Jump to content

Tja,wat is dan nu echt..............

The Koosjer connection
 Share

Recommended Posts

Het laagste dat ik ken, iig het meest nadrukkelijke laag dat ik ken, komt voor in een nummer van My Dying Bride, genaamd 'Black Heart Romance'. Een alles behalve briljante band en ook geen briljant nummer, maar ik draai 'm nog eens. Al was het alleen maar om m'n huisgenoten (met name m'n onderbuurjongen die vaak veel te hard K3 of de Ketchup-song draait) zo af en toe eens te stangen...

Ook veel nummers van Portishead (met name 'Numb') doen het goed, wat betreft laagproduktie. De oordopjes van m'n mp3-cd-speler vinden het iig niet leuk (geldt ook voor dat nummer van My Dying Bride trouwens).

Maar het kan altijd lager natuurlijk (vooral kerkorgels kunnen vaak vreselijk laag), maar op een gegeven moment hoor je het niet meer, maar voel je het alleen nog (als je speakers en/of een subwoofer hebt die dat aankan).

Ik heb 'm net ff gedownload, en ik moet zeggen: laag of niet, hij dreunt goed... :) Hoewel Black Heart Romance nog wat harder doordreunt. Op het irritante af. Zie maar eens of je 'm ook ergens kunt downloaden...

En eeh... Ome Henk, waar heeft het volgens jou mee te maken dat ie zo dreunt dan...?

Het vetste laag wat je in huis hebt,of van gehoord hebt.

En dan bedoel ik laag,met kapitaal l

Jemig, no offense maar... wat heeft een vet laag (yek) met muziek en/of HiFi te maken confused.gif

Groeten,

Alco

Chocolate Frogs van Fish. Staat op het album Raingods with Zippos. Het nummer loopt naadloos over naar Waving at Stars. Er wordt in het laag zoveel druk opgebouwd dat je er letterlijk pijn aan je oren van krijgt. Je voelt dat de trommelvliezen gewoon naar binnen gedrukt worden. Indrukwekkend maar niet echt prettig.

Geplaatst door Alco:

Jemig, no offense maar... wat heeft een vet laag (yek) met muziek en/of HiFi te maken confused.gif

Groeten,

Alco

Ik heb het over verantwoord laag.

Daar heb jij overigens met je speakers geen last van, grove schatting 45 Hz -6dB :rolleyes:

Overigens ben ik van mening dat voor een beetje realistische weergave een fullrange systeem meer in de buurt komt dan b.v. een tweeweg-systeem.

Geplaatst door The Koosjer connection:

Het vetste laag wat je in huis hebt,of van gehoord hebt.

Op de meeste opnamen van Zion Train (dub) staat aardig wat laag. Ook het orgelwerk van Messian wil het spul nog wel eens laten schudden. Maar totaal onverantwoord, absurd laag, Tchaikovsy Overture 1812 op Telarc. De kanonnen. Ze laten zelfs engels bier spontaan schuimen.

Ik heb het over verantwoord laag.

Daar heb jij overigens met je speakers geen last van, grove schatting 45 Hz -6dB

Van een vet laag heb ik inderdaad geen last.

(voor info/review van mijn speakers zie:

http://audioshopper.com/kan.htm )

Overigens ben ik van mening dat voor een beetje realistische weergave een fullrange systeem meer in de buurt komt dan b.v. een tweeweg-systeem.

Daar heb je absoluut gelijk in, dat denk ik namelijk ook. Maar tevens denk ik dat niet iedereen als doel heeft om met zijn set de werkelijkheid zo dicht mogelijk te benaderen.

(o.a. ik althans niet)

En ik denk dat veel mensen met een beperkte ruimte ook niet de mogelijkheid hebben om een full-range set te plaatsen.

Zo hoorde ik vorig jaar, bij een kennis thuis, een set bestaande uit een paar grote JBL hoornspeakers, een gemodificeerde AudioNote versterker en een eveneens gemodificeerde Micromega 'Solo' loopwerk/AudioNote DAC combi. Het was de meest realitische set die ik ooit heb gehoord, maar dat zou in mijn kamer niet kunnen, en dat is ook helemaal niet mijn doel. Een diep (vet?) laag (onder 45Hz) met een levensgrote diepe 3D soundstage en (soms)realistiche volumes is voor mij geen must.

Maar 't is inderdaad wel indrukwekkend, zo'n fullrange systeem, wanneer men die mogelijkheden heeft.

mvg,

Alco

Maar ehh... Mooi laag is niet lelijk...

Ben ik helemaal met je eens Henrie! cool.gif

't is alleen zo dat ik een 'vet' laag niet zozeer kan rijmen met 'mooi' laag.

Vet laag is voor mij meer zo'n discotheek JBL laag o.i.d. :D

Greetings,

Alco

Protection vam Massive attack (protection)

Als die goed uit je speakers komt dan begint 't ergens op te lijken :(;)

Insatiable van prince (diamonds and pearls)

Fatman van Shamen (Bossdrum)

LFO van LFO

Now van Meat Beat Manifesto

Groeten Simon

Niet al te letterlijk nemen..... Alco ;)

Hoi Ruud,

oja,...je hebt gelijk. Nu snap ik 't :D

Tegenwoordig is 'vet' 't zelfde als 'mooi'

Was effe vergeten dat woorden als vet en cool tegenwoordig gangbare woorden zijn.

(ik word oud :rolleyes:;) )

Groeten,

Alco

• 3 weeks later...

Nog weer even over dat laag: The Real Song For The Deaf van Queens Of The Stoneage is zo laag, dat, wanneer je 'm hard aanzet, dove mensen 'm waarschijnlijk ook echt kunnen 'horen'... Is natuurlijk niet het enige nummer waarbij dat zo is, maar ik vond het wel een leuke benaming voor zo'n nummer :)

• 2 weeks later...

You ain't heard nothing yet.

het allerdiepste laag wat ik in mijn collectie mag ervaren is van de CD DAFOS van Mickey Hart.

nummer 5 'psychopomp'.

het laag komt van een aluminium I balk van enkele meters lang, waarop 12 piano bassnaren zijn gespannen.

het eea wordt versterkt en daarna weergegeven door Meyers speakers en subwoofers. ( volgens de inlay)en opgenomen.

met mijn Voce Divina subs komt ons appartementen complex geheel in trilling.

de subs lopen recht tot 20 Hz.

de Studio subwoofer van REL loopt tot zo'n 10 Hz door........

afgelopen weekend nog de zondagsdienst meegemaakt in de St Servaas kerk in Maastricht.

tjonge wat een ervaring met het orgel !

wat een gemak. wat een rust.

laaaaaaaaag.

soo many records

• 4 months later...
Geplaatst door callas:

You ain't heard nothing yet.

het allerdiepste laag wat ik in mijn collectie mag ervaren is van de CD DAFOS van Mickey Hart.

nummer 5 'psychopomp'.

het laag komt van een aluminium I balk van enkele meters lang, waarop 12 piano bassnaren zijn gespannen.

het eea wordt versterkt en daarna weergegeven door Meyers speakers en subwoofers. ( volgens de inlay)en opgenomen.

met mijn Voce Divina subs komt ons appartementen complex geheel in trilling.

de subs lopen recht tot 20 Hz.

de Studio subwoofer van REL loopt tot zo'n 10 Hz door........

afgelopen weekend nog de zondagsdienst meegemaakt in de St Servaas kerk in Maastricht.

tjonge wat een ervaring met het orgel !

wat een gemak. wat een rust.

laaaaaaaaag.

soo many records

Grappig, die cd heb ik ook ja :D

• 2 weeks later...