Audiopaul Posted 10 juni 2001 Report Share Posted 10 juni 2001 Beste allemaal, Hoewel ik eigenlijk best een brede muzieksmaak heb, ben ik vooral de laatste jaren op speurtocht naar goede jazz-fusion en jazz-rock. Wie helpt me verder? Om te beginnen alvast een paar persoonlijke voorkeuren, die al in m'n verzameling zitten: - George Benson - eigenlijk alles, maar z'n cd's van de laatste jaren zoals Standing Together en Absolute Benson zijn geweldig; - Fourplay en veel solo-cd's van de (ex)bandleden zoals Lee Rittenour, Larry Carlton en Bob James (wat waren ze geweldig vorig jaar in Vredenburg!!); - Herbie Hancock - bijvoorbeeld: Mr. Hands; - Ronny Jordan - Into the light en A brighter day; - Marcus Miller; eigenlijk alles: wat een geweldige basgitarist!!; - Tower of Power, waarvan men zegt dat ze de beste blazersectie ter wereld hebben, deze band moet je eigenlijk gewoon live beleven. Alvast bedankt voor jullie reacties! Vriendelijke groet, Audiopaul Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 10 juni 2001 Report Share Posted 10 juni 2001 Yo die Audiopaul, Telarc heeft een leuke collectie in Jazzfusion met een superbe opnamekwaliteit. ( www.telarc.com ) Aanraders: Bluezeum - Portrait of a Groove Bluezeum - Put Your Mind on Hold Steve Reid - Mysteries Steve Reid - Watersign Maar ook "The Jazzmaster"-cd's van Paul Hardcastle zijn erg goed. Wil je iets dansbaars en swingend met latijnse invloeden kun je eens gaan luisteren naar de samplers "Break 'n Bossa" 1,2 en 3. Greetz, Sodejuu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest bkamph Posted 10 juni 2001 Report Share Posted 10 juni 2001 Probeer eens wat CD's van: Pat Metheny Group Yellowjackets Special EFX The Rippingtons Bert Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 11 juni 2001 Author Report Share Posted 11 juni 2001 Beste allemaal, Sodejuu; bedankt voor de tips, hier ken ik nog niets van, dus ga ik verder mee. Bert: Van de Rippingtons heb ik The best of en van Pat Metheny Group heb ik een live cd en Imaginary Day. De andere had ik nog nooit van gehoord, dus ik ben benieuwd. Henk; uiteraard ken ik er een aantal van en van sommig en heb ik ook al cd's. Van Spyro Gyra heb ik nog helemaal niets. Welke van de 11 !!! die je hebt is jouw favoriet? Alvast bedankt, ben benieuwd naar andere reacties, alle tips zijn welkom!! Vriendelijke groet, Audiopaul Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 11 juni 2001 Author Report Share Posted 11 juni 2001 Ha, Ruud! Uiteraard heb ik die nieuwe cd! (mooie uitklaphoes trouwens!) Wat die man uit z'n basgitaar haalt is ongelofelijk, trouwens ook weer perfect opgenomen. Uiteraard is de cd The Sun don't lie verplichte kost, maar dat hoef ik jou niet te vertellen! Ik heb geen cd's van Stanley Clarke, maar wel twee lp's, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest rr Posted 11 juni 2001 Report Share Posted 11 juni 2001 luister ook eens naar Pat Coil (steps),erg goede cd en goed opgenomen.:cool Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 14 juni 2001 Author Report Share Posted 14 juni 2001 Wie komt er verder nog met goeie tips? Met vriendelijke groet, Audiopaul Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest bkamph Posted 14 juni 2001 Report Share Posted 14 juni 2001 Kijk eens op http://www.grp.com/grp/index.html GRP heeft mooie opnamen in de collectie. Op de site staan ook clips. Bert Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 14 juni 2001 Author Report Share Posted 14 juni 2001 Bedankt, Bert Wist jij trouwens dat het GRP-label ieder jaar een "The sounds of ..." uitbrengt? Ik heb er 2, die van '97 en '98. Die cd's kosten bijna niks (tientje of zo) zijn perfect opgenomen en je hebt er meteen weer een heleboel goeie tips bij! Met groet, Audiopaul Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ruud Flohr Posted 15 juni 2001 Report Share Posted 15 juni 2001 Ha AudioPaul, Een echte aanrader van Stanley Clarke is "if this bass could only talk". Fantastisch gitaarspel van Mr. Clarke. Wat ook een aanrader is de Cd van Ernie Watts. Titel "Stand up" Als je van sax houdt of niet ,je moet dit beslist een keer luisteren. Succes, Ruud Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 16 juni 2001 Author Report Share Posted 16 juni 2001 Hoi, Ruud Je tips staan genoteerd, ik ga zo eens even luisteren in de platenzaak! Ben nu net van een cd van Spyro Gyra aan het genieten (met dank aan Ome Henk), dat klinkt ook niet verkeerd! Met vriendelijke groet, Audiopaul Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest bkamph Posted 16 juni 2001 Report Share Posted 16 juni 2001 Ja, ik heb er een aantal gekocht. Prachtige muziek en heel goede opnamen. Zonder meer aanraders. Bert Originally posted by Audiopaul:Bedankt, Bert Wist jij trouwens dat het GRP-label ieder jaar een "The sounds of ..." uitbrengt? Ik heb er 2, die van '97 en '98. Die cd's kosten bijna niks (tientje of zo) zijn perfect opgenomen en je hebt er meteen weer een heleboel goeie tips bij! Met groet, Audiopaul Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 16 juni 2001 Author Report Share Posted 16 juni 2001 Nog een tip van mij, vandaag gekocht: Your guide to the North Sea Jazz festival 2001. Deze cd kost ook maar een tientje en is prachtig opgenomen, veelal artiesten van het Verve-label! Ook dit jaar weer vele grootheden op het NSJ (13,14 en 15 juli), o.a. Michael Brecker, John Scofield, Diana Krall, Michiel Borstlap en Charlie Haden! Vriendelijke groet, Audiopaul Link to comment Share on other sites More sharing options...
henricus Posted 23 juni 2001 Report Share Posted 23 juni 2001 The Romantic Warrior - Return to Forever Supersession - Kooper & Bloomfield The Road to You - Pat Metheny Jazz at the Pawnshop I, II & III Shadowdance - Chris White With Strings - Scott Hamilton Smokin Night - Mikio Masuda Groet Henricus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 23 juni 2001 Author Report Share Posted 23 juni 2001 Geplaatst door henricus:The Romantic Warrior - Return to Forever Supersession - Kooper & Bloomfield The Road to You - Pat Metheny Jazz at the Pawnshop I, II & III Shadowdance - Chris White With Strings - Scott Hamilton Smokin Night - Mikio Masuda Groet Henricus Henricus, bedankt voor je reacties. Ik heb inmiddels behoorlijk wat tips ontvangen en er al een aantal van aangeschaft. Maar alle suggesties blijven van harte welkom! Met vriendelijke groet, Audiopaul Link to comment Share on other sites More sharing options...
dewa Posted 24 juni 2001 Report Share Posted 24 juni 2001 absolute aanraders op het gebied van jazz zijn Michel Petruciani "music", Roy Hargrove "the vibe", eigenlik teveel om op te noemen artiesten zoals Abbey Lincoln, Stan Getz, chetbaker, John Coltrane, Miles om er maar enkele te noemen hebben veel moois gemaakt....en niet te vergeten de Bill Evans Trio "waltz for debby" prachtig! Op het gebied van jazz rock: George Benson, Chick Corea acoustic band, The Brecker brothers, bij jazz rock en fusion zit er veel kaf tussen het koren vind ik het klinkt snel te gladjes. Groet, Dewa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 24 juni 2001 Author Report Share Posted 24 juni 2001 Geplaatst door dewa:absolute aanraders op het gebied van jazz zijn Michel Petruciani "music", Roy Hargrove "the vibe", eigenlik teveel om op te noemen artiesten zoals Abbey Lincoln, Stan Getz, chetbaker, John Coltrane, Miles om er maar enkele te noemen hebben veel moois gemaakt....en niet te vergeten de Bill Evans Trio "waltz for debby" prachtig! Op het gebied van jazz rock: George Benson, Chick Corea acoustic band, The Brecker brothers, bij jazz rock en fusion zit er veel kaf tussen het koren vind ik het klinkt snel te gladjes. Groet, Dewa. Beste Dewa, Bedankt voor je reactie. Je noemt even een paar grootheden, zeg!! Bill Evans ken ik niet, ga ik snel naar luisteren! Vriendelijke groet, Audiopaul Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 24 juni 2001 Report Share Posted 24 juni 2001 hoi die Audiopaul, Heb je intussen al iets van die Telarc-CD's beluisterd? Zo ja, hoe vond je ze? Ik heb nog een bijzonder duo gevonden die belachelijk mooie muziek maken. Farnbach & Spies heten ze. ik ben ze tegengekomen op de CD die bij 't mei-nummer van Audio zat. Het is alleen jammer dat je de CD niet in de winkel tegen komt. Als je 'm wilt hebben moet je een mailtje sturen naar Clearaudio ( clearaudio@t-online.de ). Ze kost DM39 maar is dat zeker waard. Greetz, Sodejuu The blues ain't nothin' but a good man feelin' bad, thinkin' 'bout the woman he used to have. Link to comment Share on other sites More sharing options...
enno Posted 24 juni 2001 Report Share Posted 24 juni 2001 Audiopaul, Even een paar van mijn favorieten: Dave Grusin, niet alleen op zijn 'eigen' label GRP maar vergeet zeker 'Discovered again' op Sheffield Lab niet Don Grusin, broer van zie boven Thom Rotella, heeft het meeste uitgebracht op DMP en is nu lastig aan te komen, wel zeer de moeite waard Billy Cobham, drummer van wereldklasse, wat was dat concert in de Katoenclub (www.katoenclub.nl, Arnhem) geweldig Stanley Clark, Billy Cobham 'Live at the Greek', bij 'Stratus' lopen de rillingen over mijn rug Als je belangstelling hebt voor saxofoon zou je kunnen kijken naar Tom Scott. De meeste andere genotsbezorgers zijn inmiddels al genoemd: Marcus Miller, Pat Coil (op Sheffield Lab), Four Play. Veel plezier, Enno Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud_F Posted 24 juni 2001 Report Share Posted 24 juni 2001 Geplaatst door Ome Henk:Beste Paul, Hoewel niet alles onder Jazz-Fusion/Rock valt, hier en aantal tips van artiesten waarvan ik 1 of meer cd's van heb: Spyro Gyra (11), Donald Byrd (2), Lee Ritenour (1), Koinonia (4), Al di Meola (6), Thom Rotella (1), Diane Schuur (6), John Tropea (1). Groetnis, Henk Hey Ome Henk, Koinonia heb ik wel eens van gehoord, waar is dit mee te vergelijken ?? En het meest belangrijke, zijn de cd's (of liefst lp's ) nog te krijgen ?? Groeten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud_F Posted 24 juni 2001 Report Share Posted 24 juni 2001 Hallo AudioPaul, Naast dat je compleet uit je dak gaat van Marcus Miller, welke bassist geeft je nog meer "kippevel" ??? Ik kan ook wel wat tips gebruiken Groeten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 24 juni 2001 Author Report Share Posted 24 juni 2001 Geplaatst door sodejuu:hoi die Audiopaul, Heb je intussen al iets van die Telarc-CD's beluisterd? Zo ja, hoe vond je ze? Ik heb nog een bijzonder duo gevonden die belachelijk mooie muziek maken. Farnbach & Spies heten ze. ik ben ze tegengekomen op de CD die bij 't mei-nummer van Audio zat. Het is alleen jammer dat je de CD niet in de winkel tegen komt. Als je 'm wilt hebben moet je een mailtje sturen naar Clearaudio ( clearaudio@t-online.de ). Ze kost DM39 maar is dat zeker waard. Greetz, Sodejuu The blues ain't nothin' but a good man feelin' bad, thinkin' 'bout the woman he used to have. Ha, Sodejuu Kijk, dit is me een kerel! Tipt 'ie me voor de cd van Audio van mei 2001, het nr. Farnbach & Spies: Monday Morning, heb ik 'm zelf ook(hoe kan 't ook anders)! M'n oren tintelen d'r nog van na! Tjakkaa, 5 points for Sodejuu. Het is moeilijk om hier jouw cd's te vinden, daar moet ik echt voor naar Arnhem of Nijmegen toe! Je hoort absoluut meer van me. Beloof ik! En bedankt voor je reactie. Groet, Audiopaul Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 24 juni 2001 Author Report Share Posted 24 juni 2001 Geplaatst door Ruud Flohr:Hallo AudioPaul, Naast dat je compleet uit je dak gaat van Marcus Miller, welke bassist geeft je nog meer "kippevel" ??? Ik kan ook wel wat tips gebruiken Groeten Hoi, Ruud Tja, het is moeilijk om met andere bassisten op de proppen te komen die spelen als Marcus Miller! Maar goed, effe denken.. Nathan East! Speelt in de amerikaanse band Fourplay. Ik zat vorig jaar met m'n snufferd op de eerste rij in Vredenburg te genieten van zijn basspel! Andere basgitaristen? Effe denken.. Victor Bailey. Z'n cd Low Blow uit 1999 is fantastisch! Mooie uitklaphoes ook, trouwens. Daarnaast ben ik groot fan van Ronny Jordan, niet echt een basgitarist maar wel een aanrader. Wel een basgitarist en tevens aanrader... John Patitucci. Speelt ook geregeld mee met virtuoos Mike Stern. Nou haak ik even af, dus wie helpt verder? Vriendelijke groet, Audiopaul Link to comment Share on other sites More sharing options...
dewa Posted 24 juni 2001 Report Share Posted 24 juni 2001 basgitaristen uit de periode dat ik voornamelijk jazz-rock,fusion kocht o.a. Dean Pear, Kirwan Brown... Groet,Dewa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 24 juni 2001 Author Report Share Posted 24 juni 2001 Geplaatst door Enno:Audiopaul, Even een paar van mijn favorieten: Dave Grusin, niet alleen op zijn 'eigen' label GRP maar vergeet zeker 'Discovered again' op Sheffield Lab niet Don Grusin, broer van zie boven Thom Rotella, heeft het meeste uitgebracht op DMP en is nu lastig aan te komen, wel zeer de moeite waard Billy Cobham, drummer van wereldklasse, wat was dat concert in de Katoenclub (www.katoenclub.nl, Arnhem) geweldig Stanley Clark, Billy Cobham 'Live at the Greek', bij 'Stratus' lopen de rillingen over mijn rug Als je belangstelling hebt voor saxofoon zou je kunnen kijken naar Tom Scott. De meeste andere genotsbezorgers zijn inmiddels al genoemd: Marcus Miller, Pat Coil (op Sheffield Lab), Four Play. Veel plezier, Enno Hoi, Enno Bedankt voor je tips. De namen zijn bekend, een aantal van hen zitten niet in m'n verzameling. Ze komen op m'n lijst om te beluisteren! Vriendelijke groet, Audiopaul Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts