The Koosjer connection Posted 16 februari 2003 Report Share Posted 16 februari 2003 Wie is er goed op de hoogte van deze groep,en kan mij het beste aangeven? het liefst live. trouwens,tijdens het speuren een mooi nummer voor Dhr.klijnsmit tegengekomen. op het album van Flowerkinks/Stardust we are,staat het nummer: in the eyes of the world. dat nummer heeft een mooi orgel passage -- Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
telefunken Posted 16 februari 2003 Report Share Posted 16 februari 2003 Geplaatst door The Koosjer connection:Wie is er goed op de hoogte van deze groep,en kan mij het beste aangeven? het liefst live. trouwens,tijdens het speuren een mooi nummer voor Dhr.klijnsmit tegengekomen. op het album van Flowerkinks/Stardust we are,staat het nummer: in the eyes of the world. dat nummer heeft een mooi orgel passage -- Hans gelukkig is er op deze site nog iemand met verstand van muziek dit vind ik persoonlijk de beste cd van hun. en wat dacht je van het nummer compassion. ik heb nog een paar aanraders voor je. Rocket Scientist - Brutal architecture of Oblivion days Erik Norlander - treshold Ayreon - into the electric castle of the dream seqeuncer website Ayreon erik norlander site Link to comment Share on other sites More sharing options...
symfo Posted 16 februari 2003 Report Share Posted 16 februari 2003 probeer flower power ook eens van de Flower Kings. Daar staat Gardens of Dreams op wat een nummer van 1 uur is. Voor Live muziek is een van de beste cd's in het symfo gebeuren Forever live van IQ. Deze bestaat ook in een box uitvoering met een video registratie. Ik had trouwens niet verwacht dat er nog zoveel symfo fanaten in Nederland waren. Ik was vorige maand bij een concert van het Genesis Project welke muziek van het oude Genesis speelt tot +/- '77 en daar zaten 30 man waaronder 6 familieleden. Als deze mannen of Regenesis in je buurt zijn moeten symfo liefhebbers zeker gaan luisteren. Gegerandeerd 3 uur kippevel voor een eurootje of 7. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 17 februari 2003 Report Share Posted 17 februari 2003 Hallo allemaal, Regenesis? O ja, prima. Zeker een aanrader. Zag ze een tijd geleden in De Boerderij in Zoetermeer. Natuurlijk niet even goed als Genesis (wie kan bijvoorbeeld de stem van Gabriel benaderen, of die van Collins?) maar wel uitstekend. De band speelde de hele 'The lamb lies down on Broadway'). Zeker de instrumentale passages waren top. Kortom, een prima band (uit Engeland, de bakermat van de symfo) die de toegangsprijs (ik geloof iets van 10 euro) zeker waard is. Genesis Project zag ik een paar maanden geleden ook in De Boerderij. Die band was een stuk minder. De muziek van Genesis is voor deze Nederlandse heren te hoog gegrepen, ze missen de vaardigheden. Ze speelden de muziek niet, ze speelden de muziek na. Hadden het uit het hoofd geleerd. Zat geen passie in, omdat ze zich voor de volle honderd procent moesten concentreren op hun partijen. Die zoals gezegd te hoog gegrepen waren. Met als gevolg: veel te veel fouten. Geen swing, stijve uitvoeringen. Mischien leuk voor op een bruiloft, en ook leuk als achtergrondje terwijl je zit te kletsen. Maar meer ook niet. Zeker niet iets om echt naar te luisteren. dat levert alleen kromme tenen op.Een kaartje kostte iets van 9 euro meen ik. En dat is voor deze band te veel. Onbegrijpelijk dat ze zelfs nog DVD-opnamen maakten met de bedoeling die later nog eens uit te brengen. Het klinkt hard, maar zo heb ik dat ervaren. Voor de symfoliefhebbers nog een tip. Saga komt op 27 feburari naar De Boerderij in Zoetermeer. Groeten van Manus Link to comment Share on other sites More sharing options...
symfo Posted 17 februari 2003 Report Share Posted 17 februari 2003 Nog een hele goede live-tip voor de koosjer connection Manus. In Transit van Saga. Was jij ook een van die 30 man Manus. Met Regenesis heb je wel gelijk is inderdaad een heel stuk beter dan the project. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 17 februari 2003 Report Share Posted 17 februari 2003 Jaja Symfo, Ik was een van die dertig. Ik ben er met vier vrienden naartoe gegaan. Normaal ben ik er de persoon niet naar om snel muzikanten af te kraken. Ieder zijn niveau nietwaar? Maar bij een band die pretenties heeft mag je de meetlat best iets hoger leggen. Genesis Project heeft die pretenties zeker. Ik had het al over die live-dvd. Ik bezocht net nog even hun site. Blijkt dat er ook nog eens een live-cd van het concert in Zoetermeer komt. Nou koop ik toch al liever de originle cd's/dvd's dan de cd's/dvd's van een coverband. Maar als die coverband dan ook nog eens een paar steekjes laat vallen - nou ja, zeg maar gerust en compleet breiwerk - dan hoeft het voor mij helemaal niet meer meer. Een deel van de charme van de muziek van Genesis schuilt in de relatief complexe structuren, zowel ritmisch als melodisch. Maar die charme openbaart zich alleen als alles klopt, ritmisch en melodisch. Nou, dat is bij Regenesis wel het geval en bij Genesis Project dus niet. Afijn, vanavond even naar Toto (niet echt symfo, erg gelikt en gepolijst, maar wel goed). Over een paar weken naar Saga. In mei naar Peter Gabriel. En in juni misschien naar Jethro Tull. Kortom, er is live nog genoeg te beleven op symfo-gebied. Groeten, Manus Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 17 februari 2003 Author Report Share Posted 17 februari 2003 mede-muziek-idioten hartelijk dank voor de mooie tips. enuuh,inderdaad ben ik een muziek-idioot,dan ben ik toch op een goede site voor? Saga?,die ken ik al een tijdje ja. voor de andere tips? die ga ik zeker eens aan een nader onderzoek onderwerpen laat ze maar komen hoor! -- Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DVD Fiel Posted 17 februari 2003 Report Share Posted 17 februari 2003 Het leuke van Genesis is dat de muziek nog springlevend is, door onder meer cover bands, maar ook door Steve Hackett die met enige regelmaat nog oude nummers speelt. Ik mag toch aannemen dat ik niet de enige Steve Hackett adept in dit forum, toch? Link to comment Share on other sites More sharing options...
telefunken Posted 17 februari 2003 Report Share Posted 17 februari 2003 Geplaatst door DVD Fiel:Het leuke van Genesis is dat de muziek nog springlevend is, door onder meer cover bands, maar ook door Steve Hackett die met enige regelmaat nog oude nummers speelt. Ik mag toch aannemen dat ik niet de enige Steve Hackett adept in dit forum, toch? NARNIA Link to comment Share on other sites More sharing options...
DVD Fiel Posted 18 februari 2003 Report Share Posted 18 februari 2003 Geplaatst door telefunken: NARNIA Myopia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts