TOUW Posted 7 september 2001 Report Share Posted 7 september 2001 Beste forummers Zijn er onder onze analogofielen die een nitty gritty LP-schoonmaakapparaat, of iets gelijkwaardigs, hebben?? Zo ja, wat is jullie bevinding, t.o.v. het goedkopere honderd gldn apparaat. MVAG TOUW Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 11 december 2001 Report Share Posted 11 december 2001 Ik heb een Nitty Gritty 1.5 FI. Het verschil met de goedkoopste uitvoering is gemak. Vloeistof oppompen ipv eerst op de plaat smeren. Wassen schakelaar omzetten ipv met de hand ronddraaien. Schakelaar omzetten en de viezigheid wordt(met redelijk wat lawaai) weg gezogen. ipv zuiger aanzetten en met de hand ronddraaien. Ziehier het grootste verschil tussen de dure en goedkoopste. Ga je helemaal voor luxe dan pak je de mini pro deze pakt 2 kanten tegelijk. Of de goedkoopste net zo goed schoonmaakt als de duurdere geen idee, ik heb ze nooit vergeleken. De nitty gritty's hebben overigens 1 groot voordeel tov de VPI machines. De lp wordt alleen ondersteund onder het label bij de vpi leg je hele lp op een kurk mat. Maar de VPI's schijnen nog beter schoon te maken dan de Nitty G. Maar in beide gevallen heb je na pak em beet 30 seconden een echt droge ,schone en antistatische LP. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud_F Posted 27 januari 2002 Report Share Posted 27 januari 2002 Geplaatst door Ome Henk:Beste vinylliefhebbers, Ik denk dat velen met mij een Disco-Antistat thuis hebben. Nu werkt dit prima, maar nu ben ik wat lui van aard wanneer er automatische substituten verkrijgbaar. Wat is voor jullie de nog n Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 28 januari 2002 Report Share Posted 28 januari 2002 Ja, de wasmachines van bijv. Keith Monks en VPI zijn super! Jammer dat je bijna op de noordpool woont, Henk (grapje ) anders had ik graag meegefinancierd zodat we 'm met meerderen kunnen gebruiken! Wellicht sowieso een ideetje! Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 28 januari 2002 Report Share Posted 28 januari 2002 Ach Omehenk, wat heb je er voor over? Zelf import kost je zo'n 680 euro voor een machine die 1 kant per keer wast. 680 is ongeveer incl. verzendkosten maar zonder de eventuele BTW. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 28 januari 2002 Report Share Posted 28 januari 2002 Geplaatst door Ome Henk: Beste Audiopaul, Die van Keith Monks ken ik niet. Wat/waar/hoe Je zou Ron Ploeger van deze site http://www.superclamprack.nl/ eens een mailtje moeten sturen, hoe hij er aan is gekomen. Ik heb al een paar keer contact met 'm gehad, hij helpt je graag! Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 28 januari 2002 Report Share Posted 28 januari 2002 Probeer eens www.britishaudio.co.uk daar kan je een MOTH krijgen 225 pond in zelfbouw. Getest op TNT. Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 28 januari 2002 Report Share Posted 28 januari 2002 Hoi Henk, Die ik bedoelde was de Nitty Gritty 2.5Fi. Te koop in de VS voor een aanmerkelijk lagere prijs dan hier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 29 januari 2002 Report Share Posted 29 januari 2002 Geplaatst door Ome Henk: Beste Siep, Heb je HIER al eens gesnuffeld Groetnis, Henk Het enigste verschil tussen de 1.5Fi/2.5Fi en de minipro is dat de minipro 2 kanten per keer pakt. Verschil tussen 1.5Fi en 2.5 Fi is de kast kunststof of massief geloogd eiken. Voor het prijsverschil draai ik m'n plaatjes wel een keer om. Ik neem overigens aan dat de prijzen op die link van jouw in DM zijn anders is het kreng wel erg duur. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 29 januari 2002 Report Share Posted 29 januari 2002 Ome Henk, Je kan hem ook afgebouwd krijgen voor wat meer geld. Ook dan is die goedkoop in vergelijking met Amerikaanse produkten. De TNT test vond ik ook heel aardig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 9 februari 2002 Report Share Posted 9 februari 2002 Hai Ome henk, Staat op de site. Ik dacht iets van 425 pond. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 9 februari 2002 Report Share Posted 9 februari 2002 Hai Ome henk, Staat op de site. Ik dacht iets van 425 pond. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 1 maart 2002 Report Share Posted 1 maart 2002 Tjongejongejongejongejonge....'t lijkt wel een reclame van Witte Reus! Ik kom gelijk even bij je langs, Henk. Ik moet ook nog ca. 400 lp's wassen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 1 maart 2002 Report Share Posted 1 maart 2002 Tjongejongejongejongejonge....'t lijkt wel een reclame van Witte Reus! Ik kom gelijk even bij je langs, Henk. Ik moet ook nog ca. 350 lp's/maxi's en 7"s wassen! Doen we 6 april wel ff tussendoor Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 1 maart 2002 Report Share Posted 1 maart 2002 Ik heb in een ver verleden ook wel eens iets gepost over dit onderwerp maar kreeg toen zoveel tegengas van de disco-antistat liefhebbers. Maar ik ben blij dat er tenminste weer 1 meer is die weet hoe een goed schoongemaakte lp kan klinken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 1 maart 2002 Report Share Posted 1 maart 2002 Maar wat heeft ie nu gekocht? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 1 maart 2002 Report Share Posted 1 maart 2002 Geplaatst door Ome Henk: Een Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 1 maart 2002 Report Share Posted 1 maart 2002 Geplaatst door Audiopaul: Ik adviseer in dit geval een Siemens! Siemens is perfect maar wel Calgon gebruiken anders krijg je allemaal van die wit achtige kalk aanslag op je vinyl En dan natuurlijk van dat speciale wasmiddel voor zwart en niet te vergeten zo'n geheimzinnig doekje die de kleuren vangt zodat je gekleurd vinyl z'n kleur blijft houden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 2 maart 2002 Report Share Posted 2 maart 2002 Zullen we op zes april gezamelijk uit diep respect en uitzinnig medeleven, een minuutje stilte voor je in acht nemen......... Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 2 maart 2002 Report Share Posted 2 maart 2002 Geplaatst door Jitze:Zullen we op zes april gezamelijk uit diep respect en uitzinnig medeleven, een minuutje stilte voor je in acht nemen......... Groet Jitze .....op het geluid van de (af)wasmachine na! Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 2 maart 2002 Report Share Posted 2 maart 2002 Ach Omehenk laat ze maar lekker met hun Disco antistats spelen. Kunnen ze sparen voor een mooie vd hul naaldtip, ook een manier om de troep uit de groef te snijden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 2 maart 2002 Report Share Posted 2 maart 2002 Geplaatst door Ome Henk:Ja toe maar... geef al je geld maar uit aan kleine up-grades... Groetnis, Henk Hoebedoellu? De Disco Antistat? Ach, het heeft wel wat, gezellig je plaatjes door een bakkie heen draaien! Wellicht moeten we een Disco Antistat-dag gaan organiseren? Het duurde even, maar nieuwsgierig heb je me inmiddels w Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 2 maart 2002 Report Share Posted 2 maart 2002 Geplaatst door Ome Henk: Kom maar langs met een elpee die nog steeds niet schoon is (ondanks Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 3 maart 2002 Report Share Posted 3 maart 2002 Geplaatst door siep: AAAAAhhhhh Henk doe dat nou niet,je krijgt spijt. Nu komen ze met 1 lp binnen horen het resultaat en ze halen die ander 300 lp's uit de auto om tot ver in de nacht van het audiofiele geluid van een stofzuiger te genieten. Siep siep siep, hoe kun je d Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 3 maart 2002 Report Share Posted 3 maart 2002 Geplaatst door Ruud: Waar, en van wie Maken wij de brandstapel vast in orde Hehe nou Ruud de brandstapel gaat wel erg ver. Ik heb zitten zoeken maar het is al een mooie tijd geleden in ieder geval meer dan anderhalf jaar. Kan ook wel op dat andere forum zijn geweest. De DA heeft een aardige schare aanhangers en is mischien ook wel beter dan niks doen maar het resultaat blijft ver van optimaal. Mischien kan OmeHenk in april een demo'tje geven ????? Om al die ongelovigen eens te laten horen hoe een schone lp klinkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts