Audiopaul Posted 12 augustus 2001 Report Share Posted 12 augustus 2001 Ok Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guido Klein Posted 22 augustus 2001 Report Share Posted 22 augustus 2001 h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 23 augustus 2001 Report Share Posted 23 augustus 2001 Geplaatst door Ome Henk:Beste Audiopaul, Ga vooral door met dit soort recenties! Wie weet beschrijf je muziek die ook onze interesse heeft. Groetnis, Henk PS. Dit bericht verwijder ik later, t.b.v. een "schoon" topic. Te laat.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 23 augustus 2001 Report Share Posted 23 augustus 2001 K weet niet of je met een of andere toverstaf verwacht Tubys posts te kunnen verwijderen maar anders gaat het niet lukken. quote:-------------------------------------------------------------------------------- Geplaatst door Ome Henk: Wie weet beschrijf je muziek die ook onze interesse heeft. Groetnis, Henk PS. Dit bericht verwijder ik later, t.b.v. een "schoon" topic. -------------------------------------------------------------------------------- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 23 augustus 2001 Report Share Posted 23 augustus 2001 Je hebt me Henk. Je doet me denken aan een oud leraar wiskunde, discussi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 24 augustus 2001 Report Share Posted 24 augustus 2001 Geplaatst door sodejuu: Ik ben niet Henk, maar volgens mij staat z'n huis in de steigers. P.S.: Dit bericht wordt zonodig ook verwijderd of vervangen door een recentie. Sodejuu, een recensie van jouw apparatuur? Graag... Doe het ff onder reviews, het is daar toch nog zo kaal... Grtz, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 31 augustus 2001 Report Share Posted 31 augustus 2001 ALAIN CARON / le band - PLAY (instrumentaal) Novac Records (Cream Records) 1998 Officieel fusion (jazz/funk), maar met een duidelijke nadruk op jazz. Van modern tot big-band tot soft. Mooie opnames van deze electrische bas virtuoos (6 snarig) en zijn band. Geluidkwaliteit is bovengemiddeld, composities zijn uitstekend. Alain Caron heeft een conservatoriumopleiding, en dat is te horen. Hij speelt moeiteloos ingewikkelde funkriffs, maar ook big-band-achtige composities, waarvoor hij een complete blazerssectie heeft aan laten rukken. Eigenlijk niet in een hokje te plaatsen qua muziekstijl, of het moet het hokje ongelovelijk goed zijn. Opnamekwaliteit: 8 Composities: 9,9 Een absolute favoriet van ondergetekende. ________________________________________________________________________________ ___________ DAVE WECKL - SYNERGY (instrumentaal) MCA Records 1999 Wederom fusion, ditmaal met een wat lager jazz-gehalte. Mooie opnames, kwalitatief ook erg goed. De nadruk bij deze artiest ligt op de drums, hetgeen komt door de "bandleider", Dave Weckl, die dit instrument voor zijn rekening neemt. Het geheel klinkt erg strak, en wordt door mij vaak gebruikt om de kwaliteit van mijn set ten volle te benutten (Audiofiele demo-cd). Vooral het nummer "A Simple Prayer" maakt dat de apparatuur het onderste uit de kan haalt. Opnamekwaliteit: 9 Composities: 8 Groet, Tuby , volgende week deel 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kharn Posted 31 augustus 2001 Report Share Posted 31 augustus 2001 Ook maar 1 van mij dan, moet toch aan posts komen, anders blijft dat komt net kijken er zolang: Ayreon:Ayreonauts only Een cd'tje (de lp is niet te krijgen) met alternatieve versies van enkele nummers etc. Erg veel artiesten weer. Muziek:van 6, de demo's tot 9, acoustic versies Opnamekwaliteit: 8, misschien alleen maar door m'n stereo Genre: Jah, ayreon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kharn Posted 5 september 2001 Report Share Posted 5 september 2001 Een nieuwe aan winst: Luca Turilli, King of the nordic twilight Produced by Sascha Paeth and Miro Engineered, mixed and mastered by Sascha Paeth. Recorded and mixed at Sascha Paeth-Studio, Wolfsburg, April - June 1999. Opera and epic choirs recorded at Gate-Studio, Wolfsburg. code:LMP9909-013CD,SPV 085-31722CD Een mooie atmosferische cd, Gothic/fantasy metal. Muziek:9 Opnamekwaliteit: 9 Genre: Gothic metal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 6 september 2001 Report Share Posted 6 september 2001 Farnbach & Spie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kharn Posted 6 september 2001 Report Share Posted 6 september 2001 Apocalyptica: Cult. Probeer de Special edition te krijgen, 2 cd's ipv 1. Verder natuurlijk de perfecte sfeer van complete rock op alleen maar cello. Muziek: 9.5 Opname:9 Playtime:50'12"cd1, 22'19" cd2 Genre: cello metal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 24 december 2001 Author Report Share Posted 24 december 2001 Ronny Jordan - Of the record Blue Note Records 7243 5 30267 21 2001 Deze zwarte gitarist heeft onlangs weer een nieuwe cd uitgebracht. Na het ietwat serieuze "A brighter day" uit 2000 knipoogt hij met deze cd af en toe weer duidelijk naar lichte R&B en hip-hop invloeden. Net als de vorige cd is deze uitgebracht op het Blue Note label, hetgeen op zich al garant staat voor een uitstekende opnamekwaliteit. De muziek van Ronny Jordan is te klasseren als jazz-fusion, met als vast uitgangspunt zijn altijd weer fantastische gitaarspel. Deze cd is een absolute aanrader en bovendien een geheimtip voor liefhebbers van "superstrak en zeer diep laag". Een eerdere cd van hem "Light to dark" uit 1996 blijft overigens ook een absolute aanrader! Waarderingsscore (van 1 t/m 10): Muziek:9-10 Opnamekwaliteit: 9 Genre: jazz-fusion Op z'n fantastische nieuwe website kun je naar enkele nrs. van z'n nieuwe cd en al z'n vorige cd's in onverkorte versies luisteren! Luister bijv. eens naar Deep in your heart van de cd Light to Dark. Deze website mag je niet missen, echt prachtig! Website Ronny Jordan Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 26 april 2003 Report Share Posted 26 april 2003 Air is goed ja! Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 26 april 2003 Report Share Posted 26 april 2003 Storm the Studio van Meat Beat Manifesto Lp = SDX40 (1989) De Lp heeft twee tracks meer dan de CD SDX040CD Ik kan wel zeggen dat deze plaat de meest verrassende plaat is, die ik ooit heb gehoord. Wat hoor je? Een grote funky kakkofonie van rap, funk, scratch en sampelen. De drums lopen heerlijk door en zijn echt gespeeld.(heb ik zelf gezien ) Daar kun je heerlijk op dansen. De samples zijn freaky (soms zelfs te). het stereo grafische beeld wat deze plaat af en toe neer zet, zijn is duizeling wekkend. Geluiden komen op je af met een snelheid dat deze plaat de eerste paar keren waarschijnlijk niet geheel afgeluisterd kan worden. Voor de rust hoef je hem niet aan te zetten. Dit is pure XTC Wat ook een leuk aspect van deze plaat is, is het feit dat je elke keer weer nieuwe smaples herkend. Als buma stemra een lijst zou moeten krijgen dan zou daar w1l 100 samples opstaan. Prince, Bowie, Hellraiser, excorsist (jeweet wel die gil van dat meisje Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Posted 26 april 2003 Report Share Posted 26 april 2003 Oke Ome Henk waarom ook niet , Een album waar ik vanaf mijn jeugd al mee bezig ben geweest is .. hoe kan het ook anders " als reggae liefhebber en kenner ) eentje van Bob en zijn Wailers ... EXODUS . Het origineel werd uitgebracht op 3 juni 1977 en scoorde vrij hoog vooral in Engeland, dit was uiteraard niet echt vreemd aangezien het daar letterlijk zwart ziet van de imigranten uit Jamaica en anders Africaanse landen, het nummer Exodus en Jamming waren daar echte hits destijds . Vorig jaar werden nagenoeg alle albums van BMW (afkorting van deze band) opnieuw uitgebracht op LP en CD maar dan in een nieuw jasje en met een x-aantal nog nooit uitgebrachte nummers of opnames (live) Ook Exodus is als dubbelaar opnieuw uitgebracht en deze is aangevuld met een 5 tal live opnames die zijn opgenomen in de Londonse Rainbow op 4 juni 1977. Marley stond destijds voor zijn grote doorbraak en scoorde live altijd verschrikkelijk goed. Net zoals de Rolling Stones zijn er wel enorm veel albums verkocht maar verhoudings gewijs met soms andere top artiesten valt dit echter best mee. Concertkaartjes van de Stones en toen van Marley waren echter niet aan te slepen en uitverkocht was een normaal verschijnsel bij deze concerten . De Londonse concerten vonden plaats van 2 t/m 5 juni en de opnames werden gedaan op 4 juni zoals ik reeds eerder noemde ( inspelen ? ) Het nummer War is een echte aanrader en was oorspronkelijk een toespraak van Hailie Selassie (keizer van Ethopie) die dus door Bob tot nummer is omgedoopt. Erg militant en zeer politiek gericht vind ik de zong alleen bepaalde teksten zijn aangepast vanwege denk ik een te hoog " politiek gevoelig gehalte " zeker weet ik dit echter niet. Echte hits ontbreken op deze opname maar dat is verder niet direct vervelend, Bob was zeer sterk in zijn teksten die meestal wel een boodschap hadden en die ging niet over de sterren en de romantiek in het leven Verder is de opname zeer goed en ook zaalgeluiden zijn goed waarneembaar ook met een setje zoals die van mij :)Bij Sodejuu klinkt hij echter ook prima. De sfeer is behouden gebleven en voor een ieder die een reggae album aan wil kopen raad ik deze zonder meer aan........ Verkrijgbaar in twee editie's : Exodus remasterd (enkele LP/CD) Exodus remasterd deluxe edition (dubbelaar) incl de live opnames Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 26 april 2003 Report Share Posted 26 april 2003 Geplaatst door tito: Muziek:6- Opnamekwaliteit:7 Genre: populair. Is het populair dan? Ow, dan vind ik het niet goed. Het is echt bagger! Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Posted 27 april 2003 Report Share Posted 27 april 2003 Geplaatst door Ome Henk:Iemand nog een leuke recensie over een bepaald album Tcoh zonde om dit topic in de vergetelheid te laten raken PS. Dit bericht verwijder ik later, t.b.v. een "schoon" topic. Heb ik mij voor niets uitgesloofd hier ? raakt het topic nu toch inderdaad in vergetelheid ? zou jammer zijn vind ik ook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don van der Deijl Posted 17 mei 2003 Report Share Posted 17 mei 2003 DVD mag dat ook? Ik heb onlangs de live registratie gekocht van de Bee Gees in het mgm grand in Vegas en ja dat is een geluidskwaliteit waar ik echt van geniet. Het leuke is dan natuurlijk dat je er het beeld ook bij hebt. Ook de DVD van Paul mCartey klinkt lekker en zeker niet te vergeten In The Flesh van Roger Waters fantastich gewoon echt genieten Ook de hernieuwde uitgave van ELVIS that,s the way it is is een verademing bij de opnames die er eerst van waren. CD de laatste die ik heb gekocht was een verzamel van the Babys zeer belabberd geluid echt ernstig maar dat is doorgaans als er DISKY op staat normaal lijkt het wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Posted 18 mei 2003 Report Share Posted 18 mei 2003 Geplaatst door Ome Henk:Iemand nog een leuke recensie over een bepaald album Tcoh zonde om dit topic in de vergetelheid te laten raken PS. Dit bericht verwijder ik later, t.b.v. een "schoon" topic. Ome Henk, er is er weer eentje bijgekomen of wij onze berichtjes moeten verwijderen ? het topic is nog steeds vrij schoon , schijnbaar is praten over de hardware leuker Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Posted 18 mei 2003 Report Share Posted 18 mei 2003 Geplaatst door Ome Henk: Klaar trek de broek maar weer op Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 24 mei 2003 Report Share Posted 24 mei 2003 Muddy Waters/Folksinger is bij de meesten al bekend,maar dit mag er ook wezen. Opname is verzorgt door de in Jazz kringen goed bekend staande Rudy van Gelder. En dan het tijdsbestek, we spreken hier van uren ipv weken/maanden zoals gebruikelijk is in deze tijd. Een kleine repetitie en dan even snel 12 nummers op de band zetten zodat de volgende vlucht nog gehaald kon worden. Tenminste als we liner-notes mogen geloven. Maar hoe klinkt het dan. Tsja,ut is vinyl he. Dynamics? toch een wat zwakpunt van de lp? hihihi, Willie's bas spel laat je oren klapperen en dan die Sax,alles is er ,van klein,subtiel,zacht tot naar voren springend met dat heerlijke scheurende geluid.Af en toe krijg je dat gevoel dat de mike's op het punt staan om dicht te klappen. Ook slagwerk is meer dan modaal op de band gekomen, Piano idem. Ruis? Ook een zwak punt van de lp? tsja het niveau van de bandruis ligt hoger dan dat van de eigen (vinyl)ruis dus valt het reuze mee. Het gebruikte vinyl is van wereld klasse. En dan de muziek,het eigenlijke hoofgerecht,heerlijke country blues waarin je eigenlijk van alles kunt terug vinden. Je hoort de Roots die in de gospel liggen maar je ontdekt ook weer de invloed die de blues op de Jazz heeft gehad. Kortom,mocht je Folksinger de moeite en de prijs waard vinden dan is dit ook een absolute aanrader,ook al is ie nog duurder dan Muddy Waters. Maar ach je krijgt dan ook 2 maal 180gram vinyl en voldoende beweging want je zult toch om de 10 minuten moeten wisselen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 24 mei 2003 Author Report Share Posted 24 mei 2003 Pracht review, Siep, mag je v Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 30 juli 2003 Report Share Posted 30 juli 2003 Niet helemaal volgens de regels mischien maar om bovenstaande een beetje te verduidelijken deze link. Een voorproefje zullen we maar zeggen. LINK Link to comment Share on other sites More sharing options...
qwert Posted 9 augustus 2003 Report Share Posted 9 augustus 2003 Wat interessant ,hier zitten fusion liefhebbers. Wordt maar eens gauw tijd dat ik mij erbij ga nestelen. ALAIN CARON / le band - PLAY (instrumentaal)Novac Records (Cream Records) 1998 Bedoel je deze Cd? (Bassist UZEB) ALAIN CARON ,le band ,1993( En deze is ook goed ,met drummer Dennis Chambers. ALAIN CARON ,rhyhtm ,n jazz,1995 Ook deze plaat waar hij op meespeeld is een echte aanrader. UZEB ,noisy night, 1988 Hier nog effe een LINKJE. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 9 augustus 2003 Author Report Share Posted 9 augustus 2003 H Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts