Jump to content

vreemd gemixte (muziek)(DTS) DVD's

dhfreakie
 Share

Recommended Posts

Ik was laatst bij een luistershow van Hanze Hifi in Zwolle, en daar lieten ze een muziek DVD horen van Roy Orbinson (sp.?).

Hij stond zelf vooraan in het midden, met een achtergrond koortje (voor hem) linksachter hem, en een toetsenist (voor hem) rechtsachter hem.

En nou was dat dus zo leuk gemixed dat je het achtergrondkoortje (luisteraarpositie) linksachter je hoorde, i.p.v. (luisteraarpositie) rechtsvoor (en natuurlijk iets achter Roy zelf).

En bij de toetsenist viceversa gekruist, dus linksachter i.p.v. linksvoor.

Ik hoop dat jullie het niu snappen, beetje vreemd uitleggen, maar goed anders doe ik het nog een keer.

maar is daar bij jullie nog meer over bekent, hoorde daar ook dat dat regelmatig voorkwam.

Is natuurlijk leuk om de buren mee te imponeren, maar als dat schering en inslag word bij zowel muziek als video dvd's op dan houd ik het wel op stereo....

Och, de beelden op die DVD zijn ook nog eens zwart/wit, wat maakt de richting dan nog uit :P;)

Het komt wel vaker voor dat dergelijke muziekDVD's verkeerd zijn afgemixt. Ik vind het behoorlijk waardeloos dat daar zo weinig aandacht aan besteedt wordt, maar het gros vindt het super, want je krijgt overal geluid vandaan eek.gif , ook al is het fout :rolleyes:

De gemiddelde "luisteraar" vindt het geweldig om veel te veel uit de rear-speakers te horen. Niet alleen bij muziek, maar ook bij films.

De maatschappijen weten dat en gaan dus goochelen met 5.1.

Het merendeel van de huidige muziek-DVD's is gelukkig best goed gemixt.

Greetz