Jump to content

hoeveel cd's en of lp's per maand is normaal

Rick
 Share

Recommended Posts

Hallo forummers

Hoeveel cd's of lp's kopen jullie eigenlijk per maand en wat geef je er aan uit.

Ik zelf koop er zo'n 20 per maand en geef er gemiddeld 17 gulden per cd aan uit.

Ik ben hier naar benieuwd omdat ik veel commentaar krijg uit mijn omgeving.

confused.gif

Rick

Ik koop ook met vlagen. Dan een tijd niks en dan een hele stapel (15-25) tegelijk, maar daar kunnen maanden tussen zitten. Meestal sponsor ik de duitse economie. Het scheelt nl een hoop als je die schijfjes in de BRD koopt. Eerder bestelde ik ook vaker bij CDNow, maar door de belachelijk hoge Dollarkoers (of bezopen lage Euro) is dit niet meer rendabel.

Ook ik koop met vlagen, afhankelijk van mijn stemming en vooral van het beurssentiment.

In betere tijden waren dat zeker 25 Cd's per maand, vaak full-price klassieke CD's. Inmiddels zit ik op zo'n 1400 CD's.

Destijds bestelde ik veel via CD-Nederland. Scheelde zo'n 5 - 10 gulden per (klassieke) CD

Eigenlijk heb ik de laatste twee maanden hoofdzakelijk LP's gekocht, helaas zijn niet alle nieuwe albums beschikbaar op LP..

Daarom minstens een keer per maand een bestelling bij bol.com

Trouwens ligt het aan mij of begint Bol.com steeds trager te worden in het uitleveren. Cd's die binnen 2 werkdagen leverbaar zouden zijn doen er toch al gauw een week of twee over ... Ik hoop maar dat Bol niet kapotgaat..

Maarten :(

Ps. Ik ben in 1 maand van 50 naar 500 LP's gegaan, en da's niet normaal en dus over. Als ik nu bij een redelijk goedkope zaak kom koop ik er al gauw 20 voor een prijs van 5-10 gulden.

hallo forummers

Mijn verzameling cd's is zo'n 200, echter mijn verzameling LP's groeit bijna met de dag. Er zijn weken bij dat ik er een 10 tot 15 platen aankoop. O dit moment bezit ik een 400 LP's, dit was begin dit jaar nog geen 150. Overigens ben ik bang dat ik lang niet alles beluister, vaak komen dezelfde platen op de draaitafel, en is het dus meer een leuke bezigheid geworden om platenmarkten en rommelwinkels te bezoeken. Blijft voor mij wel dat ik nagenoeg geen CD's meer aankoop.

Groeten

TOUW

Geplaatst door TOUW:

hallo forummers

Mijn verzameling cd's is zo'n 200, echter mijn verzameling LP's groeit bijna met de dag. Er zijn weken bij dat ik er een 10 tot 15 platen aankoop. O dit moment bezit ik een 400 LP's, dit was begin dit jaar nog geen 150. Overigens ben ik bang dat ik lang niet alles beluister, vaak komen dezelfde platen op de draaitafel, en is het dus meer een leuke bezigheid geworden om platenmarkten en rommelwinkels te bezoeken. Blijft voor mij wel dat ik nagenoeg geen CD's meer aankoop.

Groeten

TOUW

Ha die TOUW,

Hoe kan dat nou want ik weet dat je een hele mooie en goed klinkende Cdspeler hebt.

En die Akai draaitafel staat die nu beneden of nog steeds op de vliering ?

MvG,

Haudio

:rolleyes:

Bij mij is het ook heel verschillend. Interessante platen, meestal oude analoge opnamen, koop ik via postorder in Duitsland. Meestal meer dan 5 tegelijk. Ik heb (veel?)meer dan 300 goed draaibare LP's Daarnaast nog heel wat die uitgeslecteerd en gereinigd moeten worden (morgen). Gisteren nl weer een lading gekregen van een collega.

Nieuw werk koop ik op CD. meestal bij Kroeze in Arnhem en Nijmegen ongelooflijk goedkoop. Overigens koop ik niet zo veel meer.

Ik denk dat ik ook iets van 300 CD's heb. Ook uitgeslecteerd als ik iets echt vind tegenvallen geef ik het weg.

Ik heb iets met demo platen Naim, Linn, die van hi-news e.d zelfs eentje van Auping bedden waar een schitterend klassiek nummer van Leontine Price op staat van de opera Rusalka "song to the moon".

Hai bedankt voor jullie reacties

ik weet nu dat er meer mensen zijn die er veel geld aan uitgeven. Ik ben ook van plan iets te minderen omdat ik mijn apparatuur wil vervangen. Ik heb door een aantal van jullie wel intress gekregen in lp's maar heb er nog geen. Maar het lijkt me een heel betaalbaar medium.

Ik haal mijn cd's bij een aantal 2de hands zaken in oa Tilburg en Eindhoven. Als ik de kans krijg dan laat ik er uit Canada meenemen, vorig jaar 120 stuks erg leuk maar ht duurt even voordat je ze allemaal geluisterd hebt.

groetjes Rick

Als iemand tips heeft waar ik jazz lp's cd's kan krijgen voor weinig geld laat me aub iets weten.

Wel mijn CD aankopen varieren nogal. Gemiddeld 3 per week denk ik. Ik ben wel wat aan het minderen omdat ik niet meer van hetzelfde wil, maar juiste nieuwe muziek wil ontdekken. Ik heb nu zo'n 3500 CD's waarin alle muziekgenres wel vertegenwoordigd zijn. Van mijn broer, die bij een grote platenmaatschappij werkt, krijg ik nu weleens wat LP's (nieuwe muziek, 180 grams vinyl) toegeschoven, vaak zelfs gesigneerd door de artiesten en dat is toch wel heel leuk.. blij dat ik ook nog een platenspeler heb!!

Och, Henk,

je moet maar denken: ik heb lekker een prachtige platenspeler, terwijl hij het moet doen met een Technics SL1200 met ortofon Concorde 30 element..

Zonder gekheid, het is inderdaad heel plezierig, vooral omdat je zo natuurlijk optimaal op de hoogte blijft van wat er op de markt verschijnt. Daarnaast heb je soms CD's eerder doordat je soms een advanced promo exemplaar van je favoriete groep kunt krijgen.

En in onze hobby is de muziek toch het allerbelangrijkst, daarvoor hebben we al die ruimte-innemende apparaten toch in de huiskamer staan, nietwaar?

Maar..wellicht koop ik bij voldoende software-aanvoer ook nog eens zo'n geweldige platendraaier. Het is wel heel mooi..zucht.

Geplaatst door Carlo:

Och, Henk,

je moet maar denken: ik heb lekker een prachtige platenspeler, terwijl hij het moet doen met een Technics SL1200 met ortofon Concorde 30 element..

Zonder gekheid, het is inderdaad heel plezierig, vooral omdat je zo natuurlijk optimaal op de hoogte blijft van wat er op de markt verschijnt. Daarnaast heb je soms CD's eerder doordat je soms een advanced promo exemplaar van je favoriete groep kunt krijgen.

En in onze hobby is de muziek toch het allerbelangrijkst, daarvoor hebben we al die ruimte-innemende apparaten toch in de huiskamer staan, nietwaar?

Maar..wellicht koop ik bij voldoende software-aanvoer ook nog eens zo'n geweldige platendraaier. Het is wel heel mooi..zucht.

Beste Carlo

Ik lees dat je 3500 eek.gif cd's hebt, waar laat je die? Enne...wat voor draaitafel heb je? Maak je me nu wel nieuwsgierig naar! ;)

Hoi Audiopaul,

Draaitafel staat genoemd in het bericht! Technics SL 1210 MK II met een Ortofon concorde 30 element aangesloten op mijn Meridian 502 voortrap met MM versterker.

Een opbergsysteem was heel moeilijk. Eerst heeft mijn schoonvader - die handig is in dit soort zaken - een kast gemaakt. Deze staat nu op zolder - als een soort magazijn. Bij de verbouwing onlangs heb ik een kast op maat laten ontwerpen langs een volledige muur. De kast is op een speciale manier afgewerkt met roomkleurige kunsstof. De CD's staan op glazen schapjes in groepen van 150, ieder plankje ondersteund door 8 glasdragers.

De kast is afgestemd op een ontwerp voor een boekenkast die ik heb laten ontwerpen.

Als je het vergelijkt met al die flutrekjes die er zijn valt de prijs van ongeveer vierduizend gulden (exclusief glas, dat kwam via een vriend die in die branche zit) ontzettend mee. En mijn vrouw is er ook heel blij mee..

Geplaatst door Carlo:

Hoi Audiopaul,

Draaitafel staat genoemd in het bericht! Technics SL 1210 MK II met een Ortofon concorde 30 element aangesloten op mijn Meridian 502 voortrap met MM versterker.

Een opbergsysteem was heel moeilijk. Eerst heeft mijn schoonvader - die handig is in dit soort zaken - een kast gemaakt. Deze staat nu op zolder - als een soort magazijn. Bij de verbouwing onlangs heb ik een kast op maat laten ontwerpen langs een volledige muur. De kast is op een speciale manier afgewerkt met roomkleurige kunsstof. De CD's staan op glazen schapjes in groepen van 150, ieder plankje ondersteund door 8 glasdragers.

De kast is afgestemd op een ontwerp voor een boekenkast die ik heb laten ontwerpen.

Als je het vergelijkt met al die flutrekjes die er zijn valt de prijs van ongeveer vierduizend gulden (exclusief glas, dat kwam via een vriend die in die branche zit) ontzettend mee. En mijn vrouw is er ook heel blij mee..

Sorry Carlo, uit je verhaal maakte ik op dat je broer die draaitafel had! Verkeerd gelezen dus! Mooi opbergsysteem heb jij, helaas berg ik mijn cd's op in "flutkastjes" van Ikea, niet zo duur (F79,- per stuk), maar wel functioneel en eigenlijk niet eens zo lelijk..check this out! In ieder geval voorlopig plek voor ruim 600 cd's.

thiel1.jpg

dan zal ik ook nog maar even

ik koop per maand al gauw een 10 cd's

en die zullen gemiddelt een 25 piek kosten

en ik heb er nu al zoveel dat ze niet meer op 1 hand te tellen zijn :D

nee zonder geouwehoer denk ik dat ik al gauw een 4 tot 5 honderd cd's heb en lp's jammer genoeg nog niet omdat ik die niet veel tegenkom in het genre waar ik voor zoek

maar dat komt vast nog wel

Geplaatst door demon:

dan zal ik ook nog maar even

ik koop per maand al gauw een 10 cd's

en die zullen gemiddelt een 25 piek kosten

en ik heb er nu al zoveel dat ze niet meer op 1 hand te tellen zijn   :D

nee zonder geouwehoer denk ik dat ik al gauw een 4 tot 5 honderd cd's heb en lp's jammer genoeg nog niet omdat ik die niet veel tegenkom in het genre waar ik voor zoek

maar dat komt vast nog wel

Wat zoek je dan zoal confused.gif