TOUW Posted 7 september 2001 Report Share Posted 7 september 2001 Hallo forummers Zijn er onder onze forummers die vinden dat een SACD superieur is aan de LP?????? Ik heb kortelings zelf het verschil kunnen beluisteren tussen SACD en LP, overigens hetzelfde nummer. Voor mij klinkt de LP nog steeds verreweg het beste. Derhalve zal ik geen SACD aanschaffen, en al helemaal niet gezien de prijzen die je ervoor neer moet tellen. MVAG (met vriendelijke audio groeten) TOUW Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 8 september 2001 Report Share Posted 8 september 2001 Geplaatst door TOUW:Hallo forummers Zijn er onder onze forummers die vinden dat een SACD superieur is aan de LP?????? Ik heb kortelings zelf het verschil kunnen beluisteren tussen SACD en LP, overigens hetzelfde nummer. Voor mij klinkt de LP nog steeds verreweg het beste. Derhalve zal ik geen SACD aanschaffen, en al helemaal niet gezien de prijzen die je ervoor neer moet tellen. MVAG (met vriendelijke audio groeten) TOUW Ha die Touw, Helemaal mee eens. En toch zijn er echt een heleboel mensen ook muziekliefhebbers die het niet weten. Dat komt omdat ze nog nooit een echte platenspeler hebben beluistert. Of omdat ze nog nooit een platenspeler hebben beluistert. Alle platenspelers van 0 tot 1000,00 kunnen wel aardig klinken maar brengen je echt niet in het muzikale Walhalla. Dus er is nog veel te doen. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 8 september 2001 Report Share Posted 8 september 2001 Geplaatst door Ome Henk:Ha Haudio, Moet ik toch eens Weather Report - Heavy Weather meenemen! Groetnis, Henk Yes, Weather Report! Heb ik in een digitaal remasterde 20-bitter op Columbia/Legacy. De lp heb ik nooit steeds niet gevonden! Zucht Lijkt me een leuke vergelijking: Birdland op SACD en dan op LP! By the way, Touw/Haudio, je hebt absoluut gelijk, een goede draaitafel klinkt beter dan SACD. Ik heb het inmiddels een paar keer beluisterd maar ik ben absoluut niet overtuigd! Benieuwd wanneer het eindelijk zover is dat digitaal n Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 8 september 2001 Report Share Posted 8 september 2001 Geplaatst door Audiopaul: By the way, Touw/Haudio, je hebt absoluut gelijk, een goede draaitafel klinkt beter dan SACD. Ik heb het inmiddels een paar keer beluisterd maar ik ben absoluut niet overtuigd! Benieuwd wanneer het eindelijk zover is dat digitaal n Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 8 september 2001 Report Share Posted 8 september 2001 Hmm,daar zou je wel eens gelijk ik kunnen hebben,vrees ik Sodejuu. Als je nagaat wat er in de laatste 20 jaar op HiFi gebied is gebeurd. Zeker,de nodige verbeteringen,maar ook niet zelden is 'n nieuwe produkt uiteindelijk minder geslaagd dan z'n voorganger. En de laatste jaren draait 't vrijwel alleen nog maar om digitaal,multi-channel,design,surround,etc,etc... Ik heb zo'n griezelig voorgevoel dat design,effecten (DD,DTS,en hoe al die kul ook maar heet)en gebruiksgemak steeds meer/zwaarder gaan wegen voor de grote massa dan puur muzikaliteit. maar goed,laten we positef blijven. Wie had tenslotte gedacht dat vinyl na zoveel jaren weer in populariteit zo zou toe nemen ? Nadat 't voor 't grote publiek al jaren was doodgewaand. who knows.... Groeten, Alco. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ender Posted 8 september 2001 Report Share Posted 8 september 2001 Hey hoi! Wat is een platenspeler? Ik luister alleen maar naar seedees Maar serieus, ik luister alleen naar cd's en niet naar platen. Waarom? Tja, van jongs af aan naar cd's geluisterd en gekocht (jaja, ben nog niet zo oud ) dus om nu met een platencollectie te gaan beginnen? Neehhh.. Ik zal zeker wat missen op geluidskwalteit, maar het gemak van cd's weegt bij mij zwaarder, dus ik hoop dat de "industrie" doorgaat met digitaal verbeteren Grtz, Ender Link to comment Share on other sites More sharing options...
TOUW Posted 8 september 2001 Author Report Share Posted 8 september 2001 Beste Ender Je hoeft niet oud te zijn om elpees te kopen. Ook jongeren kopen het zwarte vynil. Toch heeft de industrie heeft niet stilgezeten, vandaar de SACD. SUPER, weet je wel. En koop je deze SACD's ook.????? MVAG TOUW Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 8 september 2001 Report Share Posted 8 september 2001 Geplaatst door Ome Henk: Beste Ender, Kun je naar ceedees luisteren dan Groetnis, Henk die naar muziek op ceedee en elpee luistert Beste Ome Henk, Een cd kan best klinken, ik liet er net eentje op de grond vallen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 8 september 2001 Report Share Posted 8 september 2001 Geplaatst door Ome Henk: Beste Audiopaul, Heb je het gehoord dan En dat terwijl jouw vloer zo mooi gedempt is! Tsjemig, heb jij goede oren! Groetnis, Henk Nee, in de garage toen ik een cd'tje uit m'n auto pakte!! Kan nu waarschijnlijk meteen als onderzetter worden gebruikt, staat nog leuk ook! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 9 september 2001 Report Share Posted 9 september 2001 Geplaatst door Ome Henk: Beste Alco, Heeft volgens mij met de generatie te maken, die op de zolder nog een fiks aantal elpees tegen kwam. Zij vinden het zonde om daar niets meer mee te doen, dus kopen ze een draaitafeltje en herontdekken hun emoties in muziek... Groentis, Henk Dit gaat bij Sodejuu ook gebeuren, maar dan met buizen! Hij heeft een oud buizenversterkertje op zolder gevonden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 9 september 2001 Report Share Posted 9 september 2001 Geplaatst door Stefan: Dit gaat bij Sodejuu ook gebeuren, maar dan met buizen! Hij heeft een oud buizenversterkertje op zolder gevonden Leuk zo'n buizenbak, ik weet alleen niet of die 't haalt tegen de Bryston. Ik denk dat ik dan toch uit een ander vaatje moet gaan tappen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts