Jitze Posted 22 december 2002 Report Share Posted 22 december 2002 Het afgelopen jaar is mijn vinyl "collectie" dermate snel gegroeid dat er moest worden uitgezien naar een passende berging........ Zowel de woonkamer als mijn rommelhok werden totaal onbegaanbaar door de LP's langs de wanden die weg bleven glijden op de houten vloer. Bij IKEA de oplossing gevonden, een 2m18 hoge boekenkast, welke 40 cm diep en 74 cm breed, verdeeld in twee vakken, is. In totaal beschik ik nu over eenn 12tal vakken van plm 35 breed en hoog, waarin ongeveer een duizendtal LP's een plaats kunnen vinden............ IKEA kastenserie Bonde, genoemde kast is verkrijgbaar in wit, berken en beukenfineer voor resp. € 179 of € 199 Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 22 december 2002 Report Share Posted 22 december 2002 BONDE boekenkast Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 22 december 2002 Author Report Share Posted 22 december 2002 Inderdaad, alleen istie met zes vakken een beetje hoger................... Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 22 december 2002 Author Report Share Posted 22 december 2002 Geplaatst door Ome Henk: Ik vond de Bonde (en er was nog een die goede binnenafmetingen had) te fragiel. Volgens mij zakt die vanwege al dat gewicht na een paar weken hevig door. Hallo Henk, wat dit betreft kan ik je geruststellen, gezien de Bonde plankjes heeft met een geringe breedte heeft - 33.5 cm - , is de kans op doorzakken niet zo heel erg groot, uit dezelfde stal heb ik ook een boekenkast die minder diep is, met bredere planken,deze vertoont dat verschijnsel inderdaad. Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 22 december 2002 Author Report Share Posted 22 december 2002 Geplaatst door Ome Henk: Heb je wel eens een pakket elpees gewogen dat er moet komen te staan Jitze en kan Ikea dan garanderen dat dat plankje bij zo'n belasting niet doorzakt Neen Henk, gewogen heb ik ze niet, maar m'n plankjes zijn beslist te kort om door te buigen. Hoeveel plezier beleef je nu eigenlijk aan dit soort gezever ? Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 22 december 2002 Author Report Share Posted 22 december 2002 Geplaatst door Ome Henk: Ah, Jitze vat dit onder de noemer "gezever". Bedankt Jitze Wat mij betreft wel................ Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 22 december 2002 Author Report Share Posted 22 december 2002 Overigens staan er zo'n 85 elpees op een plankje, betekent een gewicht van ongeveer 17 kilogrammen, hetwelk geen enorme krachten op een plankje oplevert................... Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 22 december 2002 Report Share Posted 22 december 2002 H Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 22 december 2002 Report Share Posted 22 december 2002 Geplaatst door Ome Henk: Wat heeft kerstmis met vrede op aarde te maken 'T gaat toch om de viering van onze lieve Heer Oh sorry, ik bedoel "vreten op aarde" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 22 december 2002 Report Share Posted 22 december 2002 Geplaatst door Ome Henk: Heiden Barbaar! Trouwens, m'n lieve vrouwtje wil met alle plezier de plankjes van Jitze's boekenkast even uittesten! Ze zit nl. sinds kort op karate! Komen ze dan w Link to comment Share on other sites More sharing options...
rene1950 Posted 3 januari 2003 Report Share Posted 3 januari 2003 er is een speciale lp rek in de maak zie het volgende bericht.gaat ook over cd.dvd rekken. Geachte heer van Abs, Ik stuur u de fotos zodra deze klaar zijn. Nogmaals ik verwacht dat ik u deze binnen twee weken kan toesturen. Roestvrijstaal betekend inderdaad zilverachtig maar niet spiegelend. Deze zijn namelijk geslepen (geborsteld) net zoals de "faceplate" van veel versterkers, voorversterkers, CD spelers, etc. wat veel mooier is dan spiegelend (past ook veel beter bij de "look" van audio apparatuur). Roestvrijstaal is ook een heel stevig materiaal. De wanden van de rekken zijn maar liefst 4 mm dik en de rekken zijn dus heel stevig en stabiel. Natuurlijk is er een prijsverschil met Boltz maar als u de kwaliteit en design vergelijkt zult u meteen begrijpen waarom. De reden dat wij ook LP rekken produceren is omdat ik zelf ook een audiofiel ben en daarom de problemen die audiofielen hebben in het opslaan van niet alleen CDs en DVDs maar ook LPs hebben. Daarnaast ken ik geen enkel rek in de markt die specifiek ontworpen is voor het opslaan van LPs. De ontwerpen van alle rekken zijn dus voornamelijk gericht op audiofielen (in tegenstelling tot de torentjes die in de markt verkrijgbaar zijn). Ik weet zeker dat, net als mijzelf, andere audiofielen ook trots zijn op hun CD/DVD/LP collecties en dat ook zij deze op een functionele manier willen opslaan en op een mooie manier willen tentoonstellen. Als mensen een collectie van 1000 of meer CDs hebben dan is de prijs van een mooi rek minimaal tenopzichte van de totale waarde van hun hele collectie. Misschien is dit allemaal niet interessant wat ik hier schrijf maar dit was de philosphie die wij hadden en de criteria waar de rekken aan moesten voldoen toen wij de rekken begonnen te ontwerpen. De LP rekken zijn, net zoals de CD/DVD rekken, ontzettend functioneel in de zin dat deze ook weer steeds kunnen worden uitgebreid (in de hoogte). Ik weet niet hoeveel LPs u heeft maar een LP rek van 5 lagen hoog (basis + 4 uitbreidingselementen) kunnen zo'n 800 a 900 LPs opgergen (afhankelijk van de dikte van de hoezen). te bestellen,info bij:current designs email flvinck@home.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 4 januari 2003 Report Share Posted 4 januari 2003 Geplaatst door Ruud: BONDE boekenkast €125 ja,leuk niet die kastjes van Ikea. maaruuh,wel BOM-VRIJ mag ik hopen? --Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts