Jump to content

Jouw favouriete muziek van dit moment?

Audiopaul
 Share

Recommended Posts

Ik heb ooit op een blauwe maandag gitaarles gehad. De gitaarleraar liet mij SRV horen. Sindsdien ligt draai ik al enkele jaren elke dag een van zijn nummers.... Riviera Paradise is ook zo'n indrukwekkend nummer. Erg jammer dat hij nooit zijn Jazz-kant verder heeft kunnen uitbouwen.

Snif snif, wat mooi...Concerto for a rainy day van Electric Light Orchestra, uiteraard op lp!

Mijn favoriet van kant C van deze dubbelaar "Out of the blue" uit 1977 is niet de klassieker Mr. Blue sky, maar...Big wheels!

Net gedraaid en wat mooi.., klinkt een beetje "dun" maar de woonkamer veranderd in

• 3 weeks later...

Tsja,..........ik zal wel lekker uit de toon vallen......

maare ......gewone lekkere disco uit de jaren 80. lekker....... cool.gifcool.gif

en uiteraard klassiek :D

verder val ik zeker uit de toon wante....ik zie meer dvd's dan dat ik cd's draai........ :D .maar je moet toch wat !

Rick

enne die tijd klopt..........

het is wat laat geworden........ :D:D

even met mijn SP-1 gespeelt :D en een mailtje gestuurt aan een forum lid........maar nou ga ik echt off topic....

sorry..... ;)

Rick :D

na verschillende flesjes vocht :D:D

• 3 weeks later...

Mijn meest beluisterde lp`s zijn .

Jon Anderson--song of seven

Rick wakeman--1984

alles van tangerine dream 40lp`s and 30 cd`s

alles van Mike Oldfield 25 lp`s and 70 cd`s

nou kan nog wel meer opnoemen maar dat kost heelveel kantjes.

Groetjes Buddy

MikeO

• 1 month later...

Leuk dat je deze topic weer eens van stal haalt. Zo zie je maar weer dat je smaak met het jaargetijde verandert ;)

De laatste tijd luister ik veel naar Fish (voormalige voorman van Marillion). De LP "vigil in a wilderness of mirrors" ligt al een hele tijd op. Suuuuuperopname.

Laast opnieuw ontdekt. Morphine - the Night. Het laatste kunststukje van wijlen Mark Sandman. En wat voor een kunststuk. Het swingt de minimalistische pan uit. Een band die echt muziek maakt met een tweesnarige basgitaar, een bariton saxofoon en een standaard drumstelletje.

Geplaatst door sodejuu:

Leuk dat je deze topic weer eens van stal haalt. Zo zie je maar weer dat je smaak met het jaargetijde verandert    ;)

De laatste tijd luister ik veel naar Fish (voormalige voorman van Marillion). De LP "vigil in a wilderness of mirrors" ligt al een hele tijd op. Suuuuuperopname.

Laast opnieuw ontdekt. Morphine - the Night. Het laatste kunststukje van wijlen Mark Sandman. En wat voor een kunststuk. Het swingt de minimalistische pan uit. Een band die echt muziek maakt met een tweesnarige basgitaar, een bariton saxofoon en een standaard drumstelletje.

Zeg, Sodejuu, je bedrijft ondertussen toch geen Voodoo bij al deze "mysterieuze" muziek, h

• 2 weeks later...

Mijn favoriete muziek is eigenlijk de goede rockmuziek: Metallica, Pearl Jam, Creed, Gary Moore, Lenny Kravits, Live, etc.

Ook de zogenaamde nieuwe rock/metal van bijvoorbeeld Nickelback, Linkin' Park, Train etc. kan mij bekoren

En de wat rustigere 'rock' zoals: Dire Straits (heel raar, maar bij het nummer Romeo & Juliet krijg ik altijd een heel lekker gevoel) en Supertramp.

Tevens ben ik de laatste jaren de nederlandse rockbandjes gaan volgen, zoals Van Dik Hout, Kane en Blof...

Dus, als er maar gitaar en drum in zit ben ik blij cool.gif

Groet, Tillie

Geplaatst door sodejuu:

Vandaag inderdaad ook weer eens naar geluisterd. Niet op LP maar op remaster CD.

Verder vandaag weer eens naar Ayreon - Into the Electric Castle geluisterd. Geweldige rock opera met o.a. Fish, Anneke van Giersbergen, Arjen Lucassen, Clive Nolan, Ed Warby en Ton Scherpenzeel.

Jack

• 4 weeks later...

Op dit moment vind ik koren mooi. Wel van die goed opgenomen koren en groot. Maakt niet uit waar die uit bestaan, maar geen gospel. Vanavond was er een Engels jongenskoor bij Ivo Niehe, dat was echt prachtig! Super mooi was het, ga dan ook eens daar naar opzoek voor CD's.

• 2 weeks later...

Wel, deze week heb ik heel veel geluisterd. Mijn toppers waren:

1. Dephazz - Death by chocolate (jazzachtig, trendy)

2. Estampie - Ondas ( tja, middeleeuwse pop?)

Sarah Vaughan - Copacobana (heeft geen toelichting nodig, dacht ik zo)

3. La

• 5 weeks later...

Ik beluister op dit moment veel verschillende muziek waaronder:

- een geweldige promocd van Norah Jones. Heerlijke jazzzangeres, iets voor de liefhebbers van Diane Krall en Eva Cassidy. Album verschijnt in maart.

- de CD's van La