Jump to content

Yes : Full Circle in Nederland

DVD Fiel
 Share

Recommended Posts

Yep,

Anderson zingt nog mee. Sterker nog, de band die 'Close To The Edge' opnam is voor 75 procent nog in tact. Alleen is drummer Bill Bruford (vrijwel direct na 'CTTE') vervangen door Alan White, die er nu nog bij zit.

Leuke elpee hoor, maar het zal je niet verbazen dat ik hem al heb.

Ha Symfo,

Het blijft inderdaad top. En als je ze acht jaar geleden voor het laatst hebt gezien, zou ik zeker gaan. Ik heb in tweede instantie besloten toch niet te gaan.

Het concert in de Heineken Music Hall (ook op DVD verkrijgbaar) was zo goed, dat ze dat niet meer zullen overtreffen denk ik. daar speelde Yes onder andere Gates of Delirium, live een zeldzaamheid.

En ja, nu doet Rick Wakeman weer mee. Een goede toetsenman hoor, daar niet van. Maar gastspeler Tom Brislin die in Amsterdam meespeelde kan veel meer. Wakeman wil live nog weleens wat slippertjes maken. Net trouwens als Steve Howe, die af en toe een belabberde timing heeft. De nummers zijn echter dikwijls zo fenomenaal, dat ik die foutjes normaal op de koop toeneem. Maar

om nu weer 40 euro exclusief resrveringskosten neer te tellen voor iets wat in vergelijking met de vorige keer alleen maar kan tegenvallen, nou nee....

Ook al ben ik nog zo'n grote fan.

Op de meest recente tour in de States speelde Yes onder andere 'Don't kill the wail', een van de slechtste nummers die ze ooit hebben gemaakt.

Maar natuurlijk veel plezier gewenst