Jump to content

Het Kruidvat valt in de prijzen

richard 1
 Share

Recommended Posts

Volgende maand is in de Doelen in Rotterdam een concert van het Rotterdamsch Philharmonisch Orkest, waarbij voor de pauze een toelichting is op muziek van Sjostakovitch en na de pauze de volledige uitvoering volgt. Misschien interessant. Lijkt me wel leuk om daar met een hele rij forumleden te zitten...

• 2 weeks later...
Geplaatst door Kermit:

Volgende maand is in de Doelen in Rotterdam een concert van het Rotterdamsch Philharmonisch Orkest, waarbij voor de pauze een toelichting is op muziek van Sjostakovitch en na de pauze de volledige uitvoering volgt. Misschien interessant. Lijkt me wel leuk om daar met een hele rij forumleden te zitten...

Ha Kermit,

Bedoel je deze?:

Rotterdam 21 maart Shostakovitch

Best een mooi programma. Veel luisterplezier!

Helaas kan ik niet, anders zou ik het proberen weer een tripje 'Holland' te doen.

Dat is een mooie samenloop van omstandigheden! Groningen mag ver van Rotterdam liggen, maar dit concert ga ik bezoeken -het past ideaal-. Morgen maar eens kijken of ik een kaartje kan bemachtigen.

Overigens geen 'gezellige' muziek. De vierde van Shostakovich is een stuk minder toegankelijk dan bijvoorbeeld zijn vijfde. Het stuk beweegt zich tussen de extremen van grote verstilling en heftige, af en toe banale, klankerupties. Ik heb de uitvoering vandaag van Hiatink met de London Phil Orch nog eens beluisterd; het geheel is toch wel zeer fascinerend. Het stuk vraagt om een uitvoering door een mega orkest (minstens 84 strijkers, verdubbelde houtblazersgroepen, verdubbeld koper en een enorme dubbele slagwerksectie - het is alleen daarom al een hele happening).

Geplaatst door Kermit: