Maurice Posted 6 februari 2003 Report Share Posted 6 februari 2003 Ik weet dat deze topic al wel eens bestaan heeft op het oude hifi.nl , maar nu compleet verdwenen is. Ook hier op hear kon ik er niets meer over vinden. Ik wil weer een databaseje maken van waar alle geluiden van de Amused to Death vandaan komen, zodat ook anderen deze cd kunnen gebruiken om hun speakers goed op te stellen. De geluiden die ik zo direct weet: Nummer 6: de waterdruppels vallen 90 graden links van de luisterpositie. De TV klinkt altijd links, tussen luisterpositie en linker speaker (maar dan verder naar buiten). Ik hoop dat jullie snel met aanvullingen komen, zodat mijn waarde neef TurboMarco snel zijn nieuwe speakers met deze cd kan opstellen. Greetz, Maurice Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turbomarco Posted 6 februari 2003 Report Share Posted 6 februari 2003 Bedankt neef ik ga volgende week eerst ruimte maken om mijn nieuwe aanwinst goed te plaatsen,en na de carneval ook ff de stroom voorziening in orde maken greetz marco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Posted 7 februari 2003 Report Share Posted 7 februari 2003 Ik ga 'm nu niet beluisteren, dus doe ik het maar even uit het hoofd. Aan het einde van track 9 hoor je aan je rechterkant een toeter van een trein. Roger Waters stond volgens mij altijd redelijk naar voren. Een apart stukje op track 7, hoor je een koets met de paarden. Die komt letterlijk uit de verte aan de linkerkant en gaat weer naar de rechtekant de verte in. Alleen hoe die van de ene kant gaat naar de andere weet ik niet zeker. Of de koets gaat met een boog om je heen of de koets gaat van links achter naar rechts voren. Op die zelfde track hoor je bij het haardvuur precies in het midden gehak. Dat gehak is door het houthakken, maar door het stuk slaan van ijs. Op track 6 is ook nog heel veel over te vertellen, maar daar zit teveel informatie in. Oh ja, er bestaat ook een fansite over Roger Waters, waar deze CD ook geanalyseerd is. Alleen klopt volgens mij niet alles wat daar op staat. En de site kan ik zo gauw niet vinden, als ik 'm vind zet ik het hier wel bij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turbomarco Posted 7 februari 2003 Report Share Posted 7 februari 2003 Ik blijf graag op de hoogte Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 7 februari 2003 Report Share Posted 7 februari 2003 Gaat dit over een multichannel cd of zo? Ik ken die Roger Water wel vaag (is een keer langs gekomen i.v.m. lage tonen in muziek; een topic van Koosjer Connection geloof ik). Wat is er zo bijzonder aan dat juist deze cd moet worden geinventariseerd? En is het niet gewoon veel leuker om naar de muziek te luisteren i.p.v. het analyseren ervan? ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 7 februari 2003 Report Share Posted 7 februari 2003 Geplaatst door Henrie:Gaat dit over een multichannel cd of zo? Ik ken die Roger Water wel vaag (is een keer langs gekomen i.v.m. lage tonen in muziek; een topic van Koosjer Connection geloof ik). Wat is er zo bijzonder aan dat juist deze cd moet worden geinventariseerd? En is het niet gewoon veel leuker om naar de muziek te luisteren i.p.v. het analyseren ervan? ... Wat een klassiek antwoord weer Deze cd is opgenomen met Qsound, een techniek om met 2 kanalen middels fasedraaiing het geluid extreem buiten de speakers te plaatsen. Op deze cd staat gewoon muziek, maar de aankleding met effekten en geluidjes is gewoon een leuke ervaring. Bij nummer 6 zwaait een deur piepend open en passeert rakelings je neus, waarna je oog in oog staat met het joelende publiek, als de speakers goed staan tenminste Het laag is inderdaad afgrond diep, bij nummer 12 kan het gruwelijk fout gaan indien de akoestiek of je set je in de steek laat Dit laag is echt plaatsbaar en hoort niet de hele kamer te vullen. In een nummer hoor je Roger heel zacht Shut up! tegen een hond schreeuwen, velen zullen dit niet opmerken, maar het staat er weldegelijk op Wat ik leuk vind dat zelfs het laag ergens ver naast je kan klinken, terwijl je toch echt een stereo installatie gebruikt De boodschap van Roger onderschrijf ik, velen kunnen zich zonder TV niet vermaken, TV betekent TijdVerspilling, los van wat nuttige documantaires e.d. Greetinx Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 7 februari 2003 Report Share Posted 7 februari 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 7 februari 2003 Report Share Posted 7 februari 2003 Geplaatst door Henrie:Ik ken die Roger Water wel vaag vaag? (is een keer langs gekomen i.v.m. lage tonen in muziek; een topic van Koosjer Connection geloof ik). dat ben ik,zei de gek! enuuh,het topic was inderdaad over laag in het algemeen. leuk dat je dat nog voor de geest kunt halen Wat is er zo bijzonder aan dat juist deze cd moet worden geinventariseerd? En is het niet gewoon veel leuker om naar de muziek te luisteren i.p.v. het analyseren ervan?... niks bijzonders aan,gewoon een mooi album. maaruuh,inderdaad hebben we daar al eens over gesproken op het " normale forum hi-fi nl "van destijds de opgave was om zoveel als mogelijk te raporteren,thats all. --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maurice Posted 7 februari 2003 Author Report Share Posted 7 februari 2003 Geplaatst door Henrie: Oh het zal ongetwijfeld leuke effecten hebben. Maar om daar nou een database van te gaan aanleggen. Daar zou ik het geduld niet voor hebben... ........... hoor je ook allerlei bijgeluidjes. Kuchende mensen en piepende horloges enzo... Best leuk als je dat eruit kunt halen, maar ik zou er echt niet een database van gaan maken hoor... Ik vroeg me alleen af waarom het gedaan werd. Normaal gesproken gaat een normaal mens hier ook geen database van maken. Maar als je je luidsprekers goed wilt opstellen, is deze cd wel een mooi hulpmiddel. Door Q-sound worden geluiden ver buiten de speakers geplaatst en op plaatsen waar je het niet verwacht. Ga je je luidsprekers verplaatsen, dan verplaatsen ook de geluiden zich (denk aan de faseverschillen!). En het verschil is al enorm met slechts enkele graden andere toe-in! Dit maakt Amused to Death een mooie cd om je opstelling te beoordelen, makkelijker dan met andere "normaal" opgenomen cd's. Als je nu van de mensen met een goede opstelling weet waar alle geluiden horen te staan, dan kun je je eigen speakers zolang verschuiven tot je hetzelfde hoort. Dus ff een hulpmiddel, maar uiteindelijk draait het om de muziek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 7 februari 2003 Report Share Posted 7 februari 2003 Ik vind het discutabel. Wat is dan de norm? hoe verder buiten de speakers hoe beter? En wie zegt dat een bepaald geluidje hoort te zitten waar je het hoort? Het zou wel eens zo kunnen zijn dat die fasetruukjes versterkt worden door een niet optimale opstelling... Die je na een langdurige en uiteindelijk indigestieve Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maurice Posted 7 februari 2003 Author Report Share Posted 7 februari 2003 Geplaatst door Kermit:Ik vind het discutabel. Wat is dan de norm? hoe verder buiten de speakers hoe beter? En wie zegt dat een bepaald geluidje hoort te zitten waar je het hoort? Het zou wel eens zo kunnen zijn dat die fasetruukjes versterkt worden door een niet optimale opstelling... Die je na een langdurige en uiteindelijk indigestieve Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr.Dynaco Posted 7 februari 2003 Report Share Posted 7 februari 2003 Op track 12 hoor je als de vrouw aan het praten is eerst een echo van het riedeltje er vlak achteraan hoor je het riedeltje,en je hoort het doorschakelen van een 358 gto als deze langs rijdt,enz,enz Mvgr Mr.Dynaco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Posted 7 februari 2003 Report Share Posted 7 februari 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Posted 8 februari 2003 Report Share Posted 8 februari 2003 Geplaatst door Ome Henk: Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 8 februari 2003 Report Share Posted 8 februari 2003 Geplaatst door Ome Henk: Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 8 februari 2003 Report Share Posted 8 februari 2003 Audiofiele ladder? Dat komt omdat een analoog verleden ontbreekt. Ik heb een audiofiele lift (op mijn platenspeler). Niks aparte sporten! Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 8 februari 2003 Report Share Posted 8 februari 2003 Geplaatst door Ruud: Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 8 februari 2003 Report Share Posted 8 februari 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 8 februari 2003 Report Share Posted 8 februari 2003 Geplaatst door erik klijnsmit: nou snap ik ook waarom jij er zo belabbert uitziet ,andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 8 februari 2003 Report Share Posted 8 februari 2003 De hond in het begin blaft bij je rechter buurman (als het goed is). Het geluid van de TV klinkt natuurlijker als je een betere installatie hebt. Bij een slechte cd speler klinken al de Q-sound geluiden nogal krakerig. Als deze effecten niet naar voor komen hoeft er nog niks mis te zijn met je installatie. Het is allemaal heel erg afhankelijk van een symetrische acoustiek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 8 februari 2003 Report Share Posted 8 februari 2003 Geplaatst door Hans van Liempd:De hond in het begin blaft bij je rechter buurman (als het goed is). En heel goed te horen is dat het hier een Friese Dijksluiper betreft,een helaas zeldzaam geworden ras. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 8 februari 2003 Report Share Posted 8 februari 2003 Geplaatst door siep: En heel goed te horen is dat het hier een Friese Dijksluiper betreft,een helaas zeldzaam geworden ras. enuuh Siep, is dat niet een zwart wit gevlekte? wat dat meen ik toch echt wel te horen -- Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 8 februari 2003 Report Share Posted 8 februari 2003 Geplaatst door The Koosjer connection: enuuh Siep, is dat niet een zwart wit gevlekte? wat dat meen ik toch echt wel te horen -- Hans. AAAAh een kenner, Ik had al zo'n vermoeden. Maar het blaf geluid van de zwart wit en bruin witte liggen zo gigantisch close bijelkaar dat ik het niet met 100% zekerheid kon zeggen. Maar met de door jouw verstrekte info durf ik toch wel te stellen dat dit de Zwart witte is. Volgens de kinologen klinkt de blaf van de ZW iets opener met met meer detail in het laag wat er voor zorgt dat ie veel rust uitstraalt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 8 februari 2003 Report Share Posted 8 februari 2003 Geplaatst door siep: AAAAh een kenner, Ik had al zo'n vermoeden. Maar het blaf geluid van de zwart wit en bruin witte liggen zo gigantisch close bijelkaar dat ik het niet met 100% zekerheid kon zeggen. Maar met de door jouw verstrekte info durf ik toch wel te stellen dat dit de Zwart witte is. Volgens de kinologen klinkt de blaf van de ZW iets opener met met meer detail in het laag wat er voor zorgt dat ie veel rust uitstraalt. gelukkig dat ik nu wat duidelijkheid heb gekregen zeg! poe,poe,ik zag mezelf al weer 'n maandje of wat met m'n weergevers schuiven. das dan ook weer opgelost volgend probleem graag -- Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turbomarco Posted 9 februari 2003 Report Share Posted 9 februari 2003 Geplaatst door The Koosjer connection: enuuh Siep, is dat niet een zwart wit gevlekte? wat dat meen ik toch echt wel te horen -- Hans. en ik dacht toch echt een golden retriever te horen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts