Jump to content

Welke muziek staat er nu op (part 3) ???

Sodejuu
 Share

Recommended Posts

Als we dan toch met de crusaders bezig zijn:

d78358u1ef7.jpg

Alleen is de mijne de japanse persing getiteld

Crusaders-Ongaku Kai Live in Japan.

Aardig detail:de originel prijs sticker zit noch op de hoes.

Boudisque fl.41,90

En wij maar denken dat die lp's vroeger zo goedkoop waren :(

Ik zie dat jullie diverse Spyro Gyra en Crusaders platen hier bespreken ,dit zijn eigelijk de beste (uit de MCA tijd tot eind jaren ,80 later GRP)

selectief

Spyro Gyra 1977 (MCA AD1651 US)

Morning sun 1979(MCAD420-2)

Catching the sun 1979 (MCAD1487 US)

Free time( 198132XD-420 Japan)

Inconito 1982(32XD-416 Japan)

Alternating currents 1985(MCA 5606 US)

Break out 1986(MCAD5753 US)

Crusaders

Those southern knights 1976(MCAD1649 US)

Images 1978 (32XD-418 Japan)

Bad and good times 1986(MCAD5781 US)

Dan kunnen jullie hier ook meteen platen bespreken van Casiopea ,Mezzoforte, Passport, Uzeb, Steps Ahead, Yellow Jackets.Om enkele voorbeelden te noemen van fusionbands die gelijk sootige muziek maken.

Maar nu zet ik toch de Betere fusion op met deze Cd.

SCOTT HENDERSON ,illicit, 1992

Illicit.jpg

Heftige mix tussen rock en fusion. De tekst op de hoes Warning explicit melodies, suggestive harmony, graphic rhythms. Kortom fusion alleen voor gevorderden !! IvoryExpedition.jpg

Soloplaat van deze Ex Santana Keyboard player. De bezetting zal zeker overtuigen .Met: Steve Smith(ex Journey)Randy Jackson, Joaquin Lievano, ea. Een van mijn favorieten fusion platen uit de jaren ,80. MEESTERLIJK!! :)

Wie kent deze Cd ?

Larry Coryell ,Tom Coster,Steve Smith. Cause and effects, 1998 (Tone center)

CauseAndEffect.jpg

Zoja dan mag hij/zij deze voor mij bespreken .Dan heb ik al een idee wat ik in huis haal. cool.gif

O,ja even dit LINKJE aanklikken. :)

BTW : Straks zal ik iets opzetten van VITAL INFORMATION en MARK VARNEY PROJECT.

Geplaatst door qwert:

Wie kent deze Cd ?

Larry Coryell ,Tom Coster,Steve Smith. Cause and effects, 1998 (Tone center)

Zoja dan mag hij/zij deze voor mij bespreken .Dan heb ik al een idee wat ik in huis haal.     cool.gif

Ik persoonlijk ken het album niet,

maar ik heb wel een link voor je waar je even lezen kunt.

Wellicht ben je op de hoogte van deze site,of niet,maar het zijn wel overwogen recenties waar je doorgaans wel houwvast aan hebt.

Persoonlijk ervaren blijft natuurlijk het beste,maar deze site is second best :D

Hoop dat je er wat aan hebt.

>>>>> lees hier maar even verder <<<<<

Of op deze site met 4 clips van 30sec.

>>>>> even luisteren <<<<<

--Hans

Nog bedankt voor de moeite ,The Koosjes connection, voor het zoeken naar info over deze Cd. (ik kan ,m ook lenen in de Centale fonotheek, heb ,m al aangevraagd)

Dan zet ik nu deze Cd op.

DENNIS CHAMBERS ,getting even, 1992

GettingEven.jpg

Ex ,Parliament, drummer die een behoorlijke staat van dienst heeft in de fusion wereld. Op deze Cd wordt deze ,Bulldog, bijgestaan door"Jimmy Tunnel, Gairy Grainer,Victor Veldman, John Scofield,Bob Berg, Jim Beard.ea. Dit is niet zomaar fusion, nee!! dit is pas echt AF!! GlobalBeat.jpg

Met Tom Coster , Mike Stern, Steve Smith, Andy Narrell, Ray Gomez, Dean Brown, ea.

Damn,..... 't scheelde weinig of er kwam uit mijn PC even helemaal nix meer.

Ik had vanavond een fu..ing hacker, die m'n PCtje wilde binnendringen B00004XSKU.01.LZZZZZZZ.jpg

Prachtig album.

(ook op vinyl te krijgen, voor de vinylofielen :) )

Groeten,

Alco

Heb eens deze ,oudjes, uit de kast getrokken. :D

TONY WILLIAMS ,the collection,1975/76(2 albums op een Cd)

75995.jpg

Drummer die een behoorlijke staat van dienst heeft. Speelde bij Miles Davis ,John Mclauglin. Richte The life time band op. Op deze Cd zijn de eerste twee soloplaten (voor CBS) samengebundeld.

Gedegen jaren ,70 jazzrock!!

Hierna zet ik deze Cd op ,fusion uit Brazilie ,maar zeer populair in fusion kringen.

AZYMUTH ,light as a feather, 1979

a60955.jpg

Dit is de Japanse uitvoering (Let op de orginele cover)

Dit is de Europeese uitvoering met een andere cover ?

Geplaatst door Alco:

Damn,..... 't scheelde weinig of er kwam uit mijn PC even helemaal nix meer.

Ik had vanavond een fu..ing hacker, die m'n PCtje wilde binnendringen     mad.gif     :(

(gelukkig kon een vriend/PC-kenner me telefonisch helpen als hacker-excorsist     :) )

Nu maar hopen dat ie zich koest houd!

Ik kreeg tijdens 't internetten of soms al wanneer de PC net was opgestart een blokje op m'n scherm, met de melding dat de PC binnen .... (aflopende teller) seconden zou worden afgesloten.

Groeten,

Alco

Ik ben ook weer terug. Mijn PC begon te zweten. Eerst bewoog niks meer, toen na een druk op de reset button een mooi zwart scherm maar geen opstartende PC. Daarna maar de spanning eraf gehaald en ff gewacht en weer opgestart. Dat ging ook niet van harte. De grafische kaart wilde niet meer meedoen. Wat nu? Front en kap eraf, FAN erop en hobbelen maar :P

Ik zet nou ff niks meer op, blijkbaar vond mijn PC mijn muziekkeuze van vandaag niet goed. Kan ook wel met "System Of A Down" :rolleyes: (wel toepasselijk ;) )

Ik zet dan naast die Spyro Gyra eens dit ,oudje, op amg1921117901_1617.jpg?rm_____DpwV7gdCd

Met Anthony Jackson ,Steve Gadd,Jan Hammer,Paco Da Lucia,ea.

(Ik zie dat Microsoft weer moeilijk doet om een afbeelding zichtbaar te maken Kilowatt.gif

Stevige gitaar fusion die staat als een huis.Met oa: Bunny Brunel, Wayne Shorter,Patric Moraz,Alex Acuna,ea.

BTW: Later in dit topic muziek van Mitsuru Sutoh :)

Cover ,electric rendevous,

electricrendezvous_kl.jpg