Jump to content

pre-power amp brugje NAD

fastfolkert
 Share

Recommended Posts

Hallo Forum,

Ik heb (o.a.) een NAD C320. Zo nu en dan lees ik dat het (RVS? pisbakkenstaal? blik?)brugje tussen pre-out en poweramp-in beter vervangen kan worden door iets "beters".

Zo ja, door wat? Zou bijv. 2x10cm Oehlbach NF1 iets zijn, met bijbehorende pluggen? Daarvan heb ik nog wel een metertje liggen...

Bedankt, FastFolkert

Geplaatst door fastfolkert:

Hallo Forum,

Ik heb (o.a.) een NAD C320. Zo nu en dan lees ik dat het (RVS? pisbakkenstaal? blik?)brugje tussen pre-out en poweramp-in beter vervangen kan worden door iets "beters".

Zo ja, door wat? Zou bijv. 2x10cm Oehlbach NF1 iets zijn, met bijbehorende pluggen? Daarvan heb ik nog wel een metertje liggen...

Bedankt, FastFolkert

Inderdaad, Fastfolkert, alles beter dan het pisbakkenstaal tussen voor- en eindversterker!

Er zijn zelfs leveranciers die ze kant en klaar leveren! Van Siltech weet ik het zeker maar er zijn ongetwijfeld meerdere leveranciers die kant-en-klare perfect gefectioneerde verbindingssetjes leveren!

Als je het zelf gaat doen, bezuinig dan niet al te veel op kabel en verbindingspluggen! Het gaat om een kort stukje, maar een goede verbinding kan best wat uitmaken! ;)

Inderdaad, Folkert.

Als je 't stukje kabel toch nog hebt liggen...

ps: Mocht je toevallig ook luidsprekere hebben met 'n biwire aansluiting: deze ondergaan ook 'n klankmatige metamorfose wanneer je de 'pisbakkenmetalen' plaatjes vervangt door 'n stukje kwaliteitskabel!

Groeten,

Alco

Audiopaul en Alco bedankt,

Ik heb inderdaad op m'n Tannoy R2's (ge-single-wired)ook van die (....)brugjes. Het zal vermoedelijk beter zijn dat ik mijn speakerkabel een paar cm. extra strip en doortrek naar de nu ongebruikte aansluitingen zodat het brugje eruit kan.

Groet, FastFolkert

Geplaatst door matthias:

Tara Labs heeft een speciale (inter)link hiervoor: RSC-link. Ik ben toevallig net op zoek naar een zaak die dit levert.

Ik ben nml. ook in het bezit van een fijne NADC320!

Matthias.

Audioselectief heeft ze. Daar heb ik ze ook vandaan. Een echte klankverbetering !!

Geplaatst door matthias:

Tara Labs heeft een speciale (inter)link hiervoor: RSC-link. Ik ben toevallig net op zoek naar een zaak die dit levert.

Ik ben nml. ook in het bezit van een fijne NADC320!

Matthias.

Ha die Matthias,,

Hoe klinkt het ?

In hetzelfde pakje had ook nog wel een paar missing links ingepast.

MvG,

Haudio

:rolleyes:

Beste Haudio,

daar zeg je zo wat.

Ik moet zeggen dat ik daar helemaal niet aan had gedacht.

Dus dat geeft een flinke verbetering? Mag ik dan binnenkort nog een keer wat bij je bestellen? :-)

Hoe het klinkt? Ja, fantastisch! Kan niet anders zeggen. Dat Denon element is een hele verbetering. Zeker met mijn nieuwe NAD en de nieuwe (althans voor mij) X-LPS.

(Ik had je trouwens nog een mailtje gestuurd, is die niet aangekomen?)

Ik ben ook op zoek naar een betaalbare interlink voor tussen mijn X-LPS en mijn NAD. Daar hangt nu tijdelijk een van den Hul Bay C5 (als ik het goed zeg) tussen die eerst aan mijn cd-speler hing. Iemand een suggestie?

Bedankt voor jullie suggestie(s).

Matthias.