Jump to content

Kerstmuziek met sfeer en mooi opgenomen

Kermit
 Share

Recommended Posts

Om de een of andere reden ben ik de laatste tij weer vervuld van kerstgevoelens. En dan ga ik die muziek ook weer draaien. Nu wil ik jullie graag een opname onder de aandacht brengen: In dulci Jubilo op Decca door The Bach Choir, John Scott - Orgel, Philip Jones Brass ensemble en het geheel onder leiding van Sir Davis Willcocks (rare naam trouwens, als je die vertaald...)

De echte meezeingers en een paar hele onbekende traditionals uit verschillende landen (vooral Gabriels message (middeleeuws baskisch) vind ik een juweeltje),Engelse koorzang in de beste traditie, af en toe fel schetterend koper, een lekker orgel erbij... Ik begin de dennegeur en brandende kaarsen al te ruiken. Als bonus staat er ook een aantal tracks op van het brass ensemble, ook in kesrtsfeer. Eigenlijk is het een samenvoeging van twee platen voor een midprice.

In dulci Jubilo

Decca Eclipse

448 980-2

Kosten: tussen de 7 en 10 euro

2e tip

Weliswaar mono, maar zeer sfeervol en goed opgenomen: De kerstCD van Frank Sinatra op het label Capitol.

Nog een tip: de "Silly Santa" screensaver op je PC installeren. Daar zitten ca. 30 kerstliedjes in verwerkt (in midiformaat :P) die random te gehore worden gebracht. Daar krijg ik mijn collega's al vanaf september helemaal gek mee :D