Sodejuu Posted 7 augustus 2001 Report Share Posted 7 augustus 2001 Geplaatst door Ender:Duister? Valt wel mee hoor! Van Radiohead heb ik ook aantal cd's. OK Computer is erug goed! Het laatste album heb ik echter nog niet beluisterd. Is die goed? Van the Cure had ik alleen een greatest hits cd, welke voor 1 1/2 jaar geleden is gestolen uit mijn auto, samen met nog 30 andere cd's . Friday i'm in love vind ik een heerlijk vrolijk nummer! Portishead ken ik niet (alleen van naam). Wasdat voor muziek? Grtz, Ender Hoi Ender, Het voordeel (voor sommigen een nadeel) van Radiohead is dat ze echt steeds iets nieuws brengen. Geen album is hetzelfde, dus ook Amnesiac is weer echt nieuw en weer werelds. The Cure is in principe echt een "dark band". Dat ze wat vrolijke liedjes hebben gemaakt is meer uitzondering dan regel, maar het steekt wel mooi af bij de rest. Portishead noem ik echte "spring voor de trein"-muziek. Echte alternatieve dark super slow rock met een zangeres met een goudkeeltje. Ga maar eens naar de site van CDNow en beluister maar eens een paar songs (wel in WMA en maar 30 sec.). Je krijgt wel een indruk van wat ze spelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ender Posted 7 augustus 2001 Report Share Posted 7 augustus 2001 Hoi Sodejuu, Ben inmiddels naar de bibliotheek geweest om paar cd'tjes van ze te luisteren. Helaas niet mijn smaak, precies wat je zegt, die muziek kan zo thuis in een dark movie! In ieder geval weer een ervaring rijker zullen we maar zeggen Nog andere muzikale tips misschien? Grtz, Ender Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ender Posted 8 augustus 2001 Report Share Posted 8 augustus 2001 Hoi Henk, Thx voor je berichtje Ik vind het altijd moeilijk om aan te geven welke muzieksoorten ik graag beluister. Meestal is het makkelijker aan te geven welke groepen/bands je graag hoort. Hier dus lijstje met bands waar ik graag naar luister: Ayreon Within Temptation K's Choice Loreena McKennitt Marie Brennan Clannad Bruce Springsteen Nirvana Marillion Queen U2 Dire Straits Fleedwood Mac Pink Floyd Skunk Anansie Foo Fighters Roger Waters Genesis Phill Collins Simple Minds Mark Knopfler Mike and the Mechanics Eric Clapton Alanis Morisette Moby Nou, hele lijst he? Ik denk dat ik dus wel van pop hou, gek ben op rock (hard, normal en symphonic) en (ierse) folk. Daarnaast vind ik klassieke muziek (met name mozart en vivaldi) ook mooi om te beluisteren, alleen doe ik dat al tijdje niet meer. Blues vind ik ook nog te beluisteren (ik weet het, dat is een vrij algemene omschrijving) echter jazz vind ik niet mooi. Geeft je dat iets meer insight in mijn smaak? Kom maar op met de tips! Grtz, Ender Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard Posted 8 augustus 2001 Report Share Posted 8 augustus 2001 Ender (en anderen), Ja Camel is ook mooi vooral Harbour of Tears. Zelf ben ik ook een liefhebber van Ierse folk, Naast Loreena McKennitt kan ik je Planxty en Capercaillie (Schots) aanbevelen. Er is ook een Friese groep Fling die erg goede folk maakt. Jammer genoeg is het wat lastig om aan de muziek te komen maar op de pagina van Fling kan je wat voorbeelden beluisteren. http://www.flingmusic.com/ Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Groeten, Richard Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 8 augustus 2001 Report Share Posted 8 augustus 2001 Hoi Ender, Als jij "This Strong Engine" zo goed vind, wat vind je dan van "Tales from the Engine Room"? Nog een paar tips op rock-gebied: [*]John Cougar Mellencamp: Echte amerikaanse recht toe recht aan rock met een accordeon erbij. Heeft wat Tex-mex achtigs maar zonder die irritante beat. [*]Tom Petty & the Heartbreakers: Van hetzelfde laken een pak maar toch anders [*]Seigmen - Total: Een stel Noren die Gothic spelen op een heel nieuwe manier. Ik had er eerst moeite mee, maar stillaan (vanaf nr 5) werd het steeds beter. Na een paar keer beluisteren wordt die cd steeds beter. [*]The Commitments: zondag nog op TV geweest (film). Dit is soul van de bovenste plank met blues invloeden. Prachtig zangwerk door Andrew Strong, een man met een stem van schuurpapier. [*]Dreamtheater: Niet ieders smaak, maar gitaarwerk en vooral de drums slaan alles wat maar naam heeft. Veel wisselende tempi in de nummers, doen wel vaak aan "showing of" (h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 8 augustus 2001 Report Share Posted 8 augustus 2001 My kind o'stuff is o.a American Roots music. kortom,van alt.country tot singer/songwriter, en van blues tot rock. Maar ook iets yazzy's of de 'betere' pop vindt ik niet te versmaden. Een paar van mijn favorieten: The Paladins. Super-band uit San Diego,3 man sterk op Guild gitaar,drum en contrabas. Dampende,swingende,rollende,lowdown & dirty,licht ontvlambare R&R/Blues/country/Rockabilly-mix! (zie www.thepaladins.com of www.alcopaladin.friendpages.com) (te zien (lees:beleven) op 8-9-2001 in De Lantaarn,Hellendoorn en....in 't Bolwerk in Sneek! ergens in September. I'll be there again to support the pals. ps.voor de vele vinyl-liefhebbers alhier: The paladins brengen ook hun meeste CD's ook op LP uit. thumps up,hey! The Brandos. (Amerikaanse band met CCR invloeden en Ierse folk) Met fantastische zanger/mondoline/banjo speler Dave Kincaid. The Damnations. Alternatice country/rock from Austin,TX. Michael de Jong. Nederlands/Amerikaanse Blues/singer/songwriter die me al menig keren kippevel all over gaf. Zeeeeeer goede texten en zeeer rauwe,emotionele stem. Iemand die mij tijdens 'n live optreden vaak muisstil maakt met 'n brok in m'n keel. Treed elk jaar op in Amen (gemeente Assen)tijdens 2e kerstdag. Onvergetelijk! Helaas lijdt de beste man aan aids zodat ik/men vrees ik niet lang meer van z'n talent kan genieten... Tja, deze namen "horen" wellicht niet in 't rijtje van 'n audiofiel omdat de echte audiofiel vaak geneigd is om meer op de opnamekwaliteit te letten,en bovengenoemde albums zijn niet echt van audiofiele kwaliteit,maar ik ben en blijf toch nog net iets meer muziekliefhebber dan puur audiofiel. Ik ben jaren geleden al 'n keer 'n korte periode dermate gebrainwashed dat ik alleen nog maar acoustich gitaargepingel kocht van 't 'huppeldepup-label' en van dat fusiongefreak van 't GRP label,puur omdat 't zo geweldig klonk. Zo Haai-faai. Maar goed,da's nu voorbij, ik koop weer muziek om de muziek en als de opname goed is,dan isdat (heeeel) mooi meegenomen! btw, als 'n CD echt beroerd is opgenomen,dan probeer ik 'n copy te maken/bemachtigen aangezien ik 40,- a 45,- dan toch iets te veel vindt. That's all folks, Alco. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 8 augustus 2001 Report Share Posted 8 augustus 2001 Haha,tja, dat zou je haast wel gaan denken he,Ome Henk. Nou,nee hoor. Ik ben gewoon erg (te ) enthousiast over deze 3 heren. Ik heb ze nu een keer of 8 zien spelen en iedere keer is 't weer kippevel. De zanger is tevens een ongekende gitaarvirtuoos en 't geluid dat uit z'n oude,versleten Guild komt is zooo jammie! en ik heb ook nog nooit iemand zo zien zweten tijdens 't spelen als de main-man van the Paladins,Dave Gonzalez. Kortom,Ome Henk, als ze in September in Snits spelen moet je wel 'n heeel goed excuus hebben om ze te missen.. Sorry, nou draaf ik alweer zo door. Vroeger in mijn middelbare school tijd was ik helemaal gek van o.a. Nena,Bow Wow Wow,the Stray Cats en Huey Lewis & the News. Wie kent ze nog Zo,(gaaap) tied om hen berre te goan. oftewel, tijd om te gaan slapen. (op z'n Drenths) See you all! groeten, Alco. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 8 augustus 2001 Report Share Posted 8 augustus 2001 Geplaatst door Alco: Ik heb ze nu een keer of 8 zien spelen en iedere keer is 't weer kippevel. De zanger is tevens een ongekende gitaarvirtuoos en 't geluid dat uit z'n oude,versleten Guild komt is zooo jammie! en ik heb ook nog nooit iemand zo zien zweten tijdens 't spelen als de main-man van the Paladins,Dave Gonzalez. groeten, Alco. Ik heb ze ook eens gezien op Moulinblues, maar vooral gehoord. Jezus, wat spelen die hard hei. Het is wel muziek om bij te zijn. Een CD/LP ga ik er niet van kopen. Doe ik zowiezo niet gauw bij bluesmuziek. Ik vind dat echte live-muziek. Die sfeer krijg ik thuis niet gecreeerd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ender Posted 8 augustus 2001 Report Share Posted 8 augustus 2001 Thx allemaal voor jullie berichtjes! *I'm overwhelmed* door jullie berichtjes! Wil hier en daar wel ff reageren, maar dat doe ik denk ik morgen wel fftjes Zitten zeker paar goede luistertips bij! Ben al tijdje op zoek naar nieuwe "aanboringen" voor het uitbreiden van m'n muziekcollectie, dus wie weet! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Theo Posted 8 augustus 2001 Report Share Posted 8 augustus 2001 Om het niet al te eenzijdig te maken: Mozart : Missa Solemnis Pachelbel : Orgelwerken Zelenka : Requiem R. Strauss : Divertimento Bantock : Pagan Symphony zomaar een greepje uit een behoorlijke klassieke collectie. Groet, Theo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 8 augustus 2001 Author Report Share Posted 8 augustus 2001 Geplaatst door Ruud:Draai nu muziek van Brook Benton, beetje blues, bekend bij jullie?? Groet Ruud, die op antwoord wacht. Ruud, hier is mijn antwoord! Maar blues gaat er bij mij altijd in! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 9 augustus 2001 Report Share Posted 9 augustus 2001 Klopt,Sodejuu. The Paladins komt inderdaad niet over op 'n studio-CD. The pals moet je gewoon live beleven. Greetings,Y'all Alco. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ender Posted 9 augustus 2001 Report Share Posted 9 augustus 2001 Hey hoi! Zou nog ff op jullie berichtjes terugkomen, alleen daar heb ik de komende week niet de tijd voor omdat ik morgen vertrek naar Oostenrijk!! Lekker wandelen in het hooggebergte Tot na de vakantie! Grtz, Ender Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kharn Posted 29 augustus 2001 Report Share Posted 29 augustus 2001 Natuurlijk moet ik me aansluiten bij de meesten: -Marillion, vooral thieving magpie -Pink Floyd. zowel meddle als umma gumma. en om toch iets origineels te hebben: -Within temptation: Mother earth, heel erg mooie stem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ender Posted 29 augustus 2001 Report Share Posted 29 augustus 2001 Hey hoi! Within Temptation rocks! Helaas vind ik de opnamekwaliteit van de Mother Earth cd niet echt super (of ligt dat aan mij?) Nog wat albums die ik op dit moment graag beluister: * ELO: Zoom * Bettie Serveert: Private suite * Bruce Springsteen: 18 tracks * K's choice: almost happy Grtz, Ender Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kharn Posted 29 augustus 2001 Report Share Posted 29 augustus 2001 nog wat vergeten. -Ayreon, nederlandse trots, gecombineerd met de beste buitenlandse artiesten die ik ken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
demon Posted 29 augustus 2001 Report Share Posted 29 augustus 2001 heren ik moet zeggen dat ik mother earth ook een goeie cd vind maar mijn favorieten zijn the corrs unplugged metallica the black album within temptation enter the bleus brothers hit it en de live uitvoering van het nr painted black en metallica bay area thrashers wie ik binnenkort op lp wil hebben waarvoor de platenspeler de kast maar weer eens uit moet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud_F Posted 30 augustus 2001 Report Share Posted 30 augustus 2001 Hoi Medeforummers, Voor diegenen die veel Dream Theater luisteren is er weer een leuke cd verschenen. Naast allerlei producties van Dream Theater zijn er ook een aantal "side projects" van hun uitgekomen. Hieronder natuurlijk de Liquid Tensions deel 1 en 2, Explorers Club en nog veel meer. Sinds een maand ongeveer is er een nieuwe uitgekomen. Ook op het Magna Carta label (een erg goede opname dus) net zoals de Liquid Tensions. De uitvoerenden noemen zich "Original Cast Recording" en de titel van de cd is "Leonardo, the absolute man". Het is een geweldige productie van Trent Gardner die ook Explorers Club heeft geproduceerd. Op deze cd werken allerlei mensen mee waaronder James Labrie van Dream Theater. De cd begint met een geweldig acoustisch nummer die eindigt met een geweldig mooi en strak laag. Prompt daarop komt de heldere stem van James Labrie die wel zo zuiver zingt dat ik er gewoon kippevel van krijg. De cd is erg afwisselend, soms wat "ruigere" nummers en wat rustige. Het is in een woord een geweldige cd, die je ook nog wat vertelt over de levensloop van Leonardo Da Vinci. Een echte aanrader dus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud_F Posted 30 augustus 2001 Report Share Posted 30 augustus 2001 Geplaatst door Kharn:nog wat vergeten. -Ayreon, nederlandse trots, gecombineerd met de beste buitenlandse artiesten die ik ken. Helemaal met je eens Kharn. Arjen is een muzikaal genie. Ik heb laatst nog Ambeon van hem gekocht. In een woord magnifiek. Wat ook een geweldige cd van hem is de "Universal Migrator part 1 en 2". Niet te vergeten "The Electric Castle" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 30 augustus 2001 Author Report Share Posted 30 augustus 2001 Geplaatst door Ruud_F:Hoi Medeforummers, Voor diegenen die veel Dream Theater luisteren is er weer een leuke cd verschenen. Naast allerlei producties van Dream Theater zijn er ook een aantal "side projects" van hun uitgekomen. Hieronder natuurlijk de Liquid Tensions deel 1 en 2, Explorers Club en nog veel meer. Sinds een maand ongeveer is er een nieuwe uitgekomen. Ook op het Magna Carta label (een erg goede opname dus) net zoals de Liquid Tensions. De uitvoerenden noemen zich "Original Cast Recording" en de titel van de cd is "Leonardo, the absolute man". Het is een geweldige productie van Trent Gardner die ook Explorers Club heeft geproduceerd. Op deze cd werken allerlei mensen mee waaronder James Labrie van Dream Theater. De cd begint met een geweldig acoustisch nummer die eindigt met een geweldig mooi en strak laag. Prompt daarop komt de heldere stem van James Labrie die wel zo zuiver zingt dat ik er gewoon kippevel van krijg. De cd is erg afwisselend, soms wat "ruigere" nummers en wat rustige. Het is in een woord een geweldige cd, die je ook nog wat vertelt over de levensloop van Leonardo Da Vinci. Een echte aanrader dus. Mooie muziek, Ruud, ik heb ook het Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud_F Posted 30 augustus 2001 Report Share Posted 30 augustus 2001 Geplaatst door Audiopaul: Mooie muziek, Ruud, ik heb ook het Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ender Posted 30 augustus 2001 Report Share Posted 30 augustus 2001 Hey hoi! Yup, Ayreon rocks! Met name het "into the electric castle" album is echt super! (had ik volgens mij al keer vermeld ). Ambeon ga ik morgen kopen Leuke tips trouwens van Explorers Club (en consorte), ga ik morgen luisteren! Grtz, Ender Link to comment Share on other sites More sharing options...
kenwood Posted 30 augustus 2001 Report Share Posted 30 augustus 2001 gewoon lekker U2 of van mij part k3 groetjes kenwood Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 30 augustus 2001 Author Report Share Posted 30 augustus 2001 Geplaatst door Ruud_F: Okie Dokie Giant, nooit van gehoord, ik ga zeker luistern AudioPaul. Bedankt voor de tip Ruud, het door mij genoemde nummer van Giant staat op hun cd "Last of the runaways" uit 1989! Nog zo'n mooi nummer van die cd.."It takes two" En als we dan toch bezig zijn.... Whitesnake, de cd "1987" Wat een mooie cd, staat geen zwak nummer op. M'n tip, net nog gedraaid.. "Is this love" Kippevel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
TannoJ Posted 30 augustus 2001 Report Share Posted 30 augustus 2001 Mijn favoriete nummer blijft toch Boot Hill van Stevie Ray Vaughan...... Wat zit er ongelovelijk veel power in dat lied. Schitterend! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts