Audiopaul Posted 2 augustus 2001 Author Report Share Posted 2 augustus 2001 Geplaatst door Ruud Flohr:AudioPaul, Zoals beloofd, hier kijn favoriete nummer van de cd "No substitutions! Live in Osaka". Het is (hoe kan het ook anders :rolleyes "It was only yesterday" geworden. Niet dat ik in tranen uitbreek, maar massa's kippevel dat ik krijg. Met zoveel gevoel gespeeld dat het haast niet onder woorden te vallen brengt. Daarnaast heb ik ook nog een paar andere favorieten: Artiest: Ambeon CD: Fate of a dreamer Lied: Fate of a dreamer Artiest: Ayreon CD: Flight of the Migrator Lied: Dawn of a million souls Niet geheel jouw genre maar je moet eens een keertje luisteren Tot morgen Beste Ruud, De laatsgenoemde cd's ken ik niet, maar ben ik wel benieuwd naar! Leuk dat "It was only yesterday" van Larry en Steve ook jouw favoriet is. Bij mij speelt de melodie de hele dag in m'n kop, erg h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 3 augustus 2001 Report Share Posted 3 augustus 2001 Ok, dit is mijn favo list. Wellicht wat ongecultiveerd, maar dat zal met de jaartjes misschien veranderen. 1. Phil Collins - Serious Hits Live (album) 2. Faithless - Reverence (album) 3. Corrs - In blue (album) 4. Orff - Carmina Burana (album, evenals met Prokofiev maakt de uitvoering me niks uit, heb nou eenmaal nog niet zo'n goede set) 5. Daft Punk - Discovery (album) (hoe de gehele cd aan elkaar hangt, geweldig!) 6-156 (ongeveer) etc etc (losse nummers, veel te veel om hier op te noemen). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 4 augustus 2001 Report Share Posted 4 augustus 2001 Beste Audiopaul, Wel eens gehoord van Richard Bona? Hij heeft net een nieuw werkje uit genaamd "Scenes from my life". Mooie opnames, zowel muzikaal als technisch... Wellicht vind je dan Alain Caron ook wel wat (m.n. het album "Play"). Ook leuk: Carmen Gomes Inc - Gotta get (deze dame doet consequent mee op de zgn. Audiofiele test cd's). Groet, Tuby Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 4 augustus 2001 Author Report Share Posted 4 augustus 2001 Geplaatst door Tuby:Beste Audiopaul, Wel eens gehoord van Richard Bona? Hij heeft net een nieuw werkje uit genaamd "Scenes from my life". Mooie opnames, zowel muzikaal als technisch... Wellicht vind je dan Alain Caron ook wel wat (m.n. het album "Play"). Ook leuk: Carmen Gomes Inc - Gotta get (deze dame doet consequent mee op de zgn. Audiofiele test cd's). Groet, Tuby Beste Tuby, Zeer zeker ken ik Richard Bona, heb er alleen nog geen cd van, wordt dus dringend tijd! De andere namen ken ik niet! Heb vandaag trouwens naast Carlton/Lukather een andere kippe(n)velbezorger..Simply Red - Picture book en dan het nummer Jericho .........prachtig mooi! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 4 augustus 2001 Report Share Posted 4 augustus 2001 Beste Audiopaul, Dat was meen ik van het album waarmee ze ooit (eighties?) zijn doorgebroken. Dan zal je wel de vinyl-uitvoering bedoelen, want cd's waren destijds 8 bit en niet om aan te horen! Groet, Tuby Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 5 augustus 2001 Report Share Posted 5 augustus 2001 Geplaatst door Ome Henk:Beste Paul, Op dit moment krijg ik overal kippevel van! Zelfs van de lp's die ik voor Tinie heb aangeschaft. Groetnis, Henk die het allemaal wat teveel wordt Beste Ome Henk, Heb je ook rillingen? En koorts? Want dan zit er mogelijk een andere oorzaak achter. Groet, Tuby , bij wie het zaterdagavond ook vaak allemaal wat teveel is (hips) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 5 augustus 2001 Author Report Share Posted 5 augustus 2001 Geplaatst door Tuby:Beste Audiopaul, Dat was meen ik van het album waarmee ze ooit (eighties?) zijn doorgebroken. Dan zal je wel de vinyl-uitvoering bedoelen, want cd's waren destijds 8 bit en niet om aan te horen! Groet, Tuby Beste Tuby, Inderdaad! Hoe kan het ook anders...op lp!! (Maarten, nog bedankt trouwens!) Ik heb trouwens ook de cd, een digitale remaster uit 1992. Die kan ik je van harte aanbevelen, klinkt bijna net zo goed als de plaat! Trouwens, Tuby, over dynamiek gesproken (weet je nog uit een andere topic), moet je eens luisteren naar het nummer Picture Book (dus van de plaat), je vliegt echt bijna in de gordijnen! Oh, nee, die heb ik niet, in de luxaflex dan! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 5 augustus 2001 Report Share Posted 5 augustus 2001 Beste Audiopaul, De enige versie die ik thans in huis heb van Picture Book is op cassette, en eerlijk gezegd durf ik dat niet meer af te spelen... Ik vrees nl. dat mijn gordijnen dan spontaan van de muur komen. Dan as maandag eerst maar naar de winkel voor die geremasterde cd. Groet, Tuby , die op dit tijdstip geen zin meer heeft om zijn gordijnen op te hangen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 5 augustus 2001 Report Share Posted 5 augustus 2001 Geplaatst door Tuby:Beste Audiopaul, De enige versie die ik thans in huis heb van Picture Book is op cassette, en eerlijk gezegd durf ik dat niet meer af te spelen... Ik vrees nl. dat mijn gordijnen dan spontaan van de muur komen. Dan as maandag eerst maar naar de winkel voor die geremasterde cd. Groet, Tuby , die op dit tijdstip geen zin meer heeft om zijn gordijnen op te hangen hoi Tuby, Spijtig dat jij tot nog toe niet in volle mate hebt kunnen genieten van het debuutwerk van Simply Red. Ik had 'm gelijk op cd en ben nu een beetje jaloers op Audiopaul, want die heeft 'm sinds vrijdag op "zwart goud", maar het is en blijft een van mijn favorieten. Het hele album is perfect qua geluid en opbouw. Niks te veel en niks te weinig en vooral de blazers doen uitermate goed hun werk. Een echte aanrader die op cd niet zo heel veel minder klinkt dan op LP. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 5 augustus 2001 Report Share Posted 5 augustus 2001 Misschien niet ieders smaak, maar wat denken jullie van "Morphine - Cure for Pain"? Morphine staat altijd tussen de Heavy Metal, maar ik kan die beslissing niet delen. De combinatie van een basis drumstel, bariton-sax en een tweesnarige slidebass is wel heel uniek, en het hele album gaat als de brandweer. Helaas dat voorman Mark Sandman reeds overleden is waardoor we nieuwe hoogstandjes moeten gaan missen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Posted 5 augustus 2001 Report Share Posted 5 augustus 2001 Ik heb eigenlijk 2 CD's die ik op dit moment vaak beluister. Eva Cassidy - Song Bird Roger Waters - The pros, the cons of hitch hikin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 5 augustus 2001 Report Share Posted 5 augustus 2001 Geplaatst door sodejuu: hoi Tuby, Spijtig dat jij tot nog toe niet in volle mate hebt kunnen genieten van het debuutwerk van Simply Red. Ik had 'm gelijk op cd en ben nu een beetje jaloers op Audiopaul, want die heeft 'm sinds vrijdag op "zwart goud", maar het is en blijft een van mijn favorieten. Het hele album is perfect qua geluid en opbouw. Niks te veel en niks te weinig en vooral de blazers doen uitermate goed hun werk. Een echte aanrader die op cd niet zo heel veel minder klinkt dan op LP. Beste sodejuu, Ik ben thans naarstig op zoek naar een vinyl-speler en tot die tijd zal ik me moeten getroosten met cd-werk. Mooi dat in het geval van Picturebook het verschil niet zo groot is. Het leven is goed, met dergelijke mooie vooruitzichten! Groet, Tuby , die aardig de smaak te pakken heeft Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud_F Posted 5 augustus 2001 Report Share Posted 5 augustus 2001 Voor de liefhebbers, Ik heb nog 2 lp's die in perfecte staat verkeren: 1. Southside Johnny and the Asbury Jukes, this time it's for real 2. David Bowie, the rise and the fall of Ziggy Stardust and the spiders from Mars Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 6 augustus 2001 Report Share Posted 6 augustus 2001 Geplaatst door Ruud Flohr:Ik heb nog 2 lp's die in perfecte staat verkeren Beste Ruud, Verkeren je andere albums dan niet in perfecte staat? En bedoel je met "nog" dat ze binnenkort misschien niet meer perfect zijn? Of heb je er gewoon maar 2 en wilde je dat effe kwijt? Groet, Tuby , die 's ochtends vroeg heel diep over de dingen nadenkt (en het niet altijd begrijpt) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud_F Posted 6 augustus 2001 Report Share Posted 6 augustus 2001 Geplaatst door Ome Henk: Beste Ruud, Draai je ze dan niet ofzo Groetnis, Henk die zelfs z'n haar in perfecte staat heeft Hoi Ome Henk, Klopt als een bus, ik draai ze niet. Als jij ze wil hebben (ruilen is ook goed), geef dan ff een gil (zsm) want mijn LEONARDO KOMT ER AAN Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud_F Posted 6 augustus 2001 Report Share Posted 6 augustus 2001 Geplaatst door Tuby: Beste Ruud, Verkeren je andere albums dan niet in perfecte staat? En bedoel je met "nog" dat ze binnenkort misschien niet meer perfect zijn? Of heb je er gewoon maar 2 en wilde je dat effe kwijt? Groet, Tuby , die 's ochtends vroeg heel diep over de dingen nadenkt (en het niet altijd begrijpt) Tuby, Voor je scherpzinnigheid, ook in de erg vroege ochtend krijg je van mij 5 sterren Ik heb nog 2 lp's die ik weg wil doen/ruilen. Deze zijn in perfecte staat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ender Posted 6 augustus 2001 Report Share Posted 6 augustus 2001 Ik wurm er ook nog even wat favo's tussen: Ayreon: Into the electric castle Within Temptation: Mother Earth K's Choice: Almost happy Loreena McKennitt: Book of Secrets Bijna alles van Clannad Bruce Springsteen: Live at MTV Nirvana: Nevermind Marillion: Anoraknophobia + natuurlijk andere albums van deze artiesten En nog veel meer, maar dan wordt het zo'n lang lijstje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ender Posted 6 augustus 2001 Report Share Posted 6 augustus 2001 Oh ja... en natuurlijk een heleboel van: Queen, Pink Floyd, Skunk Anansie, Dire Straits, U2, Genesis, Phil Collins, Marillion en Foo Fighters... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 6 augustus 2001 Author Report Share Posted 6 augustus 2001 Geplaatst door Ender:Ik wurm er ook nog even wat favo's tussen: Ayreon: Into the electric castle Within Temptation: Mother Earth K's Choice: Almost happy Loreena McKennitt: Book of Secrets Bijna alles van Clannad Bruce Springsteen: Live at MTV Nirvana: Nevermind Marillion: Anoraknophobia + natuurlijk andere albums van deze artiesten Oh ja... en natuurlijk een heleboel van: Queen, Pink Floyd, Skunk Anansie, Dire Straits, U2, Genesis, Phil Collins, Marillion en Foo Fighters... Beste Ender, Da's een brede smaak! Maar heb je specifieke nummers van Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ender Posted 6 augustus 2001 Report Share Posted 6 augustus 2001 Nummers die ik heel mooi vind (maar niet in m'n koppie blijven doordreunen want dan heb je het tevaak gehoord.. ), vaak draai en maar blijf draaien, zijn: K's Choice - Almost happy: * Another Year (goede intro) * My Head (heerlijke diepe bas en mooi geklooi met l+r stereo) * Somewhere (ook heel mooi begin) * Tired (gewoon goed) * Busy (ook mooi geklooi met stereo l+r) Skunk Anansie - Shoosh * Twisted (heeeeeeeeerlijk snel nummer) Skunk Anansie - Post orgasmic chill * Charlie bio potato (die intro met de drums... WOW) * The skank heads (super lekker snel nummer met veel gevoel) Within Temptation - Mother Earth Hebben jullie die cd wel eens gehoord? Tis een Nederlandse, beetje gothic-rock-achtige band. Gewoon WOW! * Ice queen (kippevel) * Mother Earth (heerlijk stevig nummer met mooie hoge zang) .. eigenlijk zijn alle nummers super.. luister die band maar eens! Ayreon - Into the electric castle Nederlandse "band" die een soort "space" rock-opera maakt met vele bekende gastartiesten zoals barry hay, fish (ex-marillion), Edward Reekers (kayak), Ton Scherpenzeel, Thijs v. Leer etc etc.. Deze cd is de beste tot nu toe van Ayreon. Om paar nummers te noemen die goed zijn: * Isis en Osiris (stevige gitaar en syntesiser stuff) * The decision tree (luister eens naar de 1e 60 seconden van het nummer... zo zwaar soort bas dat je het in je oren voelt trillen.. en voor de rest een heerlijk nummer!) * Across the rainbowbridge (lekker) * The two gates (gewoon ervaren!) Heb voor paar weken geleden m'n neef op bezoek gehad en hem deze cd laten horen.. nou.. sindsdien heeft hij hem elke dag bijna thuis opstaan! Geweldig gewoon! Hij had hier helemaal kippevel! Loreena Mc Kennitt - Book of Secrets * The Mummery dance (droom nummer) * The Highwayman (tja.. zelfde.. dromen!) * Dante's prayer (heerlijk begin en prachtig einde) Eigenlijk vind ik gewoon bijna alles goed van mensen als Mc Kennitt, Clannad (de meer muziek ze maken, de beter ze worden, landmarks is topalbum) en Brennan Marillion - This Strange Engine: * Estonia (over de bootramp.. kan je echt meehoren) Nirvana - Nevermind Nog steeds een knalalbum!!! * Lithium (woohoo!) * Territorial Pissings (ga ik echt van uit mijn dak!) * Stay away (kan ik ook al niet bij stil blijven zitten) Roger Waters - Amused to death Eigenlijk is hier maar 1 nummer wat ik echt top vind (rest is ook okay): * Amused to death (en dan de eerste 3 minuten) Las toevallig nog de posting over Stonhedge 4.. wat een discussie! LOL.. toevallig heb ik die cd ook (gekregen als cadeautje). En helaas.. ze kunnen niet tegen Pink Floyd op.. vind de cd dus niet veel aan.. daarentegen vind ik Pink Floyd geweldig, maar ook weer niet alles. Met name the Division Bell (gewoon compleet album), A Momentary laps of reason en dark side of the moon (tja, need i say more?) vind ik toppers. Nog enkele cd's: U2 - the joshua tree (1 van de beste albums ooit) Queen - a day at the races/a night at the opera/a kind of magic/the works (kick ass albums) Dire straits - Money for nothing (ook 1 van de beste albums ooit) Nou, dat was het zo'n beetje wat ik zo 1,2,3 kan verzinnen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 6 augustus 2001 Report Share Posted 6 augustus 2001 Nou Ender, Als je dit zo 1-2-3 kan verzinnen, wil ik wel eens weten als je er ook nog 4-5-6 over gaat denken. Aardige lijst en die Nederlandse bands, jammer dat je daar zo zelden iets van hoort. Net zoals Shako! en Bettie Serveert. Wereldbands, helaas zonder echte bekendheid. Ik vind het echter knap dat je Anoraknaphobia van Marillion zo goed vind. De meesten dwepen nog steeds met Fish, maar die heeft de band toch al sinds eeuwen verlaten en dwaalt nu op een dood spoor. Ik ben niet zo kapot van de laatste cd van Marillion. Er zijn er genoeg met Steve Hogart die beter zijn. Estonia is een wereldnummer, maar het beste dat Marillion ooit heeft gemaakt vind ik toch wel het album Brave. en wel van voor tot achteren en alles wat er tussenin zit. Hier kun je ook geen beste nummer van uitkiezen. Het hoort gewoon allemaal bij elkaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ender Posted 6 augustus 2001 Report Share Posted 6 augustus 2001 Die 4,5,6 zijn er zeker nog te noemen als ik ervoor ga zitten (elke cd heeft een "eigen" gevoel en m'n eigen gevoel). Van die Nederlandse bands is echt jammer ja! Moet wel zeggen dat ik over het algemeen niet hou van Nederlands-zingende bands. Ik ben meer gek op het beetje alternatief zijnde circuit (als je dat nog alternatief kan noemen..). Bettie Serveert krijg ik binnenkort van een vriend van me trouwens Ben het met je eens over Marillion! Zelfs als het gaat om Anoraknophobia. Reden waarom ik deze noem is de reden dat het is zonder Fish en dat Marillion zichzelf steeds probeert te innoveren (niet altijd succesvol, maartoch!). Als ik een keuze moet maken uit het post-fish tijdperk (hehe) dan kom ik op de "afraid of the sunlight" album. Gewoon omdat het anders is als de andere albums die ze gemaakt hebben. Gazapacho is gewoon een erg goed nummer, Cannibal surf babe daarentegen is gewoon heel anders dan anders en bijvoorbeeld het nummer Beautiful is gewoon een lief mooi nummer! Ag ja.. vind het allemaal best mooi. Klein beetje fan dus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ender Posted 6 augustus 2001 Report Share Posted 6 augustus 2001 Oh ja... brave.. ik vind Brave nogal een duister album.. krijg altijd beetje depri gevoel bij het luisteren daarvan.. weet niet waarom.. zitten hele goede nummers bij! Alone again in the lap of luxury en Brave zijn hele sterke nummers! Zal het album weer eens gaan luisteren, tis alweer tijdje geleden, dus misschien ligt het nu beter in m'n oren! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 7 augustus 2001 Report Share Posted 7 augustus 2001 Ik ben misschien een beetje duister aangelegd. Ik vind Portishead, The Cure, Radiohead en vooral Bj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ender Posted 7 augustus 2001 Report Share Posted 7 augustus 2001 Duister? Valt wel mee hoor! Van Radiohead heb ik ook aantal cd's. OK Computer is erug goed! Het laatste album heb ik echter nog niet beluisterd. Is die goed? Van the Cure had ik alleen een greatest hits cd, welke voor 1 1/2 jaar geleden is gestolen uit mijn auto, samen met nog 30 andere cd's . Friday i'm in love vind ik een heerlijk vrolijk nummer! Portishead ken ik niet (alleen van naam). Wasdat voor muziek? Grtz, Ender Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts