Jump to content

Norwegian Mood van Kari Bremnes

Kermit
 Share

Recommended Posts

Sinds enige tijd heb ik de CD Norwegian mood van Kari Bremnes in huis. Nu ben ik al verschillende opmerkingen tegengekomen dat het zo'n geweldig goede CD is. En dat begrijp ik niet. Het is een opname van een dame met een saaie stem, wankel, echt onaantrekkelijk om naar te luisteren. er omheen wat instrumenten, spectaculair opgenomen, maar zo vervelend. Neem het eerste nummer Lover in Berlin. Ze staat daar maar een beetje met onvaste stem ingehouden in de microfoon te 'zingen'... Ik kan er nog geen nummer van afluisteren. Wie vindt het wel mooi en waarom?

Hoi Kermit.

Ik moet je gelijk geven. Norwegian Mood is een van mijn miskopen. Ik had al een aantal Kari Bremnes CD's in huis en die zijn echt heel schitterend (als je van het genre houd), en die zijn allemaal in het Noors. Ik versta het heel goed, maar begrijp er geen hout van ;). Het typische van de Noorse uitvoering is dat het leeft. De stem heeft body en het geluid is prima. Norwegian Mood is een verzamelaar van verschillende cd's "de beste songs" en die zijn dan vertaald naar het Engels. Ik denk dat het een commercieel grapje moest worden, maar alle emotie is uit de opname. Het klinkt koud en kil en de muziek weet mij op geen enkel moment te boeien. Norwegian Mood is dan ook eentje die ik nooit opzet. De Noorse uitvoeringen hoor ik altijd weer graag.

Vindt hem een beetje oudbollig, maar heb over de klank geen klachten. Misschien komt dat doordat mijn Rotel RDC 971 een HDCD chip heeft. Ik heb het gevoel dat die bij deze plaat erg veel meerwaarde biedt.

Kortom: de muziek is w

Hoi Frank

Ik vind de klank ook prima, alleen de originele Noorse uitvoeringen zijn gewoon veel beter. Er zit zoveel meer emotie in de opnames en dat hoor je ook zonder HDCD-chip.

Ik krijg bij Norwegian Mood gewoon het gevoel dat het voor Kari een "verplicht nummer" was in opdracht van de platenmaatschappij. :rolleyes: