Audiopaul Posted 3 maart 2002 Report Share Posted 3 maart 2002 Ha, ha, ha, ik lig helemaal dubbel om die opmerking van Ruud! Dat wordt dus op 6 april de Disco-Antistatgebruikers contra de Anti Disco Stat gebruikers! Ik verheug me al op de demo van Ome Henk! Ben benieuwd of 'ie boven het lawaai van z'n platenwasser kan uitschreeuwen! Ik neem de borrelnootjes alvast mee! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 3 maart 2002 Report Share Posted 3 maart 2002 Geplaatst door Audiopaul:Ha, ha, ha, ik lig helemaal dubbel om die opmerking van Ruud! Dat wordt dus op 6 april de Disco-Antistatgebruikers contra de Anti Disco Stat gebruikers! Ik verheug me al op de demo van Ome Henk! Ben benieuwd of 'ie boven het lawaai van z'n platenwasser kan uitschreeuwen! Ik neem de borrelnootjes alvast mee! Kan dat ook onder het genot van een bankiertje Trouwens waarom moeten die krengen zo'n ongelofelijke herrie maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 3 maart 2002 Report Share Posted 3 maart 2002 Wel een beetje komercieel aanpakken Ome Henk. De eerste gratis, daarna liggen ze op knieen voor je en kun je vragen wat je wilt. Zo tussen de 2 en de 3 euro is toch wel het minimum. En je moet natuurlijk voor een doosje anti depresivia zorgen. Je wilt toch nier dat ze huilend terug gaan naar hun DA afwasbakjes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 3 maart 2002 Report Share Posted 3 maart 2002 Geplaatst door siep:Wel een beetje komercieel aanpakken Ome Henk. De eerste gratis, daarna liggen ze op knieen voor je en kun je vragen wat je wilt. Zo tussen de 2 en de 3 euro is toch wel het minimum. En je moet natuurlijk voor een doosje anti depresivia zorgen. Je wilt toch nier dat ze huilend terug gaan naar hun DA afwasbakjes. Ach ja, gaan we z Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 3 maart 2002 Report Share Posted 3 maart 2002 Geplaatst door Audiopaul: Ach ja, gaan we z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 3 maart 2002 Report Share Posted 3 maart 2002 Geplaatst door siep: Even iets anders, heb je die Amused to D.al in je bakje gehad? Had jij dat dan nog niet gedaan, Siep? De platen zien er nl. mooier dan mooi uit en ik behandel ze nu alleen voor met m'n 20 jaar oude Panasonic platenstofzuiger! Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 3 maart 2002 Report Share Posted 3 maart 2002 Geplaatst door Audiopaul: Had jij dat dan nog niet gedaan, Siep? De platen zien er nl. mooier dan mooi uit en ik behandel ze nu alleen voor met m'n 20 jaar oude Panasonic platenstofzuiger! Je ze waren mooi schoon he. En dat is nou waar zo'n NG machine voor zorgt. Die zwarte schijven vinden het toch zo lekker he als ze een keer flink worden afgezogen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 3 maart 2002 Report Share Posted 3 maart 2002 Geplaatst door siep: En dat is nou waar zo'n NG machine voor zorgt. Die zwarte schijven vinden het toch zo lekker he als ze een keer flink worden afgezogen. Aaaaha, n Link to comment Share on other sites More sharing options...
TOUW Posted 8 maart 2002 Author Report Share Posted 8 maart 2002 Na de hele discussie gelezen hebbende: Is de vloeistof die er gebruikt wordt de welbekende DAR (Disco Antostat Reus) MVG Link to comment Share on other sites More sharing options...
berend Posted 30 januari 2003 Report Share Posted 30 januari 2003 Geplaatst door Ome Henk:Een helaas stoffig topic... Zeg berend, zijn ze wat schoon geworden ze zijn goed schoon geworden ze knetteren en spetteren niet meer en klinken goed dus ik ga ook 1 bestellen berend Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 30 januari 2003 Report Share Posted 30 januari 2003 Een top upgrade die "sucks" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 11 mei 2003 Report Share Posted 11 mei 2003 Geplaatst door berend: ze zijn goed schoon geworden ze knetteren en spetteren niet meer en klinken goed dus ik ga ook 1 bestellen berend Ik ga dus ook overstag Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henno Appel Posted 12 mei 2003 Report Share Posted 12 mei 2003 Geplaatst door Ruud: Ik ga dus ook overstag Welke ga je nemen Ruud? Zit zelf te twijfelen tussen de Matrix of een Nitty. Een VPI is redelijk betaalbaar, maar bij dat ding moet je de vloeistof handmatig over de plaat verdelen, die valt dus gelijk af. Als ik een "automaat" neem moet het wel een "automaat" zijn. Btw, moet gelijk weer aan Haudio denken..., "vinyl is goedkoper dan CD". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 12 mei 2003 Report Share Posted 12 mei 2003 Geplaatst door Henno Appel: Welke ga je nemen Ruud? Zit zelf te twijfelen tussen de Matrix of een Nitty. Een VPI is redelijk betaalbaar, maar bij dat ding moet je de vloeistof handmatig over de plaat verdelen, die valt dus gelijk af. Als ik een "automaat" neem moet het wel een "automaat" zijn. Henk, moet je bij de Nitty 1.5FI z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henno Appel Posted 12 mei 2003 Report Share Posted 12 mei 2003 Hoi Ruud, Ga je 'm in Amerika bestellen, Duitsland of gewoon hier? Wat lijkt jouw het goedkoopst en waar? Met meerdere personen (Audiopaul?) kunnen we misschien een inkoopactie doen. Scheelt snel 10% of meer als je er 2 of meerdere koopt. Het enigste verschil tussen de 1.5Fi/2.5Fi en de minipro is dat de minipro 2 kanten per keer pakt. Siep Er is n Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 12 mei 2003 Report Share Posted 12 mei 2003 Geplaatst door Henno Appel:Hoi Ruud, Ga je 'm in Amerika bestellen, Duitsland of gewoon hier? Wat lijkt jouw het goedkoopst en waar? Met meerdere personen (Audiopaul?) kunnen we misschien een inkoopactie doen. Scheelt snel 10% of meer als je er 2 of meerdere koopt. Of 3 ... (of misschien toch een VPI-kloon zelf bouwen) Waar? Bij Ahlefelder??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 12 mei 2003 Report Share Posted 12 mei 2003 Geplaatst door Sodejuu: Of 3 ... (of misschien toch een VPI-kloon zelf bouwen) Waar? Bij Ahlefelder??? Net ff gekeken, maar wat een prijsverschil. Bij Ahlefelder kost dat ding €908,- terwijl ie bij KAB net $495 kost Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 15 mei 2003 Report Share Posted 15 mei 2003 Hai allemaal, Toch een beetje reclame voor de VPI 16.5. Het is een heel mooi en degelijk ding met als voordeel dat die zich aanpast aan de dikte van de plaat. Dat handmatig toevoegen van de vloeistof valt echt heel erg mee.Ik zou hem voor aankoop zeker bekijken. Ik was altijd twee keer, de eerste keer met gebruikte vloeistof die ik gefilterd heb en de tweede keer met nieuwe vloeistof. Ik heb de gebruikte vloeistof wel eens in een glas gedaan en tegen het licht gehouden. Troebel en vol viezigheid. De meeste platen waren toch echt door de DA gegaan. Groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
berend Posted 15 mei 2003 Report Share Posted 15 mei 2003 Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 15 mei 2003 Report Share Posted 15 mei 2003 PM http://www.artsandmedia.com/lpclean.html PS Ik ben niet gewend dat ze in Sneek zo stil zijn Berend. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Posted 15 mei 2003 Report Share Posted 15 mei 2003 Misschien is deze vraag al eens beantwoord, hier of op hifi.nl, maar ik heb het niet kunnen vinden: Hoe vaak wordt een LP gewoonlijk rondgedraaid in de Disco-Antistat bij een schoonmaakbeurt? En hoeveel platen kun je doen met een fles cleaner voor de vloeistof te vuil wordt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 15 mei 2003 Report Share Posted 15 mei 2003 Geplaatst door Hans:Misschien is deze vraag al eens beantwoord, hier of op hifi.nl, maar ik heb het niet kunnen vinden: Hoe vaak wordt een LP gewoonlijk rondgedraaid in de Disco-Antistat bij een schoonmaakbeurt? En hoeveel platen kun je doen met een fles cleaner voor de vloeistof te vuil wordt? De meesten die ik ken en een DA gebruiken draaien 10 x vooruit, 10 x achteruit en dan weer 5 x vooruit. Ik krijg zo iig een acceptabel resultaat. Hoeveel je met de vloeistof kan doen hangt een beetje af van hoe smerig je platen zijn. Meestal zijn de mijne niet zo smerig en doe ik eerst 1 rekje en dan filter ik de vloeistof weer (met een dubbelgevouwen koffiefilter (dus niet de bijgeleverde velletjes). Dan doe ik er hooguit nog 7 mee en dan gooi ik de vloeistof weg. Bij elke wasbeurt heb je ongeveer een halve lieter nodig. Giet na gebruik de gebruikte vloeistof niet terug in de begeleverde fles, maar doe die in een schone ander. Als je de gebruikte (maar nog goeie) vloeistof terug in de fles doet, verontreinig je de nog niet gebruikte vloeistof. Die kun je dan ook door de gootsteen schudden. Als je dat zo doet, ben je snel door je vloeistof heen. Nieuwe vloeistof kost Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Posted 15 mei 2003 Report Share Posted 15 mei 2003 Hartstikke bedankt Sodejuu. Ik tastte volledig in het duister, want gek genoeg staat hierover niks in de gebruiksaanwijzing. De cleaningvloeistof die ik gebruik (Quality Service Vinyl Cleaner) kost overigens 'maar'12,50 Euro per fles. Nog altijd prijzig genoeg wanneer je veel nodig hebt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henno Appel Posted 16 mei 2003 Report Share Posted 16 mei 2003 Hoi Hans, Wat ik altijd doe is de plaat "heen en weer jutteren" zeg maar. Dus over een afstand van pak 'm beet 15cm de elpee 10 keer heen en weer bewegen. Vervolgens een stuk verderop weer hetzelfde, etc. etc. Zo krijg je meer een "schrob-effect" in plaats van de haren Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 16 mei 2003 Report Share Posted 16 mei 2003 Hai allemaal, De vloeistof gooi ik nooit door de gootsteen, maar gebruik ik voor schoonmaakkarwijtjes zoals de stofkap van de platenspeler, de beeldschermen e.d. Groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts