M.H Posted 13 september 2001 Report Share Posted 13 september 2001 Hallo.. Ik ben redelijk kort druk bezig met mijn nieuwe hobby.. Hifi wel te verstaan Voorheen had ik een zeer beperkt luistergenre (metal voornamelijk) maar nu zoek ik dus andere muziek stijlen.. Helaas zeggen alleen titels me erg weinig.. Mijn vraag is weten jullie ECHTE aanraders op cd gebied.. Ik zal ff kort proberen uit te leggen wat ik zoek.. Ik zoek echt kwalitatief GOED opgenomen cd's. Mijn voorkeur gaat uit naar klasiek of pop.. Blues en jazz trekken mij bv helemaal niet.. Klasiek kan mij echt bekoren als het mee slepend is,beetje dramatisch.. Zeker geen vrolijke deuntjes Wat ik erg goed vind is "Ases dood" bijvoorbeeld.. Of filmmuziek "Schinder's list".. Ik ben gek op gedetaileerd diep laag.. Violen,cello's,trompetten en dergelijke doen het geweldig op mijn Klipsch speakers.. Van pop ben ik zeer groot liefhebber van Pink Floyd/Roger Waters.. Ook heb ik sins kort 2 cd's van de Nits gekocht.. Die zijn ook erg goed van kwaliteit en erg goede muziek.. Ik hou van muziek waar je echt naar luisteren moet.. Geen simpele beat en meer niet.. Muziek waar verhaal/emotie in zit zal ik maar zeggen.. Sja..blijft moelijk natuurlijk,maar ik hoop dat iemand mij een een cd titel weet te geven waar ik me echt in kan vinden.. Let wel..hij moet echt kwalitatief ook klinken als een dijk.. Helaas heb ik al zat cd's liggen die muzikaal best goed zijn maar gewoon zo plat als een dubbeltje op mij set klinken.. Alvast bedankt.. Groeten Mark Link to comment Share on other sites More sharing options...
kenwood Posted 13 september 2001 Report Share Posted 13 september 2001 JA SMAKEN VERSCHILLEN IN DE MUZIEK MAAR METEL OF DE NITS GEEFT TOCH WEL AAN DAT JE EEN BEETJE VAN ALLES HOUD KOOP OF LUISTER EENS NAAR DE CD DE VERY BEST OF SUPERTRAMP OF DE VERY BEST VAN TINA TURNER BIJDE ZIJN ZE VAN GOEDE OPNAME KWALITEIT SUXXES IN JE SPOORTOCHT GROETJES KENWOOD Link to comment Share on other sites More sharing options...
demon Posted 13 september 2001 Report Share Posted 13 september 2001 ik heb net zoals iedereen hier een eigen smaak maar persoonlijk zou ik aanraden metallica & symphony rolling stones :flashpoint the corrs: unplugged prince: purple rain en era 1 en 2 maar dit is mijn mening en ik denk nie dat veel mensen deze delen maar dat moeten zij weten ik vind dit gewoon goed Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kharn Posted 13 september 2001 Report Share Posted 13 september 2001 zoveel meningen, zoveel mensen, enige ideeen: -carmina burana, carl orf, zoek een goede opname, heb zelf nog steeds geen perfecte..iemand een tip? -Wendy Rule: irish folk, mooi stemgeluid, de achtergrond muziek is even wennen. -The Doors: kwaliteit van de opnames op cd is niet perfect, maar de muziek is brilliant. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jack van Dijk Posted 13 september 2001 Report Share Posted 13 september 2001 Gezien je muzikale smaak zou ik verwachten dat je ze al hebt, maar de laatste twee CDs van Tool (Aenima en Lateralus) vind ik qua muziek en geluidskwaliteit erg goed. Zware muziek met een hoop kleine details erin waarvoor je een goede set moet hebben om ze allemaal te horen. Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
M.H Posted 13 september 2001 Author Report Share Posted 13 september 2001 Thx for the reply's LUISTER EENS NAAR DE CD DE VERY BEST OF SUPERTRAMP OF DE VERY BEST VAN TINA TURNER BIJDE ZIJN ZE VAN GOEDE OPNAME KWALITEIT Tina turner klinkt best leuk voor in de auto of voor op het werk,maar het is geen muziek waar ik echt voor ga zitten.. Heeft iets te weinig te bieden in mijn ogen(oren),lekker voor op de achtergrond ofzo.. Supertramp vind ik wel beter maar ook hier eigenlijk hetzelfde verhaal.. Op een paar nummer daar gelaten kan het mij niet echt boeien.. Leuk voor ff een nummertje tussendoor maar niet om echt een cd voor op te zetten en er ff lekker voor te gaan zitten. Anyway...bedankt voor je hulp (verdere tips blijven welkom) metallica & symphonyrolling stones :flashpoint the corrs: unplugged prince: purple rain en era 1 en 2 Metallica & symphony is inderdaad lekker.. Ik heb hem al op dvd.. Is kwalitatief niet zo goed als de cd,maar om er nu ook een cd van te kopen vind ik een beetje zonde van het geld. Rolling stones kan ik eens beluisteren..ik hou van muziek uit die jaren. The cors unplugged had ik al.. Best lekkere muziek,goed voor een gezellig avondje met je vriendin.. Maar iets te neutraal in mijn oren.. Ik zoek iets waar meer afwisseling in zit.. Waar gespeeld word met de muziek. Ik kan ff zo snel niet het juiste woord ervoor vinden,maar muziek wat een beetje afwijkt van het standaart patroon.. Dead can dance bv.. Pink Floyd.. Emerson lake and palmer.. Prince is niet echt een zanger waar ik me in vinden kan.. Era vind ik een goede optie.. Dat is inderdaad iets wat lekker weg luisterd en niet zo geijkt is.. Ik zal hem zeker noteren ..thx..(welke is het kwa geluid het beste?) Ik hoop dat er nog meer goede cd naar voren komen.. Groeten Mark Link to comment Share on other sites More sharing options...
M.H Posted 13 september 2001 Author Report Share Posted 13 september 2001 Geplaatst door Jack van Dijk:Gezien je muzikale smaak zou ik verwachten dat je ze al hebt, maar de laatste twee CDs van Tool (Aenima en Lateralus) vind ik qua muziek en geluidskwaliteit erg goed. Zware muziek met een hoop kleine details erin waarvoor je een goede set moet hebben om ze allemaal te horen. Jack Heee...die heb ik dus niet !!! Zoals jij het beschrijft klinkt het intresant.. Vooral die details zoek ik dus.. Bedankt..ben benieuwd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kharn Posted 13 september 2001 Report Share Posted 13 september 2001 Enigma? Ayreon? vooral into the electric castle. Check anders ffe de threads: -Besprekingen van cd's en lp's -Jouw favoriete muziek van dit moment. Dat zou toch moeten helpen Link to comment Share on other sites More sharing options...
M.H Posted 13 september 2001 Author Report Share Posted 13 september 2001 Geplaatst door Kharn:zoveel meningen, zoveel mensen, enige ideeen: -carmina burana, carl orf, zoek een goede opname, heb zelf nog steeds geen perfecte..iemand een tip? -Wendy Rule: irish folk, mooi stemgeluid, de achtergrond muziek is even wennen. -The Doors: kwaliteit van de opnames op cd is niet perfect, maar de muziek is brilliant. Klopt..ieder heeft z'n eigen smaak.. Maar soms kom je op verassende cd's dankzij tips van andere.. Als ik in de cd zaak sta zie ik door de bomen het bos niet meer.. Ik hoop dat iemand kijkende naar mijn smaak een ingeving krijgt. carmina burana, carl orf, zoek een goede opname, heb zelf nog steeds geen perfecte..iemand een tip? Ik ken ze geen van allen.. Maar een erg goede opname staat voor mij voorop.. Mischien heeft iemand nog een tip hiervoor? Ik heb laatst een geremasterde cd van de Doors gekocht.. Kwalitatief redelijk maar muziekaal lekker Deze genre muziek stop ik in het vakje goude oude om het zomaar te zeggen.. Zijn zeker goed,maar ik zoek titels waar je zo snel niet aan denkt. Muziek die z'n eigen stijl heeft.. Niet alles in een vast patroon heeft lopen.. Wendy Rule ken ik helaas ook niet.. Opzich trekt mij dat irish folk meestal wel.. Ook deze zal ik gaan beluisteren in de cd zaak.. Bedankt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jack van Dijk Posted 13 september 2001 Report Share Posted 13 september 2001 Geplaatst door Kharn:Enigma? Ayreon? vooral into the electric castle. Check anders ffe de threads: -Besprekingen van cd's en lp's -Jouw favoriete muziek van dit moment. Dat zou toch moeten helpen Inderdaad Ayreon! Sluit ik mij volledig bij aan. En doet mij weer aan de volgende denken: Fish - Raingods with zippos Extreme - 3 sides to every story (vooral het nummer Everything under the sun) Queensryche - Promised Land Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
demon Posted 13 september 2001 Report Share Posted 13 september 2001 ik vind op zich era beter dan era 2 enigma was ik nog vergeten en earosmith nine lives is ook een aanrader Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kharn Posted 13 september 2001 Report Share Posted 13 september 2001 Geplaatst door Jack van Dijk: Inderdaad Ayreon! Sluit ik mij volledig bij aan. En doet mij weer aan de volgende denken: Fish - Raingods with zippos Extreme - 3 sides to every story (vooral het nummer Queensryche - Promised Land Jack Fish helemaal vergeten, dank je voor de aanvulling, nu nog hopen dat ie weer platen ipv cd's uitbrengt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 14 september 2001 Report Share Posted 14 september 2001 Ja, als we Queensryche gaan noemen moeten we het zeker hebben over Operation Mindcrime. Toch wel veruit hun beste. En laten we dan gelijk doorgaan naar Dreamtheater. Hun CD's klinken wel prettig en de muziek is super. En toen was er Fish. Vergeet dan Marillion ook niet. Ook nadat Fish deze band heeft verlaten - 12 jaar geleden (goeie whiskyleeftijd) - hebben deze heren toch wel het een en ander op CD gezet. Topper is voor mij Brave, een concept-cd. Wil je heel diep laag, laat dan je blik eens richting Bj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jack van Dijk Posted 14 september 2001 Report Share Posted 14 september 2001 Geplaatst door sodejuu:Ja, als we Queensryche gaan noemen moeten we het zeker hebben over Operation Mindcrime. Toch wel veruit hun beste. En laten we dan gelijk doorgaan naar Dreamtheater. Hun CD's klinken wel prettig en de muziek is super. En toen was er Fish. Vergeet dan Marillion ook niet. Ook nadat Fish deze band heeft verlaten - 12 jaar geleden (goeie whiskyleeftijd) - hebben deze heren toch wel het een en ander op CD gezet. Topper is voor mij Brave, een concept-cd. Wil je heel diep laag, laat dan je blik eens richting Bj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Willem Posted 15 september 2001 Report Share Posted 15 september 2001 Robbie Robertson-Music For Native Americans Robbie Robertson-Contact From Underworld Of Redboy Allebei erg goede albums! Echt aanraders met groeten van Willem Link to comment Share on other sites More sharing options...
M.H Posted 16 september 2001 Author Report Share Posted 16 september 2001 Robbie Robertson-Music For Native AmericansRobbie Robertson-Contact From Underworld Of Redboy Ik heb ff wat gedownd (helemaal niet meer aan gedacht dat je zo ideaal kan testen..lol) en klinkt zeker goed. Ik ga nog wat meer downen,ben benieuwd..thx Van Dream Theater vind ik Scenes from a Memory wel een aanbeveling. De foto op de hoes zegt toch al genoeg: Ik heb hem om eerlijk te zijn blind gekocht.. De hoes sprak me erg aan.. Dit was gelijk een les voor me,ik vond hem niet slecht maar of ik hem het kopen waard vind? Inderdaad Ayreon! Sluit ik mij volledig bij aan. Deze heb ik geluisterd in de cd-zaak.. Is helaas niet helemaal mijn stijl.. Iets te...ehmm..sja...hoe zeg je dat?.poppy?..commercieel??..moeilijk te omschrijven,maar het gaf mij een gevoel dat ik die muziek niet zo serieus moest nemen.. Ik zoek denk ik juist het tegen overgestelde. Toch bedankt voor de reply.(hoesje was wel erg mooi ) Alle andere tips ga in van nu af aan dus lekker downen..(echt stom dat ik daar niet eerder aan dacht)..veel sneller als alles steeds opzoeken in de cd-zaak.. Goede tips blijven uiteraard welkom. Groeten Mark Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 17 september 2001 Report Share Posted 17 september 2001 Ik heb hem om eerlijk te zijn blind gekocht..De hoes sprak me erg aan.. Dit heb ik ook eens gedaan. Een cd gekocht om z'n hoesje. Het was de cd "Odyssey of the Mind" van "Die Krupps". Als je Kruppstahl kent, ken je deze muziek ook. Wat een ijzer zeg. De hoes was wel gaaf. Zo'n holografisch ding dat als je er mee wiebelt je je gelijk straalbezopen voelt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
M.H Posted 17 september 2001 Author Report Share Posted 17 september 2001 Achja..40 piek voor een hoesje alleen is ook niet slecht Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mick Posted 18 september 2001 Report Share Posted 18 september 2001 Een aantal van mijn favorieten muziek stukken is te vinden op mijn homepage (zie link). De selectie is in eerste instantie gebasseerd op de muziekale inhoud en de artistieke gedachten van de betrefende artiest, en op de tweede plaats heb ik ook gekeken naar de audiofiele kwaliteit van de opname waar mee je dus op een goed gebalanceerde hifi instalatie verhogend van de muziek kan genieten. Mick's favorieten muziek Veel Plezier er mee ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
M.H Posted 18 september 2001 Author Report Share Posted 18 september 2001 Dank je Mick.. Ik ga gelijk ff kijken.. Groeten mark Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts