Lars Posted 3 januari 2002 Report Share Posted 3 januari 2002 Geplaatst door richard:Is hij wel in een kerk opgenomen? Bij een goede installatie en opname 'hoor' je de opnameruimte. Als dit een opnamestudio is of een concertzaal, klinkt deze al anders dan een kerk. Zeker als de ruimte-informatie (galm) elektronisch wordt toegevoegd. Richard Nu je het hier neer zet, vraag ik het me ook af. Het is in de Ion Studio opgenomen door Jorge Da Silva. Dit is ook een 2de versie, helemaal DDD. De eerste versie zou wel echt in een kerk zijn opgenomen. Als ze hier galm bij hebben gevoegd vind ik het heel knap van hun dat ze het toch levensecht weten te maken, net of ze in kerk zingen. Ik ga via Bol.com ook eens de 1ste versie kopen. Misschien is er wel verschil. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Willem Posted 4 januari 2002 Report Share Posted 4 januari 2002 Ik wens iedereen nog een gelukkig nieuwjaar Gisteren gekocht, Passion van Peter Gabriel, op cd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud_F Posted 4 januari 2002 Report Share Posted 4 januari 2002 Geplaatst door Ruud: Alles op LP uiteraard, en een boel ouwe L.....muziek. Goh, Ruud Ik wist niet dat je ZO oud was Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maarten Posted 5 januari 2002 Report Share Posted 5 januari 2002 Laat ik ook eens opschrijven wat ik aan muziek koop als ik weer eens een bui heb (gehad). Eergisteren gescoord in Roterdam: Elvis Costelo: Almost Blue Dan Fogelberg: Exiles Keith Jarrett: Expectations (2LP) Alison Moyet: Alf Mick Jagger: She's the Boss China Crisis: Possible Pop Songs vol2 Elton John: A Single Man Simple Minds: Once Upon A Time Genesis: Abacab Genesis: Invisible Touch Phil Collins: No Jacket Required Billy Cobham: Billy's Best Oscar Peterson: Tracks Bob James: Obsession Bill Evans: The Paris Concert Bob James & David Sanborn: Double Vision Miles Davis: Sketches of Spain (The Original!) Paul Desmond: Skylark Winton Marsalis: Edita Gruberova Ladysmith Black Mambazo: Shaka Zulu Lionel Hampton: Newport Uproar Earl Klug: Wishful Thinking David Sanborn: As we Speak David Sanborn: Backstreet Allemaal in prima conditie, hoezen OK. Gistere heb ik ze allemaal gewassen en evt. in een nieuwe hoes gestopt. We zijn ze nu een voor een aan het luisteren. Lekker. Maarten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 5 januari 2002 Report Share Posted 5 januari 2002 's effe kijkuh... deze week gekocht en (ahum) 2 gebrandt: The Housemartins - "Now that's what I call quite good" (best of) voor 10,- euro. Gianna Nannini - "Maschi E Altri" (zeg maar de Italiaanse Melissa Etheridge) Allison Kraus & Union Station - "New Favorite" (aanrader!) Roy Orbison & friends (waaronder Bruce Springsteen,Elvis Costello,Bonnie Raitt,KD Lang,Tom Waits) - "A black and white night" (live) Dat was 't voorlopig. De nieuwste Jewel staat nog wel op m'n lijstje,maar 22 euro vind ik nog iets te zot. Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 5 januari 2002 Report Share Posted 5 januari 2002 Geplaatst door Ruud_F: Bij de Music Store in Assen, moet ik er eentje voor je achter laten houden ??? Want ik wil er ook wel een Ha, Ruud Heb vandaag bij Music Store (en 10 andere zaken) gekeken, maar helaas! Geen Marcus Miller op DVD! Heb jij 'm nog kunnen scoren! Neem meteen effe z'n cd uit 1993 "The sun don't lie" mee, als weer nog de "drugstore" gaat! Vandaag nog gedraaid en die is echt fantastisch! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud_F Posted 5 januari 2002 Report Share Posted 5 januari 2002 Geplaatst door Audiopaul: Ha, Ruud Heb vandaag bij Music Store (en 10 andere zaken) gekeken, maar helaas! Geen Marcus Miller op DVD! Heb jij 'm nog kunnen scoren! Neem meteen effe z'n cd uit 1993 "The sun don't lie" mee, als weer nog de "drugstore" gaat! Vandaag nog gedraaid en die is echt fantastisch! De eigenaar van de Music Store in Assen ken ik goed. Als je er ook een wilt, laat het me weten. Dan regel ik er ook een voor je Nog bedankt voor de tip. Ik ga er achter aan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 5 januari 2002 Report Share Posted 5 januari 2002 Geplaatst door Ruud_F: De eigenaar van de Music Store in Assen ken ik goed. Als je er ook een wilt, laat het me weten. Dan regel ik er ook een voor je Nog bedankt voor de tip. Ik ga er achter aan Ruud, h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carlo Posted 5 januari 2002 Report Share Posted 5 januari 2002 Deze week gekocht en gekregen: - alle nieuw geremasterde CD's van Blondie. Lekker nostalgisch. Cadeautje. - Radiohead - Might be wrong - Paul Carrack - Satisfy my soul - Marc Moulin - Top secret - Stef Bos - Van Mpumalaga tot die Kaap - Nithin Sawhney - Beyond skin - Maire Boine - remixes - Varttina - Ilmatar - Madonna - Ray of light (remixes) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud_F Posted 6 januari 2002 Report Share Posted 6 januari 2002 Geplaatst door Audiopaul: Ruud, h Link to comment Share on other sites More sharing options...
demon Posted 7 januari 2002 Report Share Posted 7 januari 2002 nou het ging mij vooral om 1 nr op de cd (zoals bij zoveel cd's) en dat nr komt op mijn nieuwe speakers wel goed tot zijn recht dus ben er wel blij mee nogmaals bedankt ruud Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carlo Posted 9 januari 2002 Report Share Posted 9 januari 2002 Niet gekocht maar gekregen. Parachutes van Coldplay en dat als gesigneerde elpee. Cllectors item dus..als iemand de groep hier kent.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 11 januari 2002 Report Share Posted 11 januari 2002 Net binnen. MFSL The Beatles Collection. Supertramp Famous last words Japans Enya Watermark Japans Clannad Sirius Japans EN Muddy Waters Folk singer 180gr. Alles LP natuurlijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud_F Posted 11 januari 2002 Report Share Posted 11 januari 2002 Geplaatst door Ome Henk:ien noflike joun, Henk QUE ??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
enno Posted 11 januari 2002 Report Share Posted 11 januari 2002 Mijn eerste vinyl aankopen in meer dan 15 jaar: Tangerine Dream - Force ma jeure Eric Clapton - Slowhand Gino Vannelli - Powerful People Gino Vanelli - Brother to brother The Mo - Mo Jean Michel Jarre - Oxygene Grace Jones - Nightclubbing Matt Bianco - Whose side are you on Fay Lovsky - Origami Het goede doel - Tempo Doeloe 10 elpees voor 25,00 (gulden dus) Van het weekend maar weer eens een plaatje opzetten. Enno Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 11 januari 2002 Report Share Posted 11 januari 2002 Geplaatst door Enno:Mijn eerste vinyl aankopen in meer dan 15 jaar: Tangerine Dream - Force ma jeure Eric Clapton - Slowhand Gino Vannelli - Powerful People Gino Vanelli - Brother to brother The Mo - Mo Jean Michel Jarre - Oxygene Grace Jones - Nightclubbing Matt Bianco - Whose side are you on Fay Lovsky - Origami Het goede doel - Tempo Doeloe 10 elpees voor 25,00 (gulden dus) Van het weekend maar weer eens een plaatje opzetten. Enno Gefeliciteerd, er zitten echt juweeltjes bij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
enno Posted 12 januari 2002 Report Share Posted 12 januari 2002 Thanx Sodejuu, Ik heb gisterenavond en vanochtend al een paar stukjes zitten luisteren. Clapton geweldig, Grace Jones heel erg leuk, Jarre niet te knagen (voornamelijk door waanzinnig slechte kwaliteit van de lp, waarschijnlijk kapot gedraait), The Mo kon mij niet meer zo boeien als vroeger. De rest komt nog wel Enno (die blij is dat zijn combinatie platenspeler/versterker zo goed samenwerkt) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 12 januari 2002 Report Share Posted 12 januari 2002 Mijn laatst gekoch...ehh,geleende CD (uit de bieb) is "No boundaries" van Eva Cassidy. Ik heb tot nu toe 2 CD's van haar die geweldig zijn,zowel qua klank als qua muziek. (ongelofelijk,wat had die vrouw een stem!) Echter,...deze CD is niet te pruimen. Aangezien 't ook nog een HDCD opname betrof ging i ker vanuit dat 't ook met de klank wel goed zou zitten. (heb nu 5 HDCD's en die klinken stuk voor stuk geweldig) Deze CD echter klinkt akelig schel en haar stem is erg iel en dunnetjes. Af en toe een nummer met zo'n electronische drum,jak. Kortom,...een tegenvaller. Ik wacht nu nog op de nieuwste Jewel. Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud_F Posted 12 januari 2002 Report Share Posted 12 januari 2002 Geplaatst door Ruud: WAT ??? Ja, precies, wat Link to comment Share on other sites More sharing options...
demon Posted 12 januari 2002 Report Share Posted 12 januari 2002 ien noflike joun, Henk WAT ??? letterlijke vertaling weet ik niet prettige avond komt in de buurt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 13 januari 2002 Report Share Posted 13 januari 2002 Atom Heart Mother - Japans Jazz - Ry Cooder Jazz Red Hot and Cool - Brubeck Jazz Impressions of Japan allen in een fantastische staat...... begrepen dat in Almere ook een Muddy Waters voor me ligt, roep eens wat Ruud....... Goeie week dus........ Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 13 januari 2002 Report Share Posted 13 januari 2002 Roept u maar . Hoi Jitze, ik heb je 2 mailtjes gestuurd en heb nog geen reaktie binnen dus vandaar dat de lp nog in Balk ligt. Siep. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 13 januari 2002 Report Share Posted 13 januari 2002 Tja, ook ik heb deze week als aanwinst: "Muddy Waters - The Folksinger" op 180 grams vinyl aangeschaft! Hopelijk zit 'ie morgen bij de post en wil tevens langs deze weg Siep bedanken voor z'n inspanningen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 13 januari 2002 Report Share Posted 13 januari 2002 Hallo AudioPaul en alle andere vinylofielen. het is wellicht een gok,als je de muziek niet kent, maar een absolute aanrader op vinyl is tevens: "The Trinity sessions" van Cowboy Junkies! Dit is een opname gemaakt in een kerk met behulp van 1 DATrecorder en 2 microfoons! De ambiance van de kerk is dan ook erg goed waarneembaar op deze LP/CD. Zelf ben ik al jaren weg van deze band, bestaande uit zangeres Margo Timmins met een prachtige zwoele,ietwat hese stem. Het is vrij rustige,enigszins droevige muziek met erg mooie texten uit 't dagelijks leven gegrepen. De overige 3 bandleden spelen gitaar,af en toe wat mandoline en ietsiepietsie steelguitar en verder drums. Voor diegenen wiens nieuwsgierigheid nu geprikkelt is zijn alle nummers gedeeltelijk te beluisteren via www.amazon.com Nog 'n aanrader van de Cowboy Junkies is 't album "Lay it down". ik weet niet of ie (al) op LP uit is. (op CD iets van 12 euro) Zo,da was't. m.v.g. Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carlo Posted 13 januari 2002 Report Share Posted 13 januari 2002 Deze week aangeschaft: Gjallahorn - Sjofn Mari Boine - Remixes The best of Blue Note Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts