ajb Posted 14 juli 2003 Report Share Posted 14 juli 2003 Nu overgeschakeld naar Luka Bloom met Turf Link to comment Share on other sites More sharing options...
RP Posted 14 juli 2003 Report Share Posted 14 juli 2003 iets van een depresief strijkorkestje de rustige passages zijn veel te zacht ... waarom zijn bij veel orkestopnames de rustige passages zo verschikkelijk zacht opgenomen? Of valt dat onder de ruk opnames ? De opname is van Deutsche Grammophon, From the New World. Rene Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 14 juli 2003 Report Share Posted 14 juli 2003 Geplaatst door RP:de rustige passages zijn veel te zacht ... waarom zijn bij veel orkestopnames de rustige passages zo verschikkelijk zacht opgenomen? Of valt dat onder de ruk opnames ? Dan heb je lekker veel dynamiek... Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 15 juli 2003 Report Share Posted 15 juli 2003 Weet niet precies meer waarom ik ze destijds gekocht heb, Maar ik heb ze nog steeds,zei het op de " plank " En ook echt een voorbeeld hoe men in het begin met het nieuwe medium omging mbt mix ed[begin '80] Dus deze beluisterd,en weer terug op de " plank ",er zal altijd wel iemand komen die ze juist wel horen wil Enuuh,dat doet niks af aan de man zijn kwaliteiten,maar tis niet[meer]mijn koppie thee --Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 15 juli 2003 Report Share Posted 15 juli 2003 Ook van de " plank " Album uit '83,en hoe ik er aangekomen ben weet ik echt niet meer,al weer zo'n 20 jaar geleden dus.... --Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 15 juli 2003 Report Share Posted 15 juli 2003 Oef, als ik kijk wat ik (bijna) 20 jaar geleden kocht... Zo rond 1985 was mijn allereerste CD "Moonlight Shadows" van ...the Shadows (allemaal bekende popklassiekers in een Shadowsjasje) Ik weet nog dat ik 2 dagen later weer terug ging naar de betreffende LP/CD winkel, met de klacht dat er ruis voorkwam tijdens rustige passage's in nummers. En dat mocht/kon toch niet ? (dacht ik toen ) M'n 2e CD was 'Greatest hits' van Kim Wilde Maar goed, back ON-topic... Nu staat op: Coldplay - 'See you soon' (Acoustic) Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 15 juli 2003 Report Share Posted 15 juli 2003 Mooi tijd was dat, Bijna niet voor te stellen dat ik door heel Amsterdam moest om de slechts 2 winkels te vinden die CD's hadden.. --Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
DVD Fiel Posted 15 juli 2003 Report Share Posted 15 juli 2003 Ace Of Wands - Steve Hackett Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hei Posted 15 juli 2003 Report Share Posted 15 juli 2003 deze maar weer eens opgezet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Emperor Posted 15 juli 2003 Report Share Posted 15 juli 2003 Mogwai - Happy songs for happy people Voor mij de eerste kennismaking met Mogwai. Deze muziek komt in herfst/winter beter tot zijn recht dan bij de huidige temperaturen, maar is desalniettemin erg fraai. Zometeen een erg fijn schijfje uit de jaren 80: Prefab Sprout - Steve Mcqueen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 15 juli 2003 Report Share Posted 15 juli 2003 Jimi Hendrix, live at the Isle of Wight... Nu op Nederland 3... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hei Posted 16 juli 2003 Report Share Posted 16 juli 2003 h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 16 juli 2003 Report Share Posted 16 juli 2003 Net ontvangen Maar nu te warm... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hei Posted 16 juli 2003 Report Share Posted 16 juli 2003 Lyle Lovett eruit Georgie Fame erin... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 16 juli 2003 Report Share Posted 16 juli 2003 "Osez Josephine" van Bashung. (wie kent 'm nog, deze eendagsvlieg ?) Net aangevraagd bij 't online internaetradioprogramma "New Frontiers" (van www.mulitsoundfm.nl ) Greetings Y'all, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 17 juli 2003 Report Share Posted 17 juli 2003 Wat is die man toch lelijk he... Maar hij maakt wel goeie muziek Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 17 juli 2003 Report Share Posted 17 juli 2003 Nu door de oordoppen... --Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 18 juli 2003 Report Share Posted 18 juli 2003 Voor mij is het nooit te vroeg om de dag te beginnen met vrolijke klanken... Ben thuis met bronchitis,dus tijd om te relaxen met de goede dingen in het leven En dus nu........ Als je Luka Bloom mooi vindt,en dat doe ik ook,dan moet je beslist even de moeite nemen hier naar te luisteren. Al moet ik er wel bij vermelden dat dit album met kop en schouders boven Luka uit steekt,en dat meen ik echt als een Luka fan. Deze man heeft net iets meer in huis,maar is niet bekend bij het grote publiek,en dat heeft Luka met zijn achtergrond dus wel mee. En ook nog eens erg knap opgenomen,sjapo voor de man achter de knoppen! Wil je weten wie het is? Hieronder de link. >>>>> ff hier verder lezen <<<<< Have a nice day --Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 18 juli 2003 Report Share Posted 18 juli 2003 Hmm, je maakt me wel heel nieuwsgierig Hans Ik heb Luka 'n aantal keer live gezien, dus ik ben benieuwd... Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 18 juli 2003 Report Share Posted 18 juli 2003 Geplaatst door Alco:Hmm, je maakt me wel heel nieuwsgierig Hans Ik heb Luka 'n aantal keer live gezien, dus ik ben benieuwd... Groeten, Alco Ik weet bijna zeker dat,wanneer je klaar bent met het beluisteren van dit album,je in grote lijnen mijn mening delen zal.... Luka is natuurlijk grote klasse,dat zonder twijfel,maar ga dit album maar eens op je gemak beluisteren en laat 't maar even weten. heb je trouwens het artikel al gelezen? Have a nice day --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Posted 18 juli 2003 Report Share Posted 18 juli 2003 Bob Marley & The Wailers Live at the roxy ................... Onbegrijpelijk dat deze opnamens bijna 27 jaar op de plank hebben gelegen. Dit optreden uit 1976 in The Roxy in Los Angeles laat Bob Marley horen op zijn absolute muzikale top. Hij was toen nog niet ziek en hij had toen ook nog geen commerciele hits gehad. Samen met the Wailers en The I Trees zet hij hier weer een optreden neer van hoge klasse ....... de kwaliteit van de sound is ook heel erg goed, of dit te maken heeft met de kleine zaal (roxy) ? Het optreden staat er integraal op. En het is dan ook genieten van de 23.58 minuten lange jam van Get Up Stand Up/No More Trouble/War en het klassieke no women no cry is van echt heel aparte klasse ...... als no women no cry kenner volgens mij de beste die ooit op een album is uitgebracht . Een afbeelding is nog niet beschikbaar, zelfs nog geen melding van dit album op de off. site van BMW wat eigenlijk wel een beetje vreemd is . Link to comment Share on other sites More sharing options...
DVD Fiel Posted 19 juli 2003 Report Share Posted 19 juli 2003 Geplaatst door The Koosjer connection:Nu door de oordoppen... --Hans Momenteel: (Gisteren met de post gekomen.) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 19 juli 2003 Report Share Posted 19 juli 2003 Al moet ik er wel bij vermelden dat dit album met kop en schouders boven Luka uit steekt,en dat meen ik echt als een Luka fan. Klinkt inderdaad niet verkeerd Hans, maar toch... ik geef persoonlijk toch de voorkeur aan Luka, zowel qua stem als qua gitaargeluid. Nu staat bij mij op: Alison Krauss - 'High lonesome sound' Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 19 juli 2003 Report Share Posted 19 juli 2003 Geplaatst door Alco: Klinkt inderdaad niet verkeerd Hans, maar toch... ik geef persoonlijk toch de voorkeur aan Luka, zowel qua stem als qua gitaargeluid. Groeten, Alco Tja,daar kan ik niks meer tegenin brengen Heb je het gehele album beluisterd of naar clips...? Het nieuwste album van Luka heb ik nog niet beluisterd,maar ik ben natuurlijk wel in het bezit van z'n 2 mooiste albums nl Salty Heaven & Turf,althans volgens mij dan --Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 19 juli 2003 Report Share Posted 19 juli 2003 Geplaatst door DVD Fiel: Momenteel: Doet me weer terug denken aan de tijd dat " we ",dat wil zeggen mijn maten en ik,Yes albums " rookten " . En hoe vaker je dan de prachtige hoezen van Dean opende,hoe mooier het verhaal klonk,want zo'n hoes had je helemaal in je handen en zag je eigenlijk niks anders meer Dat was wel wat anders dan die hoesjes van die cd's van heden.... --Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts