Jump to content

Wie gaan er dit jaar naar het North Sea Jazz festival?

Audiopaul
 Share

Recommended Posts

Genoeg goede artiesten, ik ga voornamelijk voor Roy Hargrove,Dianne reeves,Kenny Barron/Ron Carter/billy Cobham,Bobby Mc ferrin ( wat die man met z'n stem kan..ongelooflijk!) jammer dat sommige artiesten die ik graag wil zien tegelijkertijd optreden! ik zou n.l. ook graag Marcus Miller,chick corea, Harvey Mason willen zien optreden.

Groet, Dewa

Beste Ome Henk, je hebt gelijk dat het niet altijd goed klinkt, maar ik ga voor de muziek en ik zoek het ook overal op of het nu op een festival is of in het concertgebouw. Het gaat mij in eerste instantie om de kwaliteiten van de betreffende artiest.

groet, Dewa

• 3 weeks later...

Hallo Audiopaul,

waarom ik ging? om Richard Bona te zien en om Herbie Hancock.

Richard Bona: ontzettend lekker spelende bassist (veel drive), hele mooie soms fragiele stem, afrikaanse invloeden (logisch, hij komt uit West-Afrika), maar niet te veel van alles, goed uitgebalanceerde set en dat allemaal met een steengoede multiraciale band om zich heen.

Herbie: soundscapes voorzien van vette beats (you seen that lady drummin'?) met afwisselend Herbie op zijn authentiek klinkende Rhodes en op piano. Vooral de nog jonge bassist was erg goed, evenals de trompetist. Niet gezien? Da's nou jammer...

Beste Nightfly,

Yes, Richard Bona! Die is goed en Herbie Hancock vind ik helemaal het einde! Heb jij Marcus Miller nog gezien? Die had ik graag willen zien, maar die kwam pas zaterdagavond op het allerlaatst en zie dan nog maar eens de trein te halen! Gelukkig heb ik veel op tv kunnen zien!

Volgend jaar ben ik absoluut weer van de partij, en nemen we gewoon twee dagen een hotel!

Bedankt voor je reactie!

Hi Audiopaul,

nee, ben alleen op de vrijdag geweest. En het was D.R.U.K.! Je moest keuzes maken wat je wilde zien. Halverwege naar een andere zaal lopen was dit jaar niet meer mogelijk, door die drukte. Volgend jaar zijn wij weer gewoon van de partij. Ik sla me steeds voro mijn hoofd, dat ik niet jaren eerder al naar NSJF ben gegaan... Bah! Ik ging maar steeds naar Pinkpop, maar voel me inmiddels 'opa Nightfly' als ik dat jonge grut op de tv zie rondhuppelen... (ik ben 32 :-))

groeten,

The Nightfly

Halloo,

Ik ben voor de eerste keer naar NSJ geweest. Wat een fantastische sfeer! en wat een overvloed aan schitterende muziek. Het is voor een Jazz-leek moeilijk om te bepalen welke bands je moet beluisteren maar goed....

Echt een klasse-festival!

John