padi Posted 7 februari 2003 Report Share Posted 7 februari 2003 Bij aankoop van een cd/lp let ik nooit op de kwaliteit van de opname, dit komt bij mij namelijk op de tweede plaats. Is de muziek goed Link to comment Share on other sites More sharing options...
padi Posted 8 februari 2003 Author Report Share Posted 8 februari 2003 .......Wordt er dan al Link to comment Share on other sites More sharing options...
JazzLuva Posted 8 februari 2003 Report Share Posted 8 februari 2003 Steve Reich (Minimal, Modern Klassiek hedendaags) op het Elektra/Nonesuch, ECM label, en verder Jazz op het Blue Note label is over het algemeen erg goed opgenomen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 9 februari 2003 Report Share Posted 9 februari 2003 Dark side of the moon - van pink floyd. Als grote voorbeeld. Maar er zijn genoeg artiesten die een goede opname belangrijk vinden. Pinkfloyd, Sting, prince, coil, recoil, front242 en nog vele anderen. Maar dat is ook smaak net als de muziek. Dat zou voor mij een te lang lijstje worden. Groetjes simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 9 februari 2003 Report Share Posted 9 februari 2003 oscar peterson trio 19 65. Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Posted 9 februari 2003 Report Share Posted 9 februari 2003 euuuu een kleine greep uit mijn collectie ...... Nils Lofgren acoustic live! , Clapton unplugged , Sara K waterfalls , St.Germain diverse schijven lekkere loungs en ook goeie sound , Bob Marley en Wailers Remasterd versions waaronder Exodus en Rastaman vibrations , Saga in transit ... groetjes Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Posted 9 februari 2003 Report Share Posted 9 februari 2003 trouwens, de zaak waar ik meestal mijn cd's koop heeft enorm veel keuze echter de kwaliteit van luisteren in de winkel zelf is naar mijn begrippen beneden maats. Dus meestal ga ik af op de muziek op het eerste moment en thuis hoor ik wel of het aan te horen is of niet........ slechte opnames heb ik eigenlijk nooit gehad ......oeps jawel eentje, Vanhalen Live dubbel cd niet om aan te horen.... je ziet hier trouwens nooit de vraag wat zijn jullie slechtere opnames of muziek .. ????? vreemd toch ? groetjes Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 9 februari 2003 Report Share Posted 9 februari 2003 Hoe is de opnamekwaliteit van de cd Scarlet's Walk van Tori Amos? Ik heb hem laatst in de winkel laten liggen omdat de geluidskwaliteit ronduit beroerd was. Maar het kan natuurlijk ook aan de apparatuur van die winkel gelegen hebben. Maar is hij wel geschikt voor de pc? Richard Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 9 februari 2003 Report Share Posted 9 februari 2003 Geplaatst door richard 1:Hoe is de opnamekwaliteit van de cd Scarlet's Walk van Tori Amos? Ik heb hem laatst in de winkel laten liggen omdat de geluidskwaliteit ronduit beroerd was. Maar het kan natuurlijk ook aan de apparatuur van die winkel gelegen hebben. Maar is hij wel geschikt voor de pc? Richard Elke cd is geschikt voor de pc Richard... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 9 februari 2003 Report Share Posted 9 februari 2003 de laatste 2 CD's ('live' en 'New favorite') van Alison Krauss klinken fantastisch en ik vind de nummers waar zij op zingt erg mooi. Daarentegen klinkt haar CD 'Forget about it' minder fraai. Daar is 't laag erg vet,overheersend opgenomen) De eerste 2 CD's van Jewel vind ik ook geweldig qua muziek alswel de opname. Nils Lofgren 'acoustic live' is idd ook erg fraai. Of voor Neil Young fans een aanrader: Ad Vanderveen 'Wonders of the world' Geweldige opname en qua stem en gitaar als 2 druppels water Neil Young. (gekocht voor 10,- euro bij Hemmes in Groningen) Zo zijn er uiteraard nog -tig meer, maar die schieten me even niet te binnen Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 9 februari 2003 Report Share Posted 9 februari 2003 Elke cd is geschikt voor de pc Richard... Helaas Henrie, niet elke CD! Tegenwoordig zijn er enkele CD's die niet af te spelen zijn op een PC, door een beveiliging. Maarja,...who cares Je koop tenslotte toch geen CD voor in de PC ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 9 februari 2003 Report Share Posted 9 februari 2003 Geplaatst door Alco: Helaas Henrie, niet elke CD! Tegenwoordig zijn er enkele CD's die niet af te spelen zijn op een PC, door een beveiliging. Ja klopt idd. Stom is dat... Maarja,...who cares Je koop tenslotte toch geen CD voor in de PC ? Niet..? Maar toch vind ik wel dat ie het daarin moet doen. Je moet de mogelijkheid hebben een kopie te maken voor eigen gebruik (heb je wettelijk recht op). Voor in de auto of zo... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Amsterdam69 Posted 10 februari 2003 Report Share Posted 10 februari 2003 ...kan zelf erg genieten van een stevig stukje muziek en dan ook het liefst live. (the reunion album van Black Sabbath bijvoorbeeld) Alsof ik er weer bij sta Maar ook die roodhete chili pepers met Californication vind ik persoonlijk een mooi geproduceerd album. MAAARRRR, ik ben het met Padi eens....de muziek komt eerst en dan pas de kwaliteit van de opname! Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 10 februari 2003 Report Share Posted 10 februari 2003 Geplaatst door Alco:Maarja,...who cares Je koop tenslotte toch geen CD voor in de PC ? Als ik achter de pc zit vind ik het ook wel leuk een cd te beluisteren. Al is het geen huiskamerkwaliteit, de speakertjes klinken best wel aardig. Ook neem ik liever geen originele cd's meer mee in de auto, er zijn me er een keer zo'n 20 uit de auto gestolen toen ik zo stom was in Groningen te parkeren(gelukkig was er geen een onvervangbaar). De beveiliging kan ook een nadeel zijn voor eigenaren van zo'n fraaie Meridian speler: Deze gebruiken cd-rom-spelers als loopwerk. Richard Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 11 februari 2003 Report Share Posted 11 februari 2003 Om even weer op het onderwerp terug te komen: Ik ben (zoals jullie wellicht weten) een grote fan van The Gathering. Zowel het nieuwe als het oude werk. Ik ben (blijkbaar) met ze 'meegegroeid' qua muziek. En ik moet zeggen, hun cd's zijn ook heel behoorlijk opgenomen (op de eerste 2 na). Ik heb vandaag net hun (nog niet gereleasde) nieuwe album gedownload (mp3 dus) en zelfs op mp3 klinkt ie al prachtig opgenomen. Ik wist dat de bandleden daar zelf ook veel waarde aan hechten, dus ik was eigenlijk best benieuwd hoe de nieuwe cd (die trouwens helemaal in eigen beheer, op het eigen Psychonaut Records, is opgenomen) zou klinken. Afgezien van de nummers zelf (want das een kwestie smaak) is het erg goed gelukt. Overigens vind ik de nummers zelf ook goed gelukt hoor Op de uiteindelijke cd komen nog 2 extra nummers (ik heb de promo-versie), maar ik neem aan dat die ook goed zijn. De bandleden zelf zeiden namelijk dat de cd een mooi geheel vormt zonder dat de nummers veel op elkaar lijken. Bij de eerste 8 nummers is dat iig goed gelukt, dus zal het bij de overige 2 ook wel gelukt zijn... Verder vind ik de cd's van 16 Horsepower ook mooi opgenomen (en ook mooie muziek). Ik heb overigens alleen de cd Folklore op cd (Low Estate en Secret South op mp3; moet ooit nog worden vervangen). En ik heb 2 cd's van Talk Talk (It's My Life en The Very Best Of). Klinkt wel wat 'dun' (weinig bas, helder mid/hoog) maar wel mooi opgenomen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 25 februari 2003 Report Share Posted 25 februari 2003 Qua opname een model-cd: Tears for fears, 'Seeds of love'. Heel veel ruimte in de muziek en subtiliteiten van topmuzikanten. Manus Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 25 februari 2003 Report Share Posted 25 februari 2003 Alle opnames van Zappa natuurlijk, hij was echt een perfectionist Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Posted 28 februari 2003 Report Share Posted 28 februari 2003 Geplaatst door padi:.......Wordt er dan al Link to comment Share on other sites More sharing options...
symfo Posted 1 maart 2003 Report Share Posted 1 maart 2003 JANIS IAN - BREAKING SILENCE Zeer mooi met buizen opgenomen. Zeker op 180 gram vinyl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts