The Koosjer connection Posted 9 november 2002 Report Share Posted 9 november 2002 Het vetste laag wat je in huis hebt,of van gehoord hebt. En dan bedoel ik laag,met kapitaal l Iets waarvan de Friese staartklok van de buren van het haakje flikkert genoeg voor vandaag,sajanora! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 9 november 2002 Report Share Posted 9 november 2002 Het laagste dat ik ken, iig het meest nadrukkelijke laag dat ik ken, komt voor in een nummer van My Dying Bride, genaamd 'Black Heart Romance'. Een alles behalve briljante band en ook geen briljant nummer, maar ik draai 'm nog eens. Al was het alleen maar om m'n huisgenoten (met name m'n onderbuurjongen die vaak veel te hard K3 of de Ketchup-song draait) zo af en toe eens te stangen... Ook veel nummers van Portishead (met name 'Numb') doen het goed, wat betreft laagproduktie. De oordopjes van m'n mp3-cd-speler vinden het iig niet leuk (geldt ook voor dat nummer van My Dying Bride trouwens). Maar het kan altijd lager natuurlijk (vooral kerkorgels kunnen vaak vreselijk laag), maar op een gegeven moment hoor je het niet meer, maar voel je het alleen nog (als je speakers en/of een subwoofer hebt die dat aankan). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 9 november 2002 Report Share Posted 9 november 2002 Three wishes op Amused to death van Roger Waters Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 9 november 2002 Report Share Posted 9 november 2002 Ik heb 'm net ff gedownload, en ik moet zeggen: laag of niet, hij dreunt goed... Hoewel Black Heart Romance nog wat harder doordreunt. Op het irritante af. Zie maar eens of je 'm ook ergens kunt downloaden... En eeh... Ome Henk, waar heeft het volgens jou mee te maken dat ie zo dreunt dan...? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 9 november 2002 Report Share Posted 9 november 2002 Het vetste laag wat je in huis hebt,of van gehoord hebt.En dan bedoel ik laag,met kapitaal l Jemig, no offense maar... wat heeft een vet laag (yek) met muziek en/of HiFi te maken Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 9 november 2002 Report Share Posted 9 november 2002 Chocolate Frogs van Fish. Staat op het album Raingods with Zippos. Het nummer loopt naadloos over naar Waving at Stars. Er wordt in het laag zoveel druk opgebouwd dat je er letterlijk pijn aan je oren van krijgt. Je voelt dat de trommelvliezen gewoon naar binnen gedrukt worden. Indrukwekkend maar niet echt prettig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 9 november 2002 Report Share Posted 9 november 2002 Geplaatst door Alco: Jemig, no offense maar... wat heeft een vet laag (yek) met muziek en/of HiFi te maken Groeten, Alco Ik heb het over verantwoord laag. Daar heb jij overigens met je speakers geen last van, grove schatting 45 Hz -6dB Overigens ben ik van mening dat voor een beetje realistische weergave een fullrange systeem meer in de buurt komt dan b.v. een tweeweg-systeem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 10 november 2002 Report Share Posted 10 november 2002 Geplaatst door The Koosjer connection:Het vetste laag wat je in huis hebt,of van gehoord hebt. Op de meeste opnamen van Zion Train (dub) staat aardig wat laag. Ook het orgelwerk van Messian wil het spul nog wel eens laten schudden. Maar totaal onverantwoord, absurd laag, Tchaikovsy Overture 1812 op Telarc. De kanonnen. Ze laten zelfs engels bier spontaan schuimen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 10 november 2002 Report Share Posted 10 november 2002 Ik heb het over verantwoord laag.Daar heb jij overigens met je speakers geen last van, grove schatting 45 Hz -6dB Van een vet laag heb ik inderdaad geen last. (voor info/review van mijn speakers zie: http://audioshopper.com/kan.htm ) Overigens ben ik van mening dat voor een beetje realistische weergave een fullrange systeem meer in de buurt komt dan b.v. een tweeweg-systeem. Daar heb je absoluut gelijk in, dat denk ik namelijk ook. Maar tevens denk ik dat niet iedereen als doel heeft om met zijn set de werkelijkheid zo dicht mogelijk te benaderen. (o.a. ik althans niet) En ik denk dat veel mensen met een beperkte ruimte ook niet de mogelijkheid hebben om een full-range set te plaatsen. Zo hoorde ik vorig jaar, bij een kennis thuis, een set bestaande uit een paar grote JBL hoornspeakers, een gemodificeerde AudioNote versterker en een eveneens gemodificeerde Micromega 'Solo' loopwerk/AudioNote DAC combi. Het was de meest realitische set die ik ooit heb gehoord, maar dat zou in mijn kamer niet kunnen, en dat is ook helemaal niet mijn doel. Een diep (vet?) laag (onder 45Hz) met een levensgrote diepe 3D soundstage en (soms)realistiche volumes is voor mij geen must. Maar 't is inderdaad wel indrukwekkend, zo'n fullrange systeem, wanneer men die mogelijkheden heeft. mvg, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 10 november 2002 Report Share Posted 10 november 2002 Geplaatst door Alco: Jemig, no offense maar... wat heeft een vet laag (yek) met muziek en/of HiFi te maken Groeten, Alco Maar ehh... Mooi laag is niet lelijk... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 10 november 2002 Report Share Posted 10 november 2002 Maar ehh... Mooi laag is niet lelijk... Ben ik helemaal met je eens Henrie! 't is alleen zo dat ik een 'vet' laag niet zozeer kan rijmen met 'mooi' laag. Vet laag is voor mij meer zo'n discotheek JBL laag o.i.d. Greetings, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 10 november 2002 Report Share Posted 10 november 2002 Protection vam Massive attack (protection) Als die goed uit je speakers komt dan begint 't ergens op te lijken Insatiable van prince (diamonds and pearls) Fatman van Shamen (Bossdrum) LFO van LFO Now van Meat Beat Manifesto Groeten Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 10 november 2002 Report Share Posted 10 november 2002 Geplaatst door Alco: Ben ik helemaal met je eens Henrie! 't is alleen zo dat ik een 'vet' laag niet zozeer kan rijmen met 'mooi' laag Greetings, Alco Niet al te letterlijk nemen..... Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 10 november 2002 Report Share Posted 10 november 2002 Niet al te letterlijk nemen..... Alco Hoi Ruud, oja,...je hebt gelijk. Nu snap ik 't Tegenwoordig is 'vet' 't zelfde als 'mooi' Was effe vergeten dat woorden als vet en cool tegenwoordig gangbare woorden zijn. (ik word oud ) Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 10 november 2002 Report Share Posted 10 november 2002 Geplaatst door Alco: Hoi Ruud, (ik word oud ) Groeten, Alco Wij worden Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 12 november 2002 Author Report Share Posted 12 november 2002 Geplaatst door Ome Henk:Da's het voordeel van kinderen hebben... Je wordt wel oud, maar het "moderne" taalgebruik krijg je nog wel mee en......,houd je grijze massa up to date. en geloof me,das mooi mee genomen Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 12 november 2002 Author Report Share Posted 12 november 2002 Geplaatst door Ruud: Wij worden fout!! oud zijn is een manier van denken,oud worden een natuurlijk proces.......gelukkig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 30 november 2002 Report Share Posted 30 november 2002 Nog weer even over dat laag: The Real Song For The Deaf van Queens Of The Stoneage is zo laag, dat, wanneer je 'm hard aanzet, dove mensen 'm waarschijnlijk ook echt kunnen 'horen'... Is natuurlijk niet het enige nummer waarbij dat zo is, maar ik vond het wel een leuke benaming voor zo'n nummer Link to comment Share on other sites More sharing options...
lange W Posted 5 december 2002 Report Share Posted 5 december 2002 Voel je die bass - J.D.A. Confesions of a serial killer - Gorefest Link to comment Share on other sites More sharing options...
callas Posted 16 december 2002 Report Share Posted 16 december 2002 You ain't heard nothing yet. het allerdiepste laag wat ik in mijn collectie mag ervaren is van de CD DAFOS van Mickey Hart. nummer 5 'psychopomp'. het laag komt van een aluminium I balk van enkele meters lang, waarop 12 piano bassnaren zijn gespannen. het eea wordt versterkt en daarna weergegeven door Meyers speakers en subwoofers. ( volgens de inlay)en opgenomen. met mijn Voce Divina subs komt ons appartementen complex geheel in trilling. de subs lopen recht tot 20 Hz. de Studio subwoofer van REL loopt tot zo'n 10 Hz door........ afgelopen weekend nog de zondagsdienst meegemaakt in de St Servaas kerk in Maastricht. tjonge wat een ervaring met het orgel ! wat een gemak. wat een rust. laaaaaaaaag. soo many records Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 3 mei 2003 Report Share Posted 3 mei 2003 Ik heb nu Chewbacca van Liquid Tension Expreriment aanstaan, en moest ineens aan dit topic denken... Niet constant superlaag, maar wel bij vlagen goed aanwezig... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grouse Posted 3 mei 2003 Report Share Posted 3 mei 2003 Art of Noise - Out of this World? Dit misschien? Staat op hun cd "The seduction of Claude Debussy". Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 11 mei 2003 Report Share Posted 11 mei 2003 Geplaatst door callas:You ain't heard nothing yet. het allerdiepste laag wat ik in mijn collectie mag ervaren is van de CD DAFOS van Mickey Hart. nummer 5 'psychopomp'. het laag komt van een aluminium I balk van enkele meters lang, waarop 12 piano bassnaren zijn gespannen. het eea wordt versterkt en daarna weergegeven door Meyers speakers en subwoofers. ( volgens de inlay)en opgenomen. met mijn Voce Divina subs komt ons appartementen complex geheel in trilling. de subs lopen recht tot 20 Hz. de Studio subwoofer van REL loopt tot zo'n 10 Hz door........ afgelopen weekend nog de zondagsdienst meegemaakt in de St Servaas kerk in Maastricht. tjonge wat een ervaring met het orgel ! wat een gemak. wat een rust. laaaaaaaaag. soo many records Grappig, die cd heb ik ook ja Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jahe Posted 23 mei 2003 Report Share Posted 23 mei 2003 Het Album AMAROK van de heer Oldfield barst van het laag. Er is zelfs ergens een sweep naar beneden te vinden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 24 mei 2003 Report Share Posted 24 mei 2003 Voor het echte VETTE laag. Koop zo'n demo CD om het aantal PK's van je auto-hi-fi-set te testen. Er zitten soms ook aardige van die CD's bij de autoblaatjes (nee geen schrijffout ) over autohi-fi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts