richard 1 Posted 25 januari 2003 Report Share Posted 25 januari 2003 Vanochtend op de radio gehoord dat Het Kruidvat in de prijzen is gevallen op het Cannes Classical Award: met Shostakovich: Complete Symphonies; Barshai (Brilliant Classics). Toch wel leuk dat deze voordelige uitgaven ook internationaal worden erkend. Richard Link to comment Share on other sites More sharing options...
donderju Posted 26 januari 2003 Report Share Posted 26 januari 2003 ik hou niet van zulke muziek en de kwaliteit zal ook wel te wensen over laten heb slechte ervaring met cd van kruidvat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 26 januari 2003 Report Share Posted 26 januari 2003 Dat hoeft helemaal niet. Je kunt er notabene complete opera's van Mozart kopen voor 7,25 per doos met twee opera's. En twee van die opera's zijn recente Telarc opnames met Sir Charles Mackerras als dirigent. Een van de twee is in 1999 opgenomnen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 26 januari 2003 Report Share Posted 26 januari 2003 Nou als het bijna niets kost, why not? Wil best wat van Shostakovich hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 26 januari 2003 Report Share Posted 26 januari 2003 Volgende maand is in de Doelen in Rotterdam een concert van het Rotterdamsch Philharmonisch Orkest, waarbij voor de pauze een toelichting is op muziek van Sjostakovitch en na de pauze de volledige uitvoering volgt. Misschien interessant. Lijkt me wel leuk om daar met een hele rij forumleden te zitten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zee Posted 26 januari 2003 Report Share Posted 26 januari 2003 Ja, laat inderdaad even weten wanneer het is Kermit. Lijkt me leuk om heen te gaan. En.....nog 6 nachtjes slapen en dan Beethoven 9 !! Link to comment Share on other sites More sharing options...
donderju Posted 27 januari 2003 Report Share Posted 27 januari 2003 jakkes Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Picoso Posted 7 februari 2003 Report Share Posted 7 februari 2003 Geplaatst door Kermit:Volgende maand is in de Doelen in Rotterdam een concert van het Rotterdamsch Philharmonisch Orkest, waarbij voor de pauze een toelichting is op muziek van Sjostakovitch en na de pauze de volledige uitvoering volgt. Misschien interessant. Lijkt me wel leuk om daar met een hele rij forumleden te zitten... Ha Kermit, Bedoel je deze?: Rotterdam 21 maart Shostakovitch Best een mooi programma. Veel luisterplezier! Helaas kan ik niet, anders zou ik het proberen weer een tripje 'Holland' te doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 8 februari 2003 Report Share Posted 8 februari 2003 Ha Picoso Nee, ik bedoel deze: http://www.dedoelen.nl/concertagenda.phtml...period#scrollto Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Picoso Posted 9 februari 2003 Report Share Posted 9 februari 2003 Geplaatst door Kermit:Ha Picoso Nee, ik bedoel deze: http://www.dedoelen.nl/concertagenda.phtml?ref=&mode=details&rowid=281&zoekwoord=&dv_datestring=18-Feb-2003&dt_datestring=31-Mar-2003&zw=yes&Categorie=&whensearch=period#scroll to://http://www.dedoelen.nl/concertagend...scroll to Dat is een mooie samenloop van omstandigheden! Groningen mag ver van Rotterdam liggen, maar dit concert ga ik bezoeken -het past ideaal-. Morgen maar eens kijken of ik een kaartje kan bemachtigen. Overigens geen 'gezellige' muziek. De vierde van Shostakovich is een stuk minder toegankelijk dan bijvoorbeeld zijn vijfde. Het stuk beweegt zich tussen de extremen van grote verstilling en heftige, af en toe banale, klankerupties. Ik heb de uitvoering vandaag van Hiatink met de London Phil Orch nog eens beluisterd; het geheel is toch wel zeer fascinerend. Het stuk vraagt om een uitvoering door een mega orkest (minstens 84 strijkers, verdubbelde houtblazersgroepen, verdubbeld koper en een enorme dubbele slagwerksectie - het is alleen daarom al een hele happening). Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 12 februari 2003 Report Share Posted 12 februari 2003 Geplaatst door Kermit:Volgende maand is in de Doelen in Rotterdam een concert van het Rotterdamsch Philharmonisch Orkest, waarbij voor de pauze een toelichting is op muziek van Sjostakovitch en na de pauze de volledige uitvoering volgt. Misschien interessant. Lijkt me wel leuk om daar met een hele rij forumleden te zitten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts