben erg nieuwschierig geworden na al die oproer er over!! Kenneth

Guest bkamph

Mijn favoriete CD's:

Donald Fagen - Kamakiriad

Eagles - Hell freezes over

KD Lang - Ingenue

Hugh Masekela - Hope

Jennifer Warnes - The hunter

Neil Young - Unplugged

Pat Metheny Group - Letters from home

Erykah Badu - Baduizm Live

Bert

Guest Kennethjohn

Jazeker Dirk, mogen jullie ook mee doen Dat vertelde ik al in het eerste bericht ik maak geen ondersheid in wat mensen draaien,als jij en waarscheinlijk veel meer mensen houdt van klassiek vertel gerust (uiteindelijk zijn dat the roots waar de huidige muziek uitvoort vloeid)Ik heb zelf ook een paar klassiek CD's(meer orgel)dat vindt ik heel mooi !!Dus schaar je er gerust tussen !Vriendelijkee groet Kenneth

Wat draai ik vaak? Hangt af van de stemming en de tijd. In ieder geval 99,9% klassiek of in een nostalgische bui iets uit de jaren vijftig of zestig (for the good of old lang syne). Veel Beethoven pianoconcerten, Mozart vioolsonates, Handel, Haydn en regelmatig muziek uit de Barok. Een van de aardige dingen is naar een cd-boer gaan en daar werk van onbekende barok-componisten aanschaffen, vlug naar huis en luisteren wat het is.

Ik vrees dat ik niet meer genees van mijn klassieke-muziekvirus (zal de leeftijd wel zijn).

Wellicht zijn er onder de forumleden gelijkgestemde zielen??

Met muziekgroet,

dick

Nou Dick, volgens mij heeft klassiek of niet niks met leeftijd te maken. Ik luister vooral naar vioolmuziek. Koop eens een cd van de russische topviolist Maxim Vengerov. Kippevel en genieten maar...Vooral het vioolconcert van Brahms op het Teldec label (met het Chicago Symphonie Orch. onder Barenboim) kan ik vele malen achtereen horen. Op dezelfde cd staat de al even prachtige derde vioolsonate van Brahms. Favoriet is op dit moment ook de vioolsonate van Elgar, eveneens door Maxim Vengerov en ook uitgebracht door Teldec. De moeite waard!!!

Klopt, Jean-Paul, Vengerov is absolute top, ik heb zijn interpretatie van het vioolconcert van Bruch, geheel anders dan bijv. Mutter.

Elgar, Brahms, ik begrijp dat jouw voorkeur uitgaat naar de wat modernere componisten (romantiek en 20e eeuws)? Ook interesse in vroeger werk, klassieke periode, barok?

Met groet,

dick

Jazeker Dick heb ik ook interesse in de klassieke periode en daarvoor. Enkele van mijn favorieten zijn:

- vioolconcert Beethoven (nog niet uitgebracht door Vengerov maar Perlman is ook niet gek).

- vioolconcerten van Mozart (door Vadim Repin gedirigeerd door Yehudi Menuhin op Erato-label)

- vioolconcerten van Bach (door Andrew Manze en Rachel Potger op Harmonia Mundi label)

- celloconcerten van Haydn (door onze eigen Pieter Wispelwey)

- Diverse symfonieen van Haydn, Beethoven en Mozart

- Brandenburgse concerten van Bach.

- En wat toch ook altijd mooi blijft is Vivaldi. Ik heb een bijzondere en zeer gedreven uitvoering van de italiaan Fabio Biondi met zijn ensemble Europa Galante (label is Opus 111). Zeer aan te bevelen en anders dan alle andere uitvoeringen.

Luisterplezier gewenst, Jean-Paul

Beste Jean-Paul,

hoera, eindelijk een gelijkgestemde ziel. Met Fabio Biondi bedoel je waarschijnlijk De vier jaargetijden? Uitstekende uitvoering, ik heb deze ook. Wil je een heel aparte uitvoering hoen, luister dan naar Jean-Claude Veilhan met de Academie royale de musique de Paris. Deze meneer speelt het stuk op blokfluit. Discutabel, maar wel bijzonder.

Weet jij overigens of er iemand is of is geweest die alle 105 symfonieen van Haydn integraal heeft opgenomen? Ik probeer het compleet te krijgen, de latere uit de Londense periode vormen geen probleem maar de vroege zijn moeilijk verkrijgbaar.

Met beste groet,

dick

Ik was inderdaad even vergeten te melden dat het om de vier jaargetijden gaat. Klopt. Fantastisch hoe je Biondi hoort ademhalen en snuiven terwijl hij de snaren beroert...Ook ik weet niet of iemand de symfonieen van Haydn integraal heeft opgenomen. Wellicht eens vragen in een goede speciaalzaak. Ik weet niet waar je woont, maar als ik iets vraag bij Caminada Classics in Den Haag, mijn woonplaats, dan weten ze vrijwel altijd een antwoord. Succes, Jean-Paul

Jean-Paul,

Over snuiven gesproken, ik zat vorig jaar bij een optreden van J. van Zweden met o.a. de 4 jaargetijden. Ik had het geluk (of de pech) op de eerste rij te zitten, dus hoorde niet alleen luid snuiven, ook nog stampen met die kleine voetjes van hem. Leidt wel erg af van de muziek, daar kom je toch voor.

Caminada ken ik, maar ligt voor mij aan de andere kant van het land, ik ga zaterdag eens in Arnhem kijken, is iets beter breikbaar. Ik hou je op de hoogte.

Met muzikale groet,

dick

• 3 weeks later...

Heeft Antal Dorati niet alle Haydn symfonieen opgenomen met de Philharmonia Hungarica in de jaren '70 op Philips?

Mijn favoriet klassieke CD's

Vioolconcerten van Tchaikowsky en Mendelssohn door Kyung Wha Chung en het Orchestre de Philharmonique de Montreal onde Dutoit.

Requiem van Verdi door Het atlanta Symphony Orchestra en Choir met Paul Pliska, Susan Dunn, Diana Curry en Jerry Hadley o.l.v. Robert Shaw. Echt een schitterende uitvoering en heel mooi opgenomen.

Pictures at an exhibition van Moussorgski en Concert voor orkest van Bartok

Chigago Symphony Orchestra onder Solti

Vivaldi

Orkestwerken door The English Concert. Altijd gedacht dat authentieke instrument kaal klinken? Laat je genezen door deze opnames.

Ach, er zijn er eigenlijk te veel om op te noemen. Ik heb redelijk veel uit de 19e en begin 20e eeuw, maar kan ook enorm genieten van oude opnames, ook mono. Die zijn muzikaal vaak zo interessant...

Guest Jeroen Leeflang

Is Roger Waters, Amused to death een beetje te vergelijken met van Roger bij Pink Floyd deed of is dit echt helemaal anders. Ik heb enkele cd's van Pink Floyd en daar zitten heel muziekale stukjes bij die overigens zeer goed klinken.

Mijn muziek smaak is nogal gevarieerd. Zo draai ik thuis vooral muziek vooral uit de '60s en '70s. Waaronder The Rolling Stones, Creedence Clearwater Revival, Donovan, The Cats, Van Morrison, Fleetwood Mac, The Eagles, Bee Gees etc... In de auto draai ik meestal hetzelfde, maar ook wel Trance.

• 2 weeks later...
Guest Mitchell

Een 'beruchte' (?) dubbel CD is natuurlijk het live concert van Peter Gabriel (met een zangeres die niet bepaald onder doet voor KAte Bush). Meer audiofiel verantwoorde CD's (net geen behang): Kurt Elling, Cassandra Wilson. Wat betreft jazz: heb een aantal oude platen (jaren 60) van onder meer Verve; Dave Brubeck, Oscar Peterson, Ella Fitzgerald. Ja, dat blijft toch altijd klasse EN perfect klinken! Wil je het verschil horen tussen LP en CD, probeer dan eens Joni Mitchell, met Jacco Pastorious op basgitaar (Don Juan's reckless daughter, b.v.): een ode aan de LP en ook echt ontzettend gave muziek! (Heeft iemand suggesties voor andere platen van Joni die de moeite waard zijn?).

Guest rukbunkersoldaat

Vooral lekker hard

metallica

iron maiden

ACDC

slayer

diamond head

ook

bon jovi

lenny kravitz

Ik vind wel meer soorten muziek leuk, maar alleen aan dit soort muziek geef ik enkele tientjes per cd uit!

• 2 weeks later...

Niet aardig Jeroen.

Een AVM set voor en eindblokken met vrij stugge speakers klinken beduidend beter, ook met dit soort muziek.

Daarbij zit in elke muzieksoort een bebaalde vorm van melodie die tot zijn recht komt op een mooie set. Wel is het zo dat dit genre een bepaald lager budget heeft als het gaat om studiowerk. Het idee bekruipt je dat iedereen tergelijk staat te spelen voor 1 mic. Bovengenoemde bands hebben dit budget echter wel en komt ook naar voren in de productie.

Luister voor de grap het volgende eens en beoordeel daarna of JOUW set nix tekort komt.

Iron Maiden - Fear of the dark.

Metallica - Ride the lightning.

Flakes out i.v.m formule 1. Go Jos !!!

• 2 weeks later...
  • 1 month later...
Guest roel119@hotmail.com

als je het allemaal gehoort hebt moet je eens een hele andere muziekstijl proberen nl.modern klassiek.deze hedendaagse muziek gemaakt door Sofia Gubaidulina is mijn grote ontdekking.ik kan eigenlijk mijn hele cd collektie weggooien als je deze schoonheid gehoord heb.wie durft groeten roel

Guest Udenjpg

Ik luister altijd weer iets anders, ben nu bezig de oude Rocksteady uit te diepen, Alton Ellis, The Paragons, etc.(probeer hier maar eens een stereo-opname van te krijgen, laat staan Hi-Fi opnamen).

• 2 weeks later...
Guest Not so special

Bettie Serveert

Johan

Pearl Jam

Nirvana

Maar ook

Ilse de Lange

Tracy Chapman

Madonna

en

Metallica