The Koosjer connection Posted 9 februari 2003 Report Share Posted 9 februari 2003 Geplaatst door Turbomarco:en ik dacht toch echt een golden retriever te horen nee,die zit in de koets met de belletjes te spelen. wel even bij de les blijven graag. -- Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 9 februari 2003 Report Share Posted 9 februari 2003 Geplaatst door The Koosjer connection: nee,die zit in de koets met de belletjes te spelen. wel even bij de les blijven graag. -- Hans. En deze lopen te briesen voor de koets Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 9 februari 2003 Report Share Posted 9 februari 2003 Ik heb toch zo mijn bedenkingen bij de bewering dat het geblaf van een wit-zwart gevlekte Fries dijksluiper zou zijn. - alle dijksluipers zijn in Frieslan eind jaren '70 afgeschoten, omdat men toen dacht dat ze schade aan de dijken toe zouden brengen - Aan de blaf ontbreekt toch wel heel duidelijk hoorbaar het heerlijk sappige friesche accent. Maar wat het dan wel is... Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 9 februari 2003 Report Share Posted 9 februari 2003 een kat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 9 februari 2003 Report Share Posted 9 februari 2003 Geplaatst door Kermit:Ik heb toch zo mijn bedenkingen bij de bewering dat het geblaf van een wit-zwart gevlekte Fries dijksluiper zou zijn. - alle dijksluipers zijn in Frieslan eind jaren '70 afgeschoten, omdat men toen dacht dat ze schade aan de dijken toe zouden brengen - Aan de blaf ontbreekt toch wel heel duidelijk hoorbaar het heerlijk sappige friesche accent. Maar wat het dan wel is... Sorry Kermit, maar nou ben je toch echt fout geinformeerd. Kijk we kennen allemaal dat beroemde verhaal over dat kereltje die z'n vinger in de dijk stak. Hoe dacht je dat ie dat gat heeft gevonden? Inderdaad z'n trouwe metgezel de enig echte Friese Dijksluiper wees em waar het zat. Maar ja toen volgden de jaren dat we dachten dat we veilig achter de dijken zaten dus werd ie overbodig. Maar gelukkig zijn er nog steeds een paar en het feit dat Meneer Waters hem heeft gebruikt is weer een enorme promotie voor het ras. Jammer dat niemand zijn specifieke blaf meer kent,maar gelukkig kan iedereen nou weer kennis nemen van dit mooie geluid wat in vroeger jaren over het dijk landschap rolde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turbomarco Posted 18 februari 2003 Report Share Posted 18 februari 2003 Ik gaat er vandaar maar eens ff goed voor zitten Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 19 februari 2003 Report Share Posted 19 februari 2003 Normaal gesproken gaat een normaal mens hier ook geen database van maken. Maar als je je luidsprekers goed wilt opstellen, is deze cd wel een mooi hulpmiddel.Door Q-sound worden geluiden ver buiten de speakers geplaatst en op plaatsen waar je het niet verwacht. Ga je je luidsprekers verplaatsen, dan verplaatsen ook de geluiden zich (denk aan de faseverschillen!). En het verschil is al enorm met slechts enkele graden andere toe-in! Dit maakt Amused to Death een mooie cd om je opstelling te beoordelen, makkelijker dan met andere "normaal" opgenomen cd's. Als je nu van de mensen met een goede opstelling weet waar alle geluiden horen te staan, dan kun je je eigen speakers zolang verschuiven tot je hetzelfde hoort. Dus ff een hulpmiddel, maar uiteindelijk draait het om de muziek.[/QB] Kijk daar word dus een grote fout gemaakt. De bejaarden onder ons,moeten kunnen weten dat bij de introductie van deze Q-sound cd ook een groot pers bericht in de ronte ging. Daar stond in dat je je luidsperkers voledig AFWIJKEND moest plaatsen t.o.v. wat in de meeste gevallen normaal is. Frontjes recht naar vooren en jij zelf dichter op de speakers,precies in het midden. werkt niet of nauwelijks op fase probleem opwekkers zoals electro en magnostaten. leuk is altijd weer dat als jantje iets hoort, dat dan keesie het na eenige tijd overneemt en het ook hoort.Tot dat iemand anders het betreffende geluidje weer anders noemt en hoppa,het is geen hout hakken meer maar ijs hakken???Terwijl het verhaal toch duidelijk verteld over de zappende aap die alleen maar elende en oorlog ziet op zijn TV. Dus er word geschoten,patroonhulzen vallen op de grond.(moet je ook de gold versie maar aanschaffen) maar tis en blijft een grappigge cd voor zo af en toe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JohanT Posted 19 februari 2003 Report Share Posted 19 februari 2003 Geplaatst door Henrie: Wat is er zo bijzonder aan dat juist deze cd moet worden geinventariseerd? En is het niet gewoon veel leuker om naar de muziek te luisteren i.p.v. het analyseren ervan? ... Geweldige CD!!! En door de opnametechniek een heel ruimtelijke CD. Helaas ben ik hem kwijtgeraakt Zal waarschijnlijk ooit wel weer eens opduiken, maar waar en wanneer? Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 20 februari 2003 Report Share Posted 20 februari 2003 Geplaatst door JohanT:Geweldige CD!!! En door de opnametechniek een heel ruimtelijke CD. daar zijn er dus wel meer met jou eens. Helaas ben ik hem kwijtgeraakt tja,van je vrienden moet je het hebben Zal waarschijnlijk ooit wel weer eens opduiken dat hoop ik dan ook maar voor jou maar waar en wanneer? Waar?,in never never land.Wanneer?,als pasen en pinksteren op 1 dag vallen? -- Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JohanT Posted 20 februari 2003 Report Share Posted 20 februari 2003 Geplaatst door Ome Henk: Ach, voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 20 februari 2003 Report Share Posted 20 februari 2003 Gisteren nog eens geprobeerd bij zoveelste Henk. Van al die effecten was helemaal niks te horen. Terijl bij mij de hel kamer wordt gevuld (incl die van de buren). Het heeft dus heel veel met acoustiek te maken of Q-sound werkt of niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maurice Posted 20 februari 2003 Author Report Share Posted 20 februari 2003 Geplaatst door Ome Henk: Volgens mij kwam ik 'm tegen in de bakken van de Free Record Shop. De Free Recod Shop???? Wil je niet zo vloeken Bovendien, wat moet zo'n vinyl liefhebber als jij nou bij de Free Record Shop??? En die cd's die je leuk vindt, vind je absoluut niet bij de FRS of je moet van K3, K-otic of andere top-40 shit houden, want iets anders hebben ze niet...... En als je al iets vindt wat je aanstaat, dan is het bij elke andere cd-shop goedkoper te vinden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 20 februari 2003 Report Share Posted 20 februari 2003 Geplaatst door Maurice: De Free Recod Shop???? Wil je niet zo vloeken Bovendien, wat moet zo'n vinyl liefhebber als jij nou bij de Free Record Shop??? En die cd's die je leuk vindt, vind je absoluut niet bij de FRS of je moet van K3, K-otic of andere top-40 shit houden, want iets anders hebben ze niet...... En als je al iets vindt wat je aanstaat, dan is het bij elke andere cd-shop goedkoper te vinden Ik heb de laatste keer dat ik bij de FRS iets kocht eerst bij andere winkels gekeken. Die hadden de cd die ik wilde (16 Horsepower - Folklore) niet. Iig niet op voorraad. En erg duur was ie bij de FRS niet (gezien de gemiddelde prijs die tegenwoordig wordt gehandhaafd): €18,00 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts