Jump to content

Welke muziek staat er nu op (part 1

Sodejuu
 Share

Recommended Posts

Geplaatst door JSA:

Toch blijft Jaco Pastorius de beste bassist ever. Melodieus en groove.

Helaas veels te jong overleden! :(

Onlangs heb ik trouwens een cd van een bandgenoot (Weather Report) aangeschaft, nl. Joe Zawinul - Faces & Places. Deze cd is ook z

B00006J3WF.01.LZZZZZZZ.jpg

Een mooie live registratie en, mooie opname.

Gisteren van deze zelfde CD ook de DVD gekocht. Met name 't intro van 't nummer "travelling through, this part of you" over vietnam veteranen bezorgd me kippenvel.

Groeten,

Alco cool.gif

Geplaatst door Skiffer:

463078.jpg  

Vorige week heb ik bij Van Leest in Tilburg nog een prachtige uitvoering van het Beethoven vioolconcert gekocht voor slechts 4,99 !

The Chamber Orchestra of Europe olv Harnoncourt met Gidon Kremer als solist.

Zeker een aanrader, temeer daar de opname ook erg goed is. Het is een cd uit de Teldec Basic serie. In deze serie zitten nog meer prachtige uitvoeringen van diverse componisten.

Haorepeerd ......? :rolleyes: kent zeker niemand hier :D

De Nieuwstadtse formatie bestaande een een x-aantal herrie-makers die een carnavals cd hebben gemaakt ...gratis gekregen van de zanger die op mijn verjaardag is geweest en wist dat ik van goeie muziek hou :D:D

Vooral het nummer puuske valt onder de noemer S*ft P*rno cool.gif en is zeker een aanrader voor iedereen die 40 of meer glazen Brand heeft genuttigd ..

Of ik hem regelmatig zal draaien ? :rolleyes: alaaf p.s. reserveringen en bestellingen kunt u per mail doen , levertijd per direct prijs

Tikkeltje oud, maar nog steeds heel fraai:

'Songs from the big chair' van Tears for fears

Geplaatst door Zee:

Vorige week heb ik bij Van Leest in Tilburg nog een prachtige uitvoering van het Beethoven vioolconcert gekocht voor slechts 4,99 !  

The Chamber Orchestra of Europe olv Harnoncourt met Gidon Kremer als solist.

Zeker een aanrader, temeer daar de opname ook erg goed is.  Het is een cd uit de Teldec Basic serie. In deze serie zitten nog meer prachtige uitvoeringen van diverse componisten.

Oei zeer de moeite waard lijkt me!

De mooiste uitvoering die ik tot op heden heb gehoord is nog steeds deze naar mijn mening, andere tips zijn natuurlijk welkom. (heb er de cd en lp versie van btw)

028944239829-CvrSmall.jpg

Composers: Beethoven

Title: Violin Concerto/Violin Romances Nos.1 & 2

Artists: Henryk Szeryng, Bernard Haitink, Royal Concertgebouw Orchestra

International release date: April 1994

Catalogue number: 442398

Series : Solo

Label: Philips

Op het moment draait:

445554.jpg

even weer iets anders dan drie dagen carnaval :rolleyes:

babyloncover.jpeg

Live opgenomen in 78' in Amsterdam, Parijs, Copenhagen en London voor die tijd een geweldige opname vooral het nummer " the heathen" . Heb je deze op vinyl dan krijg je tevens de tourkaart erbij van toen, Rotterdam en zelfs Sittard zijn hierop terug te vinden waar zij ook optraden..." Kenners hier in het zuiden beweren dat de titel " babylon by bus" afstamt van de koffieshop in Sittard destijds, deze heette toen "Babylon" waar Bob en zijn Wailers na of voor het concert hier hun stimulerende middelen genoten . Mijn eigen lezing als reggae liefhebber is dat "babylon" staat in Rasta kringen voor de blanke wereld vandaar dus de titel die ze meegaven .. what ever .. Voor wie van Reggae houdt zeker een aanrader cool.gif