Jump to content

Welke albums heb jij deze week gekocht?

Ender
 Share

Recommended Posts

Geplaatst door Alco:

Ik kan me nog herinneren dat die CD "Antarctica" van Vangelis ooit in de CD-show van Wim van Putten (Hilversum-3) werd gedraaid,eind jaren '80. Toen was 's nog een prijzige import CD van over de 50 piek, maar gelukkig is ie nu in de meeste winkels niet veel duurder dan 2 tientjes.

Ik heb 'm eigenlijk gratis, de prijs was 24,95, dat is eigenlijk geen geld voor zo'n CD.

Goede smaak!  Die "Suenos gitanos" heb ik ook. Wat een sublieme gitarist is 't,die Stochelo Rosenberg.

ps: Als je van Rosenberg trio houdt is de CD "Elegance" van Stochelo Rosenberg & Romane een absolute aanrader! (mocht je 'm nog niet hebben)

ik vindt 'm nog mooier dan de Rosenberg Trio CD's en qua opnamekwaliteit is 't ook een beauty!

Dit is me eerste CD van hun, ik heb wel af en toe wel eens wat hun gehoord/gezien op de t.v. en het sprak mij wel aan. Lekkere en goeie gitaar muziek van eigen bodem. Ik vind de kwaliteit ook heel goed van deze CD, zit onderandere ook veel detail in.

Dus die Stochelo ken ik niet, maar ik kan wel eens op die ene CD van hem opletten, dan beluister ik die eens in de winkel.

Hi, guys

Vandaag gekocht....

Eindelijk de nieuwe Ronny Jordan - Of the record (Blue Note label) (lees ook m'n review hierover bij Bespreking CD Ronny Jordan

- Michael Brecker - Nearness of You; The Ballad book (Verve label; met medewerking van o.a. Pat Metheny, Herbie Hancock, Charlie Haden en James Taylor)

- Audiophile Musik - de gratis cd bij de Stereoplay van januari 2002

En tot slot als kadootje voor m'n jongste dochter voor onder de kerstboom: UB40 - Cover up

Tot zover!

Geplaatst door Ome Henk:

De volgende zijn bij mij nieuw:

Armatrading Joan C. - Joan Armatrading

Bassey Shirley - Live at Carnegie Hall

Dire Straits - Love over gold

Flying Pickets The -  Lost boys

Rea Chris - On the beach

Rogers Kenny - We've got tonight

Spyro Gyra - Morning Dance

Spyro Gyra - Catching the sun

Streisand Barbra - One Voice

Streisand Barbra - Greatest Hits Volume II

Vanelli Gino - Nightwalker

Wayne Jeff - The war of the worlds

White and Love Unlimited Barry - Grand Gala

Parsons Project The Alan - Eye in the sky

Dire Straits - Dire Straits

Ronstadt Linda - For sentimental reasons

Vega Suzanne - Solitude standing

Groetnis, Henk die een aantal aan Siep en

YES YES YES YES YES

Eindelijk te pakken.

Net op Ebay gescoord.

De Mobile Fidelity Beatles Box 14 MFSL Beatles lp's.

Eindelijk na jaren speurwerk m'n MFSL verzameling compleet.

Merry Xmas.

Hoi Ruud,

Ik had nog een kerst kadootje tegoed en de prijs viel nog een beetje mee.

Ik denk dat de Yanks nog allemaal onder de boom zitten en um gemist hebben plus dat deze knaap niet internationaal verstuurd dus ook minder concurentie van de rest van de wereld.

Hoi Richard,

MFSL staat voor "Mobile Fidelity Sound Lab" en is een platenlabel (ook cd's) dat digitaal geremasterde albums op de markt brengt. Meestal zijn ze van sublieme opnamekwaliteit en de cd's zijn bijna zonder uitzondering een goudpersing. Ze zijn herkanbaar een de booklets waarop bovenaan "ORIGINAL MASTER RECORDING" opstaat en de originele hoes in het klein op de voorkant geprint is. Helaas zijn de prijzen van deze schoonheden het dubbele van een normale cd.

683.jpg

BTW: Mijn laatste aanwinst is Ayreon - Into The Electric Castle Limited Edition. ;)

Een aardige Vrijdag middag oogst.

Nieuw:

Jimi Hendrix Electric Ladyland 180gr.

" " " " BBC Sessions 180gr.

" " " " Woodstock 180gr.

2e handjes:

Cat Stevens Back to earth

Count Basie Count Basie Jam

Montreux '77 The Jam Sessions

Lightnin'Hopkins Lightnin'

Pink Floyd Animals Jap.

Benny Goodman Benny in Brussels (eigenlijk alleen maar voor de nummers met Jimmy Rushing

Joe Turner/Count Basie The Bosses

Simple Minds Sparkle in the rain

Tanita Tikaram The sweet keeper

Alan Parsons Project Gaudi

Clannad Macalla

Frank Boeijen foto van een mooie dag

Dillards Roots and branches.

Alles op LP natuurlijk.

Geplaatst door Ruud:

Wakker worden, Siep   :D    :D    :D    ;)

Ja ik ben wakker,tot diep in de nacht lp's zitten schoonmaken.

Oja Nog straf gekregen Ruud ?? :) Koud eten?? of mocht je je voedsel "nuken" omdat Hans erbij was.

Maar ik zal iedereen even een pb'tje sturen die interesse had zodat we ze in 1 keer kunnen bestellen.

Op 31 December 2001, heb ik in een normaal CD winkeltje in de Achterhoek deze CD gekocht. Misa Criolla | Mercedes Sosa. Is van DECCA, van Ariel Ramirez. Dit is volgens mij de 2de versie van DECCA van Misa Criolla, maar dit klinkt ook zeer goed.

Ik denk als je dit op HiFi sets zoals de meeste hier hebben, dat je het gevoel krijgt dat je in de kerk zit. Ik ervaar dat maar voor de helft. :(

Geplaatst door Lars Aberson:

...Ik denk als je dit op HiFi sets zoals de meeste hier hebben, dat je het gevoel krijgt dat je in de kerk zit. Ik ervaar dat maar voor de helft.    :(

Is hij wel in een kerk opgenomen?

Bij een goede installatie en opname 'hoor' je de opnameruimte. Als dit een opnamestudio is of een concertzaal, klinkt deze al anders dan een kerk. Zeker als de ruimte-informatie (galm) elektronisch wordt toegevoegd.

Richard

Geplaatst door Audiopaul:

't Is deze week kennelijk "DVD-week"...

- Steely Dan's "Two against nature" in DTS

en vandaag per post ontvangen van Amazon.com

- An evening of Fourplay (ook op DVD)   ;) ;D

Over DVD's gesproken, weet je dat er een DVD te krijgen is van niemand anders dan Marcus Miller

:D:D:D