Jump to content

Besprekingen van cd's en lp's

Audiopaul
 Share

Recommended Posts

Jou kom je ook op de meest onmogelijke forums tegen. :D Dus ook hier ,wij hoeven elkaar niet meer voor te stellen. Dan heb ik even deze Cd voor jou uit de kast gehaald.

TOM SCHUMAN ,extremities, 1990

Extremities.gif

Ex Spyro Gyra keyboard player. Klinkt ongeveer als fourplay Met Dave Weckl,Will Lee Eddy Gomez, Bob Berg, Jay Beckenstein, ea.

O,ja heeft ook nog een hoog audiophile gahalte. :)

Dan kun jij meteen naar je platen boer vragen naar deze cd.

DAVE WECKL BAND, synergy, 1999

B00000IXSS.01.LZZZZZZZ.jpg

Op deze Cd wordt drummer Weckl bijgestaan door : Brandon Fields ,Buzzy Feiten, Jay Oliver, ea.

1280547.gif

Onlangs uitgebracht op Tuff Gong label, Bob en zijn Wailers Live opgenomen in 76'.

De opnames waren mij wel bekend en deze zijn al reeds eerder uitgebracht als bootleg (japanse import met matige kwaliteit). Deze nieuwe is echter behoorlijk onder het mes genomen en nu is duidelijk waar te nemen dat BMW ook al in 76'met de originele reggae beat de zaal plat konden spelen. De sfeer is er zeker en de hakkatake sound is van zeer goeie kwaliteit.

Echte hits op deze uitgezonderd No women no cry en het schitterende I shot the sheriff ontbreken wel, maar wie van puur reggae houd treft een groot aantal nummers aan die zeker de moeite waard zijn .

cool.gif

• 2 years later...

Hoi Arden,

Ik begin toch maar even met Fiona Apple ;)

Mijn beste albums heb ik ontdekt aan de "luisterpaal" bij Plato, de CD's die daar te beluisteren zijn en ook in de Platomania besproken worden. Zo ook "Extraordinary Machine" van Fiona Apple.

Fiona%20Apple%201.jpg

Toevallig verscheen tegelijkertijd de LP, dus daar koos ik voor. De CD is verdeeld over 2 (ik denk) 140 grams platen. Genoeg ruimte dus om deze goed te laten klinken, ondanks de wat "dunne" uitvoering.

Het titelnummer begint al goed. Een grappig nummer met gedoseerde klanken van een orkest. Niet te veel dus. Een beetje fragmentarisch, met een (leuk) vreemd ritme. Met het 2e nummer gaat het echt beginnen: direct al lekker ingehouden swingend en wat traag zingend met een mooie donkere stem. Het 3e, O Sailor, is voor mij de topper. En wat gaat dat laag, met prachtige melodielijnen en lekkere accenten van de drummer (ben ik wel gevoelig voor ;) ). De akkoorden op de piano lijken wat vals maar klinkt gewoon lekker. Voor de rest is er een redelijk bescheiden instrumentgebruik. Heel soms is een aanvullend melodielijntje van een viool voor mij n

Ik ben blijkbaar vergeten te vermelden dat we toen dit topic opgestart werd, hebben afgesproken om dit zo schoon mogelijk te houden. Daarom is er een tweede topic in het leven geroepen waar reacties op de besprekingen geplaatst kunnen worden, zodat dit topic alleen voor de besprekingen gebruikt kan worden en overzichtelijk blijft.

Het lijkt mij mooi als iedereen die een reactie geplaatst heeft op een bespreking, deze te verplaatsen (copy/paste), met eventueel de vermelding van het betreffende album, naar het daarvoor bestemde topic en hier zijn postings verwijdert, zodat in dit topic enkel de besprekingen overblijven. Het maakt het dan nl een stuk overzichtelijker.

Als de reviewer nou onder elke bespreking de link naar het "reactie"-topic zet, hoef de reageerder niet naar het bewuste topic te zoeken.

:rolleyes:B)

P.S.: Ik zal deze posting ook a.s.a.p. verwijderen ;)