Jump to content

DVD freaks

DTS
 Share

Recommended Posts

Geplaatst door DTS:

Vraagje :

Zitten hier nou veel DVD Freaks ?     :)

of is het allemaal LP ? ( waar overigens niks mis mee is     :P .laat dat wel effe duidelijk zijn )

Mijn voorkeur laat zich raden     :D      :D      :D

Rick

Hoi, Rick

Eeeuhj...DTS.. DraaiTafelS ?? :D:D

Ik ben geen DVD-freak, maar kijk wel graag films, dus ook DVD's! Ik heb daarvoor een wel zeer eenvoudig DVD-setje staan, overigens ook met DTS! ;)

Rick,

Zoals je waarschijnlijk al kon raden heb ik ook het een en ander aan DVDs staan. Als je op het WWW icoontje bij mijn bericht klikt wordt je naar mijn website gebracht waar behalve een overzicht van mijn set ook een overzicht van mijn films staat. Behalve DVD heb ik ook nog een hele rij Laserdiscs staan.

Verder probeer ik wel een surroundset samen te stellen waarop muziek ook nog een beetje klinkt.

Jack

• 3 weeks later...
Geplaatst door Kharn:

DVD's zijn wel leuk, mij alleen veel te duur om een grote verzameling te beginnen. Ik heb liever platen....

LP's en dvd's kun je natuurlijk niet vergelijken. Het is een heel ander medium en de kwaliteit is heel anders.

De toepassingen zijn ook nog eens anders..........

Eigenlijk vind ik dit een ondoordachte opmerking ;)

Ben trouwens heel benieuwt wat jij voor dvd's betaalt.

Rick cool.gif

dts ik denk dat jij een behoorlijke dvd speler moet neerzetten om een goede hifi stereo video onder de tafel te spelen

en dvd is leuk maar niet zonder breedbeeld tv

en aangezien ik die nog niet heb w8 ik nog maar

demon die zijn video net met een goede interlink heeft aangesloten en het zeer goed vind klinken :rolleyes:

Sorry Demon,

Hier heb ik maar een reactie op......

HAAAAAAAHAAAAAAAAAAHAAAAAAAAAAA :D:D:D:D

Jij hebt dus nog nooit dvd gezien ..dat weet ik nu echt zeker met z'on opmerking.............

Rick cool.gif

Sorry Hoor Demon,

Ik ga hier niet verder op in.......... ;)

Ik raad je alleen nog aan om dinsdag eens naar Henk ( Haudio ) te gaan en verder......

WAT IK ZEG ..........DVD

:D:D:D:D

Rick cool.gif

Gezien het feit dat een dvd gemiddeld tussen de 40-80 piek kost, vind ik dat vrij duur. Ik huur wel regelmatig dvd's, vind dat ook leuker/beter dan video. Qua audio dvd, vind ik toch platen nog steeds beter.

tsja,........

Ik had al een vermoeden ...........helaas voor mij maar weinig tot geen mensen die Home Theater leuk vinden. Als je je al druk maakt om het feit dat een dvd misschien wel eens

Ha die Demon,

Kun je niet tegen een beetje kritiek ? ;)

Als jij mij gaat vertellen dat een dvd slechter beeld geeft dan een video...........geef mij maar een site, blad of wat dat ook die hetzelfde beweert als jou.

Als ik jou goed begrijp dan hoor jij het verschil tussen een platen speler en een cd speler.........

Vervolgens ga je zeggen dat een video beter klinkt en beter beeld heeft dan een dvd ( welke cd kwaliteit geluid heeft ).........vind jij het dan gek dat ik jou ABSOLUUT niet serieus neem. Je weet misschien wat af platen spelers, luidsprekers ( ?? ) etc maar van Home Theater weet je nul komma nul.......in het kwadraat :D wel te verstaan. Op zich helemaal niks mee.....ik weet niks van platen seplers etc. maar ik roep niet dat ik er wel wat van af weet en dat ik verschillen zie ....hoor......

Ik respecteer meningen en mensen altijd maar tot een bepaalde grens.................( er zijn mensen hier op dit forum die mij HEEL erg goed persoonlijk kennen en deze kunnen dit beamen )..........dan houd het voor mij gewoon op.

Bij jou is dat zo.....je loopt in mijn ogen gewoon uit je nek te l......... :D:D

Ieder zijn eigen Demon........jij je platen speler ik mijn Home theater............

Mocht het hard overkomen dan is dat niet de bedoeling alleen zo kan ik het misschien wat duidelijk maken.........

:D

Rick cool.gif

nou moet je wel goed begrijpen dat ik niks tegen heb op dvd en dat een GOEDE dvd speler ook heel mooi kan klinken / en goed beeld kan verzorgen alleen je moet niet denken dat iedere willekeurige dvd speler er iedere video er onder speelt en je daar een goede dvd speler neer moet zetten om een goede video er onder te spelen en geen lidl / weet ik veel speler en dat dus geen goedkope hobby is

oke ik heb er uitgespuugd wat ik bedoelde

en ik weet totaal nergens iets vanaf op audiogebied dus wat doe ik hier eigenlijk op het forum

Hoi Demon,

Bovenstaand laat nogmaals zien dat je het echt niet begrijpt. Ook een Lidl of Yamakawa speler doet het beter dan een video.........geen discussie mogelijk. Zie alleen maar naar de specificaties............Breng eens een bezoekje aan dit forum : www.htforum.nl

Rick cool.gif

dit is mijn laatste bericht hier op want

sommige mensen willen gewoon gelijk hebben en dat krijg je niet want aan een papiertje heb ik niks

praktijk dat is bewijs

en zo kan ik wel jaren doorgaan en daar heb ik absoluut geen zin in

ik heb wel andere dingen te doen toedeledokie

Ha die demon..... :D:D

Ik wil niet gelijk hebben...........dat WIL JIJ....

Ik heb namelijk gelijk............kom maar met iets wezenlijks dat het tegendeel bewijst !!

Heb je dat forum al bezocht ??

Of het echte HT forum.........www.avsforum.com

Heb lef en stel die vraag daar eens........ :D:D:D:D

Het forum telt bijna 20.000 leden......

Rick cool.gif

en hang niet met de laatste opmerking de wijze man uit...........dat ben je in DIT geval namelijk niet :D

Heren heren,

Waar gaat dit nog over? Ik geloof dat ik van deze bovenstaande forumleden toch al regelmatig heb gelezen iets in de trant van "We kunnen je alleen maar adviseren: Ga luisteren" Waarom dan deze discussie? Zet die DVD speler dan naast die fabeltastiche VHS speler? , knal in beide machine's een maagdelijke versie ( nieuwe band, DVD slijt n.l. niet :P ) van b.v. Disney's - A Bug's Life- en beoordeel zelf!!! Ben wel alvast bang dat de VHS een slechte dag gaat krijgen.....Audio en Visueel that is!! Sellef gusien ;)

Mies

Komt net kijken.....denken ze.. :D:D:P

Zucht!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

nu zijn er weer mensen die beweren dat een vhs recorder beter beeld geeft!!

wat wordt ik toch moe van jullie!!

helaas, ik moet mies gelijk geven: kijken en daarna je kop houden, zelfs ik (en Mies weet wat dat betekent) kan niet anders zeggen dat het beeld van DVD fantastisch is!!

de enige zwakkel schakel in het geheel zou je televisie kunnen zijn. :rolleyes:

Geplaatst door Mies:

Heren heren,

Waar gaat dit nog over?  Ik geloof dat ik van deze bovenstaande forumleden toch al regelmatig heb gelezen iets in de trant van "We kunnen je alleen maar adviseren: Ga luisteren" Waarom dan deze discussie?  Zet die DVD speler dan naast die fabeltastiche VHS speler? , knal in beide machine's een maagdelijke versie ( nieuwe band, DVD slijt n.l. niet    :P ) van b.v. Disney's -  A Bug's Life- en beoordeel zelf!!! Ben wel alvast bang dat de VHS een slechte dag gaat krijgen.....Audio en Visueel that is!! Sellef gusien     ;)

Mies

Komt net kijken.....denken ze..    :D     :D     :P

H

Sodejuu,

Ik neem beoordeel/neem geen enkele opmerking persoonlijk op dit forum. Ik vind alleen op dit vlak deze discussie zinloos. Er zijn nu eenmaal lieden die net als mijn wijlen opa en oma alles van vroeger gewoon beter vinden, ook al is dit niet zo en het tegendeel te bewijzen is. Alle nieuwe technieken nu en nog uit te vinden zijn PER DEFINITIE voor sommige lieden op dit forum niet het horen en zien waard. En dat is heel jammer. Ik luister niet meer -vroeger heeeel veel gedaan- naar platen en zal dat ook niet meer doen. Toen de eerste CD spelers kwamen was ik eindelijk van de irritante bijverschijnselen van platen draaien af: tikken, rumble, slijtage en nog meer van die mechanische ongein. Inmiddels is met de (SA)CD technologie een nieuw tijdperk aangebroken. Ik respecteer een ieder die liever vasthoudt aan "oude" media, laat ze dan a.u.b. wel toegeven dat dit grotendeel op nostalgie berust, en dat geeft ook niet. Ik vind de huidige platenspeler geniaal mooie machines maar de eerste overtiugende demo t.o.v. een goede CD opstelling heeft mij nog steeds niet overtuigd.....Ja ja, nu krijg ik antwoorden van: dan moet je maar eens bij mij komen luisteren......No thanks, ik kijk liever vooruit. Ik hou niet van oude dingen.

Greetz & DON'T take it personal. Het is maar een mening op een forum... :o

Mies ;)

Hey,

Tsja Sodejuu,...........Friezen kunnen koppig zijn :D

Ik ben blij te lezen dat ook anderen het verschil wel zien en horen tussen een VHS recorder en een DVD.

Ik ben het helmaal met je eens dat je wel achtergrond moet hebben wil je je mening/kennis hier op het forum zetten. Vandaar dat ik met HT mijn mond open doe en bij platen spelers mijn mond hou........en uiteraard was dit een zinloze discussie......het ergert mij mateloos als iemand bij zoiets gelijk wil hebben.....zie onder andere de reactie van Mies en Robbie........die hebben precies hetzelfde als mij......

Robbie........inderdaad...daar wordt je heel erg moe van dat iemand het dan nog vol houd.......

enne dat van die t.v is inderdaad een onprettige factor.

Vandaar dat ik een Barco 808 CRT ( jawel......een buizen )binnenkort ga ophangen in mijn Home Theater. :D:D

Verder kan ik me alleen maar bij Mies en Robbie aansluiten.........

Rick cool.gif

DTS rules...........and DVD :D:D