Jump to content

Wat heb jij deze week gekopieerd?

seoman
 Share

Recommended Posts

Ik ben 't zat.

De helft is niet verkrijgbaar. En moet in amerika besteld worden.

De rest is zo verschrikkelijk duur.

Waarom!! Waarom moet een video clip 50.000

Ik heb geld genoeg om cd's te kopen maar 40-50 gulden????

En maar zeiken dat de verkoop terugloopt.

Terrecht, ik hoop dat de jeugd massaal mp3 gaat downloaden. Dat de cd-verkoop zover terug loopt dat we zelfs van tmf, mtv en de box afraken.

Wij betalen voor platencontracten van miljoenen, niets zeggende clips, en bovenal het effect van slechte muziek promoten.

Het idee dat het geld bij de artiest terug komt is van een zelfde naiviteit als geloven in sinterklaas.

Ja ik zou ook willen dat die 50 piek bij de artiest terrecht komt.

Groeten Simon

dat vind ik zo slap van de platenindustrie op te zeggen dat de cd verkoop achteruit gaat. Ten eerste worden er veel meer dvd's verkocht (ook muziekdvds) dan vorige jaren en in Nederland betalen we het meest voor een cd in heel europa en worden er toch ook gemiddeld de meeste verkocht. Als laatste wil ik opmerken dat over cdr's ook copywrite betaald wordt. Dus eigenlijk vind ik dat ze niet zo moeten zeuren. Laat die "artiesten" maar eens een keer werken dmv van optredens enzo. Ik heb trouwens nog nooit een artiest horen zeuren dat ze te weinig verdienden.

Geplaatst door Wijx:

dat vind ik zo slap van de platenindustrie op te zeggen dat de cd verkoop achteruit gaat. Ten eerste worden er veel meer dvd's verkocht (ook muziekdvds) dan vorige jaren en in Nederland betalen we het meest voor een cd in heel europa en worden er toch ook gemiddeld de meeste verkocht. Als laatste wil ik opmerken dat over cdr's ook copywrite betaald wordt. Dus eigenlijk vind ik dat ze niet zo moeten zeuren. Laat die "artiesten" maar eens een keer werken dmv van optredens enzo. Ik heb trouwens nog nooit een artiest horen zeuren dat ze te weinig verdienden.

Nou, dat geldt alleen voor de echt 'groten', zoals U2, Metallica of Dream Theater of zo (of andere genres uiteraard). Voor de relatief kleine bandjes is het echt flink aanpoten. Ook als ze wel redelijk bekend zijn...

Alleen maken de platenmaatschappijen de cd's zo duur. En slechts een (heel) klein gedeelte van dat geldt komt bij de artiest zelf terecht. Das niet goed, maar het gebeurt wel. Bovendien blijven de rechten van de songs vaak in handen van de platenmaatschappij. Oplossing is misschien zelf een label beginnen (en dan in licensie laten distribueren via een grotere platenmaatschappij), maar dat kost ook weer geld en erg veel tijd. The Gathering heeft dit ook gedaan (sinds kort) en ik hoop echt van harte dat het goed komt met dat label. Aan hun muziek zal het niet liggen, want hun nieuwe album (die trouwens nog niet uit is; ik heb 'm voorlopig nog alleen op mp3) is echt geweldig (zei hij, als die hard-fan ;)).

Overigens heb je wel gelijk als je zegt dat vooral de platenmaatschappijen zeuren over de teruglopende cd verkoop. Maar ze zijn dan ook alleen maar commercieel gericht, terwijl de ariest (als het goed is tenminste) vooral (zo niet, alleen maar) gericht is op de muziek.

Om eerlijk te zijn, de laatste cd's die ik heb gekocht waren er 2 van Transatlantic (niet te vinden bij welke MP3-leverancier waar dan ook) en 2 van Hooverphonic. Ik heb ze gekocht tijdens de Doelen lente hifishow, niet op de beurs zelf, maar gewoon bij Plato in Rotjeknor.

Ik heb ook niks meer gefikt voor mezelf. Ik ben helemaal into LP's op dit moment.

Ik kan die platenmaatschappijen ook niet geloven. Waarom moeten er 3 groothandels aan verdienen voordat een cd in de winkel ligt, eentje is toch al meer dan genoeg?

En ja Seoman, je hebt gelijk wat TMF en consorten betreft. De kids worden volgestouwd met waardeloze zooi en menen ook nog dat dat muziek is. Er wordt weer een gekleurde medemens van de straat geplukt, een microfoon in z'n tengels gestopt en de drumbox aangezet. En wie het meest irritante riedeltje erin heeft wordt nummer 1.

Allemaal larie en apekool (of is het apenkool sinds de nieuwe spelling eek.gif ). De marketingpipoos bepalen wat er nog te horen valt. Het is van de zotte dat daar ook nog mensen naar luisteren. De popradio's draaien vollop mee, anders kunnen ze wel kappen wegens gebrek aan baten. Die fl*kkers sponsoren de zooi ook nog eens.

En waar ik dan helemaal misselijk van word, kijk eens naar "Cribs" op MTV. Daar zie je weer zo'n achterbuurteikel met een joekel van een huis, weten zich geen raad wat ze met al dat geld moeten doen, kopen 85 Mercedessen en 5 straten verderop liggen mensen te creperen in de buurt waar ze zelf vandaan komen. Lang leve de USA eek.gif:rolleyes: , die echt voor iedereen probeert te bepalen wat je mag en kunt. Laat dat denken maar aan de stropdassen in het witte huis over, zou ik zeggen, want die krijgen door de stropdassen geen zuurstof meer in hun hersenen. De totale volksverdomming begint zijn vruchten af te werpen eek.gifmad.gif

H.G.Wells krijgt gelijk, binnenkort is het 1984

Geplaatst door Sodejuu:

De kids worden volgestouwd met waardeloze zooi en menen ook nog dat dat muziek is.

Niets nieuws onder de zon. Over ons werd hetzelfde gezegd in andere bewoordingen (kids bestonden nog niet, wij waren jeugd). Wij luisterden ook naar "waardeloze zooi" als Elvis, Pat Boone, The Shadows, Buddy Holly enzovoort. Oerwoudklanken meneer, primitieve ritmes die appelleren aan lage driften, en dan de dans die daarbij hoorde, foei, driewerf schande... Toen jaren later The Beatles c.s. populair werden hetzelfde liedje.

En wat heb ik tegen mijn kinderen gezegd? Inderdaad. Maar ik stond tegen dezelfde muur te kletsen als mijn ouders. O nee, er was toch verschil. Wij maakten onze ouders gek met 45-toerenplaatjes op een pick-upje met dekselluidspreker, onze kinderen mij met walkmans, popprogramma's op televisie en stereotorens met discoverlichting. Ik ben benieuwd waar hun kinderen de ouders mee gaan tergen :D

Maar Sodejuu, je hebt gelijk, het is rotzooi.

Met groet,

Ja Dick, dat weet ik ook wel. Maar er zat wel nog iets wat op muziek moet lijken in. Wat er nu naar je kop wordt geslingert is echt niks. Terug naar het oerwoud waar ze ook alleen maar een trom hadden. Evolutie de verkeerde kant op eek.gif:rolleyes:

Geplaatst door dick jansen:

Wij luisterden ook naar "waardeloze zooi" als Elvis, Pat Boone, The Shadows, Buddy Holly enzovoort. Oerwoudklanken meneer, primitieve ritmes die appelleren aan lage driften, en dan de dans die daarbij hoorde, foei, driewerf schande... Toen jaren later The Beatles c.s. populair werden  hetzelfde liedje.

Met groet,

Dat worden inmiddels wel "klassiekers" genoemd, ik zie dat met de huidige confused.gif top(b)producties confused.gif niet gebeuren :D;)

Geplaatst door Sodejuu:

Om eerlijk te zijn, de laatste cd's die ik heb gekocht waren er 2 van Transatlantic (niet te vinden bij welke MP3-leverancier waar dan ook) en 2 van Hooverphonic. Ik heb ze gekocht tijdens de Doelen lente hifishow, niet op de beurs zelf, maar gewoon bij Plato in Rotjeknor.

Ik heb ook niks meer gefikt voor mezelf. Ik ben helemaal into LP's op dit moment.

Ik kan die platenmaatschappijen ook niet geloven. Waarom moeten er 3 groothandels aan verdienen voordat een cd in de winkel ligt, eentje is toch al meer dan genoeg?

En ja Seoman, je hebt gelijk wat TMF en consorten betreft. De kids worden volgestouwd met waardeloze zooi en menen ook nog dat dat muziek is. Er wordt weer een gekleurde medemens van de straat geplukt, een microfoon in z'n tengels gestopt en de drumbox aangezet. En wie het meest irritante riedeltje erin heeft wordt nummer 1.

Allemaal larie en apekool (of is het apenkool sinds de nieuwe spelling     eek.gif ). De marketingpipoos bepalen wat er nog te horen valt. Het is van de zotte dat daar ook nog mensen naar luisteren. De popradio's draaien vollop mee, anders kunnen ze wel kappen wegens gebrek aan baten. Die fl*kkers sponsoren de zooi ook nog eens.

En waar ik dan helemaal misselijk van word, kijk eens naar "Cribs" op MTV. Daar zie je weer zo'n achterbuurteikel met een joekel van een huis, weten zich geen raad wat ze met al dat geld moeten doen, kopen 85 Mercedessen en 5 straten verderop liggen mensen te creperen in de buurt waar ze zelf vandaan komen. Lang leve de USA     eek.gif      :rolleyes:  , die echt voor iedereen probeert te bepalen wat je mag en kunt. Laat dat denken maar aan de stropdassen in het witte huis over, zou ik zeggen, want die krijgen door de stropdassen geen zuurstof meer in hun hersenen. De totale volksverdomming begint zijn vruchten af te werpen     eek.gif      mad.gif

H.G.Wells krijgt gelijk, binnenkort is het 1984

Welke albums van Transatlantic had je willen hebben, Sodejuu. Ik kan er hier zo een stuk of 5 downloaden: '2000 - Stolt Morse Portnoy Trewavas (+bonus cd)', 'All of the Above', 'Bridge Across Forever (+bonus cd)'... :)

Verder heb je gelijk over die troep van tegenwoordig. Zie ik nog geen klassiekers worden zoals The Beatles of de Stones o.i.d.

Geplaatst door Henrie:

Welke albums van Transatlantic had je willen hebben, Sodejuu. Ik kan er hier zo een stuk of 5 downloaden: '2000 - Stolt Morse Portnoy Trewavas (+bonus cd)', 'All of the Above', 'Bridge Across Forever (+bonus cd)'...   :)

Verder heb je gelijk over die troep van tegenwoordig. Zie ik nog geen klassiekers worden zoals The Beatles of de Stones o.i.d.

Die stonden er destijds helaas niet op. Ik heb nu dus "Bridge Across Forever" en "S.M.P.T.", maar vind het niet erg dat ik originelen heb.

Wat echt erg is, is dat er bij die loserzooi vaak loopjes van een ouwer nummer wordt gebruikt (of zelfs helemaal verkracht gekopieert wordt). Als er dan eens het origineel op de radio ten gehore wordt gebracht, staan ze dom te kijken en vragen zich af wie "hun" nummer zo gecoverd heeft. eek.gifmad.gif

Hallo allemaal,

Helemaal mee eens dat de platenmaatschappijen veel te veel geld in eigen zak steken en de prijzen van de cd's kunstmatig hoog houden.

Zo gaat het nu ook al met concerten. Ik heb laatst kaartjes gekocht voor het concert van Peter Gabriel in Ahoy. Omgerekend in 'oud geld' komt dat per stuk neer op HONDERD gulden. Dat is toch eigenlijk van de zotte. Een groot deel gaat ook hier naar de grote boekingsbedrijven. Maar ik denk zelf dat de artiesten ok aardig wat in eigen zak steken (misschien wel omdat ze niet veel krijgen van hun cd-verkoop).

Maar wat moet je als fan? Als ik een cd echt mooi vind, koop ik toch de cd. Met hoesje, met songtekesten. Downloaden kan, maar dat geeft toch een ander gevoel bij het afspelen.

En als ik een artiest echt goed vind, ga ik ook naar het concert.

Maar duur wordt het wel, zucht....

En nou is Nel Morse (Translatlantic en Spocks Beard) ook nog eens uit de muziek gestapt.

Groeten van Manus

Geplaatst door Sodejuu:

Die stonden er destijds helaas niet op. Ik heb nu dus "Bridge Across Forever" en "S.M.P.T.", maar vind het niet erg dat ik originelen heb.

Wat echt erg is, is dat er bij die loserzooi vaak loopjes van een ouwer nummer wordt gebruikt (of zelfs helemaal verkracht gekopieert wordt). Als er dan eens het origineel op de radio ten gehore wordt gebracht, staan ze dom te kijken en vragen zich af wie "hun" nummer zo gecoverd heeft.   eek.gif    mad.gif

Ik haal ze ook van het interne netwerk hier (het campusnet). Daar kun je van buiten af niet bij komen. Natuurlijk is het niet erg dat je nu de originele versie hebt. Is eigenlijk maar beter ook :)

Tja, dat van die 'covers' stoort mij ook heel erg. Mijn zusje (14, bijna 15) luistert ook alleen maar dat soort crap. Laatst had ze een 'best of'-cd van Westlife (geloof ik) gekocht. Kwam ze met een nummer aan dat ze zo leuk vond (een 'bonustrack'), bleek dat een nummer van Abba te zijn (vraag me niet welke). Nou zeg ik niet dat Abba zulke hoogstaande muziek maakte, maar het is nog altijd beter dan die nieuwe crap. En ik weet zeker dat als ze het origineel had gehoord, ze er niks aan had gevonden. Zelfde geldt uiteraard voor de Abba-teens/A-teens. Ook een bij elkaar geraapt stelletje tieners die een beetje kunnen dansen, niet zingen. En die meiden waren nog lelijk ook (over die jongens oordeel ik niet ;)).

Gelukkig heb ik nooit naar dat soort crap geluisterd. Wel andere crap, zoals Pantera, Biohazard en Korn (al zijn de eerste 2 cd's van Korn nog wel te pruimen).

Geplaatst door manus:

Hallo allemaal,

Helemaal mee eens dat de platenmaatschappijen veel te veel geld in eigen zak steken en de prijzen van de cd's kunstmatig hoog houden.

Zo gaat het nu ook al met concerten. Ik heb laatst kaartjes gekocht voor het concert van Peter Gabriel in Ahoy. Omgerekend in 'oud geld' komt dat per stuk neer op HONDERD gulden. Dat is toch eigenlijk van de zotte. Een groot deel gaat ook hier naar de grote boekingsbedrijven. Maar ik denk zelf dat de artiesten ok aardig wat in eigen zak steken (misschien wel omdat ze niet veel krijgen van hun cd-verkoop).

Ik heb wel eens ergens gelezen, dat de meeste bands vooral geld verdienen met het verkopen van merchandise (voornamelijk T-shirts en posters dus). En dat ze aan de cd zelf nauwelijks iets overhouden. Ook het toeren zelf kost een hoop geld en ook daar houden ze weinig aan over. Vandaar ook dat kleinere bands (lees: de niet allergrootsten) ook vaak alleen maar in zaaltjes spelen (en misschien een keer een festival) en niet in grote zalen, omdat dat gewoon te duur is. Terwijl ze zo'n zaal misschien best vol krijgen...

Ok het gaat dus niet naar de middelgrote en kleine artiesten. Waar blijft dat geld?

Vergokt net als onze pensioenen? ('t wordt tijd dat ze OOK 50% kansspel belasting gaan innen op de in/verkoop van aandelen!!!!!!! maar dit even terzijde)

Of naar buma stemra en andere proleten die meeliften op andermans succes.

Waar ik nog het meest verontwaardigd ben is de eis aan festivals en parties om een lijst te geven van de (nog) te spelen platen!!!

Buma stemra heeft nog nooit een techno plaat gezien van een klein label. Dat zijn zwarte hoezen met een gekleurd label. Hoe willen ze het geld waar de artiest recht op heeft terug geven als je niet eens weet welke artiest 't is? Zot! Buma stemra loopt geld mis niet de artiest. Daar vecht Buma stemra voor niet voor die artiest.

Als ik een artiest zou zijn zou ik kei blij zijn dat iemand mijn muziek wil downloaden. Dat is een eer. Maar kom maar eens aan onbekende artiesten op mp3! of cult films in divx formaat. Nee ze zeuren over minder winst die ze mislopen op celine dion en andere sufkutten en mislukte criminelen. Moet je mijn jaarlijkse winst eens zien!!!!! minimaal -3% per jaar en dan gaan zeuren dat de cd verkoop terug loopt. EIKELS!!!

Hoe zit het met het vraag en aanbod gebeuren in de software branch???

Met lichtelijk ;) gefrustreerde groeten,

Simon