Jump to content

Uitzonderlijk: Tom McRae op vinyl

Puur
 Share

Recommended Posts

Vandaag arriveerde een zeer bijzonder pakketje bij mij. Het betrof het debuutalbum van Tom McRae op vinyl.

Wat hier nou zo bijzonder aan is? Het is een heel erg goede singer-songwriter, het album is niet op vinyl te koop en ik heb er niets voor betaald.

Sinds zijn naamloze debuut ben ik al fan van Tom McRae. Dit debuut heb ik op CD en lang heb ik gezocht naar de vinylversie maar hij leek niet te bestaan. Begin dit jaar hoorde ik dat Tom een nieuwe LP uit zou brengen, ik besloot een mailtje naar zijn kleine platenmaatschappij te sturen om er voor te zorgen dat dit album wel op vinyl uit zou komen. Ik kreeg te horen dat dit album niet op vinyl zou verschijnen omdat dit te duur is, echter het debuut was wel ooit ergens in een kleine partij op vinyl geperst en dat zou ik toegezonden krijgen. Ze hoefden er niets voor te hebben. En zo kreeg ik vanochtend vanuit Londen dit album, zeer mooi uitgevoerd op zwaar vinyl en met geweldige muziek. Mooi dat het zo kan.

Wie Tom McRae live wil zien, hij staat dinsdag 18 maart in de Melkweg support is Jesse Malin. Jesse was ook al support bij Ryan Adams in de Oosterpoort en overtuigde toen behoorlijk. Hij heeft ook een erg mooie CD uit.