Jump to content

Welke muziek staat er nu op (part 1

Sodejuu
 Share

Recommended Posts

Ik zie dat je je niks meer laat ontgaan in de buurt Alco, sinds je Fred Eaglesmith gemist hebt...

yeah, right... rub it in Hans :D;) Tja, dat ik Fred Eaglesmith toen heb gemist... :(

Vandaag treed ze op tijdens 't jaarlijkse Blue Highway festival in Utrecht, maar dan met begeleiding.

Ik heb nu alweer 3uur lang Orbital aan staan, kan er geen genoeg van krijgen.

Ik hoop dat ze op Lowlands komen.

Groeten,

Ik wil pannekoeken sex

Oh sh*t verkeerde forum ;)

Geplaatst door The Koosjer connection:

btw, moeten we niet weer eens opnieuw starten met dit topic?

wordt al weer aardig lang........

Goed idee. Zie het topic: 'Welke muziek staat er nu op? (The Sequel)'

:)

Geplaatst door The Koosjer connection:

btw,moeten we niet weer eens opnieuw starten met dit topic?

wordt al weer aardig lang........

Deze draad doet nog niet raar, dus laten we hier maar ff doorgaan. Ik denk zelf dat de eerste "foutmeldingen" bij sommigen weer opduiken als we in de buurt van pag. 45 komen. En dat duurt nog wel ff ;)cool.gif

Nu staat op: "the Gathering" naar aanleiding van een ander topic alhier (van KaZaa geplukt :rolleyes: ).

Geplaatst door Sodejuu:

Deze draad doet nog niet raar, dus laten we hier maar ff doorgaan. Ik denk zelf dat de eerste "foutmeldingen" bij sommigen weer opduiken als we in de buurt van pag. 45 komen. En dat duurt nog wel ff    ;)    cool.gif

Nu staat op: "the Gathering" naar aanleiding van een ander topic alhier (van KaZaa geplukt   :rolleyes: ).

Wat vind je ervan Sodejuu? :) Afgezien van de mp3-kwaliteit (de opnames zijn doorgaans wel in orde)...

Geplaatst door Hans:

Het mag niet van Sodejuu en Ome Henk, Hans

:D

Ja, ja, alsof Ome Henk of ondergetekende hier ook al wat te vertellen hebben eek.gif . Ik hou alleen graag het overzicht en met 2 dezelfde topics wordt dat voor mij een beetje lastig ;)

Geplaatst door Henrie:

Wat vind je ervan Sodejuu?   :) Afgezien van de mp3-kwaliteit (de opnames zijn doorgaans wel in orde)...

Ten eerste, het DL-en ging bezopen snel. Ik heb het nog niet zo vaak meegemaakt dat ik met 180-260 kBps op KaZaa kon DL-en. Ik heb gewoon gezocht op "The Gathering" en weet bij god niet van welk nummer van welk album ik binnen heb gehaald. Er zaten wel nummers bij die ik al had op CD. De nieuwe nummers klinke best aangenaam en het smaakt naar meer. Ik moet maar eens een compilatie CD fikken en die eens op de set beluisteren.

BTW: De kwaliteit valt heel erg mee. Ik zoek nl altijd nummers met minimaal 160kbps. Ik wil wel wat beters dan radiokwaliteit :rolleyes:

Geplaatst door Mandy:

Ken ik niet, maar past de muziek bij dit hoesje?

Bedoel je mijn vorige post?

Tja, past het erbij... geen idee. Het is trouwens 'Velvet Darkness They Fear' van Theatre Of Tragedy. Soort van slome doom/gothic-metal. Het is vrij deprimerend ;) De 'zanger' gromt er een eind op los en de zangeres heeft een nogal deprimerend klinkende toon. Op z'n tijd wel aardig, maar ik kan er niet dag in dag uit naar luisteren. Het is ook niet echt briljant of zo, al hebben ze wel een heel eigen geluid. En de teksten zijn al niet veel opbeurender. En ook nog eens allemaal geschreven in oud Engels (en een in het Duits). Komt nogal theatraal op mij over. Doet me denken aan de lessen Engels over Shakespear en z'n tijdgenoten. De titels zeggen (meestal) wel genoeg denk ik:

1. Velvet Darkness They Fear

2. Fair & 'Guilding Copesmate Death

3. Bring Forth Ye Shadow

4. Seraphic Deviltry

5. And When He Falleth

6. Der Tanz Der Schatten

7. Black as the Devil Painteth

8. On Whom the Moon Doth Shine

9. Masquerader & Phoenix

Ook nog ff een songtekst. Als je er door kunt komen tenminste. 't Is wat moeilijke woorden betreft wel iets voor Dick Jansen ;):D Wat muziek betreft ligt dat ietsje anders denk ik... :)

08 - On whom the Moon doth Shine

(V)

"O soft embalmer of ye still midnight,

Allow me thee to adown,

Of any sort thou fancieth;

Each holdeth its own fancy, I say -

Yet the pleasure we partake in

Was caus'd by the fang'd grin,

Save!, do I for him anger hold?

Nay - I knew I was fey!"

(M)

"Had I what it taketh I would do;

I sense - I cannot sense,

I am - yet! I am not -

Once I kiss'd the image

Of the Seven Angels of Death..."

(V)

"Yet as thou so didst,

On my lips a kiss land

Geplaatst door Mandy:

gadverdamme, de hoes is dan toch wel iets mooier he?

Ja opzich wel. Vandaar ook dat ik opende met 'In de categorie 'fout maar wel leuk'. Ik vind de teksten poetisch gezien erg goed, maar de inhoud... :rolleyes::(

Overigens is het een soort van dialoog. Dat blijkt niet echt uit de manier waarop het hier op het forum is gepost, maar dat gaat ook een beetje lastig. Ik zal het nog een beetje aanpassen...

[edit] Het is enigszins aangepast. Hoop dat het duidelijk is... [/edit]

Geplaatst door Ome Henk:

Omdat ie zo mooi is    f177024f3zd.jpg

Tsja, daar kan ik het alleen maar mee eens zijn,

Manus

Geplaatst door Henrie:

In de categorie 'fout maar wel leuk'   :)

c97191b588t.jpg  

Je moet 'm alleen niet te vaak horen...

Nog zoiets:

e19984l0pkv.jpg

Ken de teksten hiervan niet, maar zal niet veel beter zijn denk ik. Ook deze kan ik niet te vaak horen...