Audiopaul Posted 24 juni 2001 Author Report Share Posted 24 juni 2001 Geplaatst door Ome Henk:Beste Paul, Het blijft toch moeilijk om een genre te omschrijven. Voor het merendeel worden hier groepen/bands genoemd die mi. niet echt onder de noemer Jazz Rock/Fusion vallen. Om maar eens een aantal in mijn ogen missers te noemen: Pat Metheny Group, George Benson (Give me the night) en Bill Evans (Pure Jazz). Maar ja , onder de noemer van goede artiesten/groepen mogen ze wat mij betreft w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bert Kamphuis Posted 24 juni 2001 Report Share Posted 24 juni 2001 Vanavond op de radio gehoord: Ron van Stratum uit Nederland met CD Plain View. Stond ook in Jazz Nu met een recensie. Patitucci is heel goed! Ik kom allerlei bekende namen tegen in dit forumonderwerp. Leuk! Nog een paar tips: Gary Burton Joe Sample David Benoit John Abercrombie Steps Ahead Chuck Loeb Groeten, Bert Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 25 juni 2001 Author Report Share Posted 25 juni 2001 Geplaatst door Bert:Vanavond op de radio gehoord: Ron van Stratum uit Nederland met CD Plain View. Stond ook in Jazz Nu met een recensie. Patitucci is heel goed! Ik kom allerlei bekende namen tegen in dit forumonderwerp. Leuk! Nog een paar tips: Gary Burton Joe Sample David Benoit John Abercrombie Steps Ahead Chuck Loeb Groeten, Bert Beste Bert, Bedankt voor je reactie! Kun je uit het rijtje artiesten die je noemt, een paar goede cd-titels noemen? Vriendelijke groet, Audiopaul Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bert Kamphuis Posted 25 juni 2001 Report Share Posted 25 juni 2001 Hier komen een paar titels. De meeste heb ik op audio-cassette; ik ga zelf ook op zoek naar de CD's. Steps Ahead: Modern times Steps Ahead: Live in Tokyo Steps Ahead: NYC Chuck Loeb: Life Colors Gary Burton: Cool nights Gary Burton: Real Life Hits Gary Burton & Pat Metheny: Reunion Billy Childs: Take for example this John Patitucci: Sketchbook/On the corner Joe Sample: Ashes to ashes Brandon Fields: The traveler Lee Ritenour: Festival David Benoit: Waiting for Summer Pat Metheny Group: Letter from home Pat Metheny Group: Still life (talking) etc. etc. Groeten, Bert Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 25 juni 2001 Author Report Share Posted 25 juni 2001 Beste Bert, Bedankt voor je tips, ze staan genoteerd op m'n inmiddels steeds groter wordende lijst! Uiteraard zal ik, als ik ze kan vinden, ze beluisteren en je laten weten wat ik er van vind. En uiteraard blijven reacties welkom! Van dit soort muziek kan ik absoluut geen genoeg krijgen! Vriendelijke groet, Audiopaul Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nightfly Posted 14 juli 2001 Report Share Posted 14 juli 2001 Dus je zocht jazz-rock? Dan hier een tip: de DTS 5.1 DVD 'Two against Nature' van Steely Dan (39,95 bij Free Record Shop) is een wel erg mooie registratie van hun live-performance. Zit qua geluid en beeld perfect in elkaar. Enig minpuntje is de flauwe flauwe belichting, waardoor solerende topmuzikanten soms in het donker staan te spelen. Maar dat kan met voorbedachten rade zijn geweest: ze wilden ook voor de muzikanten in de Sony-studio in NYC goede condities cre Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 15 juli 2001 Author Report Share Posted 15 juli 2001 Geplaatst door Nightfly:Dus je zocht jazz-rock? Dan hier een tip: de DTS 5.1 DVD 'Two against Nature' van Steely Dan (39,95 bij Free Record Shop) is een wel erg mooie registratie van hun live-performance. Zit qua geluid en beeld perfect in elkaar. Enig minpuntje is de flauwe flauwe belichting, waardoor solerende topmuzikanten soms in het donker staan te spelen. Maar dat kan met voorbedachten rade zijn geweest: ze wilden ook voor de muzikanten in de Sony-studio in NYC goede condities cre Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bert Kamphuis Posted 15 juli 2001 Report Share Posted 15 juli 2001 Heb je Kamakiriad van Donald Fagen ook al? Die klinkt als een klok vind ik. Heerlijke muziek.... Groeten, Bert Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 15 juli 2001 Author Report Share Posted 15 juli 2001 Geplaatst door Bert:Heb je Kamakiriad van Donald Fagen ook al? Die klinkt als een klok vind ik. Heerlijke muziek.... Groeten, Bert Inderdaad, Bert, die heb ik en is erg goed! Alleen dateert deze cd alweer van 1993, dus het wordt tijd voor een opvolger! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nightfly Posted 15 juli 2001 Report Share Posted 15 juli 2001 Als je geinteresseerd bent in de heren Fagen en Becker: deze twee hebben in de tussentijd aan het album 'Zazu' medewerking verleend van ene zekere Rosie Vela. Al halverwege jaren 80. Zie ook http://www.broberg.pp.se/rv_zazu.htm Daarnaast hebben we nog de band 'Jango' die SD-achtige muziek maken. Ze stonden gisteren toevallig op NorthSeaJazz (als invaller). Groeten van The Nightfly. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nightfly Posted 15 juli 2001 Report Share Posted 15 juli 2001 Nog een toevoeging: Ik zag dat de cd 'Gaucho' van Steely Dan in DTS-formaat bestaat! Ze hebben hem dus opnieuw gemixt, maar gelukkig -naar het schijnt- met mate gebruik gemaakt van de rear- en centerspeakers. Af en toe een trompetje of een guitarlick, dus niet excessief veel erin gepropt op die kanalen, hetgeen het stereobeeld rommelig zou maken. Weet iemand of er nog meer DTS-mixes van hun wonderschone ouvre uit gaan komen? Dan kan ik mijn cd-collectie-aankopen daarop afstemmen (lees: wachten met kopen van de normale digital remixed-cd's tot de DTS-variant in de winkels ligt). Link to comment Share on other sites More sharing options...
dewa Posted 21 juli 2001 Report Share Posted 21 juli 2001 Nog enkele leuke tips als op zoek bent naar goede bassisten...."show of hands" van victor wooten (bassist van" bela fleck and the flecktones!)". en ook erg goed.."Bass extremes - cookbook" Victor wooten & Steve Bailey. Groetjes.Dewa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 21 juli 2001 Author Report Share Posted 21 juli 2001 Beste allemaal, Alweer bedankt voor de mooie tips! Dankzij deze topic kan iedereen een mooie jazz-fusionverzameling opbouwen! Gisteren nog even wezen shoppen met en waar kwam ik mee thuis?.... Op cd (ja,ja, ik koop ze nog steeds!) - Return to forever - Romantic warrior (een 20-bits digitale remaster); - Spyro Gyra - Rites of Summer. En op lp (gloednieuw): - Spyro Gyra - Breakout; - Courtney Pine - Journey to the Urge Within; - Stanley Clarke and George Duke - 3 Mooi, h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud_F Posted 22 juli 2001 Report Share Posted 22 juli 2001 Geplaatst door Audiopaul:- Stanley Clarke and George Duke - 3 Mooi, h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 22 juli 2001 Author Report Share Posted 22 juli 2001 Geplaatst door Ruud Flohr: Ontzettend mooi, waar heb je die gehaald AudioPaul ??? Ha, die Ruud! Heb ik gekocht bij Dollhouse in Arnhem! Zit in Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud_F Posted 22 juli 2001 Report Share Posted 22 juli 2001 Als je binnen 2 weken nog een keer naar arnhem afreist, wil je dan een gil geven ?? Dan kom ik ook met gezwinde spoed richting Arnhem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 10 juli 2004 Author Report Share Posted 10 juli 2004 Gut, kun je nagaan dat er in 2001 ook al over fusion gesproken werd Ja leuk h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 10 juli 2004 Report Share Posted 10 juli 2004 Gut, kun je nagaan dat er in 2001 ook al over fusion gesproken werd Ja leuk h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts