Maarten Posted 30 september 2001 Report Share Posted 30 september 2001 Hoewel ik probeer m'n LP verzameling harder te laten groeien dan m'n cd collectie koop ik toch regelmatig nieuwe CD's. Op internet lijkt Bol.com handig, goedkoop en met scherpe levertijden. Helaas heb ik in toenemende mate last van (ik houd het maar bij): Veeeel te late leveringen. Onlangs kreeg ik na 9 maanden nog bericht dat iets 'verwerkt werd' Je bestelt een gangbare titel, die is in-stock, 2-werkdagen levertijd. Toch duurt het 3 weken voordat de eerste cd van de bestelling de deurmat raakt. Daarnaast worden er rustig 'vervangende titels' geleverd. Da's minder, als je Lukather bestelt en je krijgt iets dat lijkt op Jody Bernall. Vroeger betaalde ik met credit card maar na twee slopende trajecten om geld terug te krijgen betaal ik alleen nog maar per accept en pas zelf desnoods m'n bedrag aan (me rug op) Ik kreeg 3 maal Eric Clapton en Patricia Barber geleverd. Toch staat er bij Bol maar 1 in de computer. De giro is echter wel 'correct'. Je bestelt een aanbieding voor Hfl 24,95 en deze is na 2 maanden nog niet geleverd, en wordt geannuleerd want er is geen voorraad. Toch staat de cd voor Hfl 34.95 keurig in de lijsten met twee dagen levertijd. Kortom, Bol wil niet leveren voor de lage prijs... Na enig drammen sturen ze dan toch de aanbieding na als je wilt. Als Bol zelf een fout maakt sturen ze een vervangend exemplaar. Dit gebeurt natuurlijk weer op een ander bestelnummer dus als je niet uitkijkt kost dat wel weer 3.95 verzendkosten. De enige service die men bij bol kent is terugsturen/cancellen en opnieuw bestellen. Kost op zich niet zoveel werk maar als je er zolangzamerhand van iedere zending er 1 moet terugzenden en een nieuwe bestellen ... Meer mensen die last hebben van slechte bol.com service? Ook het idee dat het in rap tempo bergafwaards gaat? ALternatieve internet winkels met een groot assortiment en goede prijzen? Ik bestel ook nog wel eens bij Towers of Amazon, maar echt voordelig is dat door de dure dollar ook niet... Ik hoor graag jullie voordelige alternatieven... Maarten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 30 september 2001 Report Share Posted 30 september 2001 Beste Maarten! Da's niet best wat ik hier allemaal lees! Persoonlijk heb ik nog nooit een cd via internet gekocht! Ik loop liever een winkel binnen, bekijk de cd eens even, ga er lekker naar luisteren en ga dan eventueel tot aanschaf over! Zal wel ouderwets zijn! Maar goed, verbaasd ben ik wel, vooral omdat andere forumleden geregeld cd's via Internet bestellen en eigenlijk nooit iets negatiefs te melden hebben! Ik ben dus benieuwd wat zij te zeggen hebben! Oh ja, we hebben dit jaar wel een last-minute reis geboekt via het net, was eigenlijk best spannend! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 30 september 2001 Report Share Posted 30 september 2001 Jemig de pemig,Maarten. Dat klinkt allemaal niet zo best... Ik heb tot nu toe nog maar 1 keer iets bij Bol.com besteld. De CD had ik op 'n zaterdagavond besteld en ik had 'm dinsdagmiddag al in huis! Op zich koop ik ook liever m'n CD's in een echte winkel,maarja..soms heeft Bol.com net iets dat je zoekt en/of goedkoper is als in een winkel. m.v.G Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 30 september 2001 Report Share Posted 30 september 2001 Ik heb nog nooit bij Bol.com besteld. Wel eens bekeken maar het sprak me allemaal een beetje tegen (foute uitstraling of zo? ). Ik heb wel geregeld besteld bij de Amerikanen. CDnow, Soundstone (terziele) en Amazon. Absoluut geen klagen over. Leveren altijd perfect binnen 5 dagen en als het niet op vooraad is, krijg je het binnen 2 weken gratis toegestuurd. Dat de dollar zo hoog staat is nu een tegenvaller. Koopjes krijg je niet meer op deze manier. Ik heb wel nog ergens een topic geplaatst waar je belachelijk goedkoop cd's kunt krijgen. Bekijk deze topic maar eens. Vooral Half.com is erg goedkoop. Link to comment Share on other sites More sharing options...
demon Posted 30 september 2001 Report Share Posted 30 september 2001 ik bestel af en toe wel eens wat bij bol maar de laatste tijd word het soms inderdaad wel eens wat minder ik zit nog steeds op cd's te w8en en zij dus maar op geld als zij geen haast hebben ik ook nie maar ik hoop die cd's nog eens een keer binnen te krijgen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 30 september 2001 Report Share Posted 30 september 2001 Proxis, absoluut de beste service die je kunt bedenken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Posted 1 oktober 2001 Report Share Posted 1 oktober 2001 Ik heb al best veel CD's besteld bij Bol.com, maar 1 keer is me een andere CD toe gestuurd. Dat was met reden na een mailtje naar Bol.com, dat die bestelde CD niet meer geleverd kon worden. Ik moest een CD hebben van een film waar 2 delen van was, ik wou de CD van de eerste film en ze stuurde de CD van de tweede film. Ik heb nog nooit te lang gewacht op een CD of een CD nooit gekregen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 20 oktober 2001 Report Share Posted 20 oktober 2001 Beste Maarten, Ik kan je stelling volledig onderschrijven. Mijn laatste BOL-bestelling (6 x Kari Bremnes; Yippie!!) met een levertijd van 2 tot 9 dagen, konden GEEN VAN ALLE geleverd worden . En dat melden ze dan na drie weken... Gelukkig hebben ze niets vervangends toegestuurd. Amazon is m.i. slomer maar degelijk. Je weet precies waar je aan toe bent. Jammer inderdaad dat de dollar zo duur is. Ik bestel dan ook alleen cd's via Amazon die ik in Nederland niet kan vinden maar wel hebben wil. Groet, Michel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Odin Posted 20 oktober 2001 Report Share Posted 20 oktober 2001 hoi maarten, Kijk op de volgende site; http://elcheapo.nl/ deze zoekt voor jou de goedkoopste aanbieder, maar natuurlijk niet altijd de beste!?! groet, :Ddin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 21 oktober 2001 Report Share Posted 21 oktober 2001 Geplaatst door Michel:Beste Maarten, Ik kan je stelling volledig onderschrijven. Mijn laatste BOL-bestelling (6 x Kari Bremnes; Yippie!!) met een levertijd van 2 tot 9 dagen, konden GEEN VAN ALLE geleverd worden. En dat melden ze dan na drie weken... Gelukkig hebben ze niets vervangends toegestuurd. Amazon is m.i. slomer maar degelijk. Je weet precies waar je aan toe bent. Jammer inderdaad dat de dollar zo duur is. Ik bestel dan ook alleen cd's via Amazon die ik in Nederland niet kan vinden maar wel hebben wil. Groet, Michel Hoi harde werker! Dan kan ik je nu n Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 21 oktober 2001 Report Share Posted 21 oktober 2001 Geplaatst door Audiopaul:Hoi harde werker! Het is zondag Audiopaul, dan draait alles bij mij op halve kracht! Dan kan ik je nu n Link to comment Share on other sites More sharing options...
JP Posted 21 oktober 2001 Report Share Posted 21 oktober 2001 Ik bestel gemiddeld 2 tot 3 maal per maand enkele CDs of boeken bij Bol. Tot nu toe slechts 1 keer iets niet leverbaar. 1 keer is een betaling per credit card foutgelopen. Na een telefoontje alles geregeld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 8 december 2001 Report Share Posted 8 december 2001 Nou, vandaag heb ik dan via Amazon.com "An evening with Fourplay" part 1 & 2 op DVD besteld. Bij Bol.com was deze DVD niet eens te vinden! Ik ben benieuwd of 'ie voor de kerst binnen is! Link to comment Share on other sites More sharing options...
boy2 Posted 9 december 2001 Report Share Posted 9 december 2001 Hoi hoi. Ik bestel mijn deeveedees altijd bij play247(.com). Komt uit Engeland, binnen een week ligt het altijd in de bus, prima prijs, prima kwaliteit, nooit gelazer. Echt een aanrader hoor. Succes ermee! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tillie Posted 9 december 2001 Report Share Posted 9 december 2001 Mijn ervaringen met Bol.com zijn redelijk positief. Ik bestel gemiddeld 1 cd per maand bij hun en ik heb pas 1 keer een probleempje gehad. Een cd was in eerste instantie niet leverbaar dus had ik hem al ergens anders gekocht. Kreeg ik hem na twee maanden alsnog opgestuurd terwijl ik hem al geannuleerd had. Even een e-mailtje gestuurd en ik kon hem gratis retourneren. Het voordeel van Bol.com is dat ze over het algemeen korte levertijden hebben, vooral bij nieuwe cd's en leuke acties waarbij je cd's vaak tegen een leuke prijs kunt krijgen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kenwood Posted 7 januari 2002 Report Share Posted 7 januari 2002 Rij toch gewoon naar de makro, Niet duur en veel keus gewoon halen en betalen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts