Jump to content

Welke albums heb jij deze week gekocht?

Ender
 Share

Recommended Posts

Geplaatst door Henk&audio:

En als je haar hoort slaap je weer in...

Dat absoluut niet, haar muziek klinkt heerlijk.

Dit vind ik nou echt muziek waar je ontspannend in de avond kan beluisteren en zonder in slaap te vallen.

Maar dat kan ook aan de set liggen waar het mee gedraaid word. :rolleyes::P

Het kabbelt maar door zonder dat er echt iets gebeurt. Het enige dat opvalt zijn de juichende kritieken over zowel de muziek als de opname. Het zal dus wel aan mij liggen.

Groeten,

Henk

PS

Ik heb allen de cd. Misschien ligt het daar wel aan??

Geplaatst door Lars Aberson:

Maar dat kan ook aan de set liggen waar het mee gedraaid word.   :rolleyes:    :P

Zolang zij de opname niet met behulp van jouw set heeft gemaakt, zal het daar niet aan liggen.......................

Groet jitze confused.gif

Geplaatst door Jitze:

Zolang zij de opname niet met behulp van jouw set heeft gemaakt, zal het daar niet aan liggen.......................

Ja, maar elke set klinkt anders, zo klinkt 1 CD ook op verschillende sets anders.

Mijn set klinkt tegen het analytische aan en daar val je met deze CD niet in slaap.

vreemd, waarom koop je de CD dan, al je weet dat je de muziek niet bijzonder vindt ??  

Blind vertrouwen. Het is mooi dat je dat kan hebben in iemand. Ik begin overigens wel te twijfelen of ik dat nog een keer zal doen. Diana Krall vind ik ook niet bijzonder. En nogmaals, het zal aan mij liggen als je ook over haar de juichende recensies leest. Ik droom weer bij anderen weg.

Groeten,

Henk

Geplaatst door Henk&audio:

Blind vertrouwen. Het is mooi dat je dat kan hebben in iemand. Ik begin overigens wel te twijfelen of ik dat nog een keer zal doen. Diana Krall vind ik ook niet bijzonder. En nogmaals, het zal aan mij liggen als je ook over haar de juichende recensies leest. Ik droom weer bij anderen weg.

Groeten,

Henk

Och, de ene vind singer/songwriters goed, de andere valt erbij in slaap. In principe is het allemaal van het zelfde laken een pak. Zoveel verschil tussen Diana Krall, Norah Jones, Lynn Miles, Sara K., Rebecca Pigeon, Cherryl Wheeler, Carry Newcomer, Alison Kraus, Leann Rymes, Maria Muldaur, Lori Lieberman, Jennifer Warnes en dergelijke is er eigenlijk niet. ;)

Net nieuw binnen uit het 2de hands circuit:

• David Bowie - Live in Stockholm 1979 (dubbel live)
  • David Bowie - The Thin White Duke (dubbel live)
  • The New Boss Guitar of George Benson with The Brother Jack McDuff Quartet
  • K.C. and the Sunschineband - Who Do
  • Jan Akkerman - Guitar for Sale
  • Herb Alpert - Beyond
  • Atlanta Rythm Section - Are You Ready (dubbel live)
  • David Benoit - This Side Up
  • Charlie Haden/Hampton Hawes - As Long As There's Music
  • In Performance at the Playboy Jazz Festival (dubbel live)
  • Angela Bofil - Something About You
  • Al Jarreau - We Got By (helaas zonder hoes)
  • Mark Isham - Film Music
  • Assorted Flavors of Pacific Jazz (sampler)

Nu alleen nog ff wassen, want 't kraakt een beetje en vooral de laatste is een knarser. ;)

Afgelopen weekend gekocht

Singles(vinyl)

-Peter Gabriel- Biko

-Peter Gabriel- Sledgehammer

-Peter Gabriel- Shock The Monkey

-Crowed House- Don't Dream It's Over

-Robbie Robertson- Fallen Angel

-Ry Cooder-Music For Crossroads

met groet van Willem

Eindelijk gevonden, maar wat een .......CD: zero tolerance for silence van Pat Metheny (solo). "the most radical recording of this decade (1994)". Deze ontbrak nog in m'n verzameling maar ...... Norah Jones is zo slecht nog niet.

Groeten,

Henk

(toch leuk om deze ........cd te hebben)(als je de kans krijgt, moet je eens luisteren)(niet te lang!!)(wat een ....cd)

Blind vertrouwen in Norah Jones en Diana Krall? Waar zou dat toch op gebasseerd zijn?

Persoonlijk vind ik het een beetje vlakke muziek. Patricia Barber heeft wat mij betreft veel intressantere dingen gedaan, en dat heeft ze zeker ook mooi opgenomen.

Geplaatst door Jeroen:

Blind vertrouwen in Norah Jones en Diana Krall?

Ze zijn allebij goed, maar je moet er van houden.

Ik wil ook nog een CD van Diana Krall hebben en die ik koop niet op blind vertrouwen, maar op gehoor. Zoals ik altijd heb gedaan. Kan ik het niet bij aankoop horen, dan maar vooraf via internet.

Diana en Norah maken wel bijna dezelfde muziek, maar allebij klinken ze anders en ondanks dat het wat rustige muziek is, is het we muzikaal.

Guest HEAR
Geplaatst door Fons met de Spons:

Eindelijk nu uit op CD : THE SOUND met hun droomplaat (vroege jaren 80) "FROM THE LION'S MOUTH" (De groep met de intussen overleden zanger Adrian Borland, als ik me niet vergis was The Sound destijds zeer populair in Nederland...?).

De CD is verkrijgbaar via www.renascent.co.uk

Heb hem zelf eind vorige week besteld, en ben in blijde verwachting!

VrGr,

Fons md Spons

Lang topic dit... en gaat zo te zien nog steeds over hetzelfde onderwerp als waarmee het begon: (nieuwe) cd's...

Nou ja, dan ken ik er ook nog wel een paar die de moeite waard (en nieuw) zijn. Je moet er natuurlijk wel van houden, maar dat geld voor elke soort muziek:

Autumn - When Lust Evokes The Curse

The Gathering - Black Light District

Autumn is een vrij jonge Nederlandse gothic/symfo-metalband. De cd klinkt een beetje als het oudere werk van The Gathering (vooral de zang, is namelijk niet een sopraan, zoals tegenwoordig gebruikelijk is in dit genre). Er is wel hier en daar een mannelijke 'grunt' te horen en dat vindt niet iedereen een goede aanvulling weet ik uit ervaring. Zie ook: www.autumn.nu

En als we het dan toch over The Gathering hebben... die hebben ook een nieuwe (mini)cd. Voorlopig allen te bestellen via internet (zie www.gathering.nl). De cd bevat 3 (lange) nummers en een cd-rom gedeelte en is uitgebracht ter gelegenheid van het 12 en half jarig bestaan van de band. Het klinkt expirimenteel en vooral (weer) anders dan al zijn voorgangers.

JJ Cale - Troubadour

Dit is volgens mij zo'n beetje de meest voorkomende LP op LP/CD beurzen.

Vrijwel elk kraampje heeft 'm wel staan.

(althans, wel steeds wanneer ik naar LP/CD beurzen ging)

Maar 't blijft ook min of meer 'n klassieker.

ps:Ome Henk, ik weet niet of je van deze muziek houdt, maar ik kwam onlangs tot de ontdekking dat ook de nieuwe van Alison Krauss op vinyl uit is.

B00005N8T1.01.LZZZZZZZ.jpg

Wat heeft die vrouw een prachtige stem en de master op de dobro, Jerry Douglas, draagt ook een aardig steentje bij.

Groeten,

Alco :)

dat noemen zich muziekliefhebbers!! Als jullie dat echt zijn dan zou je wel de nieuwe DAVID BOWIE gekocht he

...Niets is zo persoonlijk als een muzieksmaak, Don :Pcool.gif

(wat mij dan tevens wel benieuwd maakt waar jij zoal van houd :rolleyes:

Groeten,

Alco

Geplaatst door Don Pablo:

Tjee he, dat noemen zich muziekliefhebbers!! Als jullie dat echt zijn dan zou je wel de nieuwe DAVID BOWIE gekocht hebben "HEATHEN".  Maar ja, het is nooit te laat om die nog aan te schaffen. Toch?   ;)

H

Geplaatst door Alco:

...Niets is zo persoonlijk als een muzieksmaak, Don    :P     cool.gif

(wat mij dan tevens wel benieuwd maakt waar jij zoal van houd    :rolleyes:

Groeten,

Alco

Waar ik van hou: Bowie, Roxy Music, Public Enemy, T.Rex, Beatles, Beastie Boys, en alles wat een beetje van Bowie en kornuiten afstamt. Maar voor de rest vind ook wel goed :lees, heb ik ook een cd van: Steve Winwood, U2, Simple Minds, Sinead o Conner, Yo Yo Ma, Musicals/opera:hair, tommy/who, Jesus Christ Superstar. etc Een collega van mijn heeft zo'n 500 lp's in top conditie en ikl heb er 60 gekocht voor zo'n 2 'a 3 euro p/s. Bob Dylan, Doors, Bowie, Roxy, Rod Stewart, Them, 10CC etc.

:)

Hallo,

Voordat ik 2 weken weg ben, heb ik even vandaag in Borculo bij Music All In drie CD's gekocht. Ze gingen stoppen en deden alle CD's voor 50% de deur uit. Voor zulke festiviteiten bedenk ik me geen 2 keer en ben eens gaan kijken en luisteren.

Ik heb deze drie gehaald:

Loreena McKennit - The Visit

Chris Rea - On The Beach

Kari, Ola & Lars Bremnes - Soloye

Ik ben weer cool.gif:D