Jump to content

Welke muziek staat er nu op (part 3) ???

Sodejuu
 Share

Recommended Posts

Kun je meteen ook even deze plaat beluisteren. :D

JOE ZAWINUL SYNDICATE ,black water, 1989

B000008CN9.01._PE_SCMZZZZZZZ_.jpg

Met Scott Henderson, Mooie kwaliteit fusion.

Hierna kun je jou high-end oortjes eens te luisteren leggen bij deze Cd.

WAYNE SHORTER, phantom navigator, 1987

cddiscounters_1746_7225745

Daar waar Weather Report ophoudt gaat Shorter met een geheel nieuwe band verder!!

Met :Scott Henderson, Stu Goldberg, Mitchel Forman,Alphonso Johnson,Chick Corea ,John Patituchi,ea. Wereld bezetting. Wat zou Gary Thomas hier van smullen. :):rolleyes:

't "leuke" van dit topic is dat je niet hoeft te reageren op wat anderen schrijven.

Schrijf maar wat. het dient alleen voor vulling...

Wie leest dit.....

confused.gif

Waarom typen we deze teksten.

Een naam van een artiest, verder niks.

Wat hebben we hier nou aan.

3x 30 pagina's tekst zonder toegevoegde waarde.

mad.gif

Waarom typen we deze teksten.

Een naam van een artiest, verder niks.

Wat hebben we hier nou aan

Dat dacht ik eerst ook Hans, maar toch zie ik wel eens wat onbekende namen van bepaalde bands/artiesten voorbij komen, waarvan ik dan denk:"Hee, zou dat iets voor mij zijn ?"

(hoewel dat vaak bepekt blijft bij 1 persoon, maar ok)

en dan ga ik me er wat meer in verdiepen, en kan zo wellicht m'n CD collectie weer aanvullen.

Groeten,

Alco

Geplaatst door Alco:

Dat dacht ik eerst ook Hans, maar toch zie ik wel eens wat onbekende namen van bepaalde bands/artiesten voorbij komen, waarvan ik dan denk:"Hee, zou dat iets voor mij zijn ?"

(hoewel dat vaak bepekt blijft bij 1 persoon, maar ok)

en dan ga ik me er wat meer in verdiepen, en kan zo wellicht m'n CD collectie weer aanvullen.

Groeten,

Alco

Zo denk ik er ook over,en soms zitten daar leuke tips tussen waar ik weer mee verder kan.

Aan de andere kant heb je ook wel een beetje gelijk dat het wel gortdroog blijkt soms :D

Maarja... ;)

Nu staat op,

Het nieuwe album van Ed Harcourt/From every sphere...

De opvolger van het debuut-album;

Here be monsters....

En zoals zo vaak is de 2de een hele opgave,maar het is 'm aardig gelukt,al moet ik er bij vermelden dat 't een groeier is.

Dat blijkt ook weer bij deze draai beurt...

En nu maar hopen dat de opgaande lijn zich doorzet :D

Tot zover vanuit een wederom treurig gebied :(

--Hans.

Wel vraag ik me soms waarom Qwert (met alle respect) steeds de namen opnoemt, van allerlei medemuzikanten die aan die CD hebben meegewerkt.

Ik vraag me weleens af wat daar de zin van is :rolleyes:

Niet dat 't storend is ofzo hoor, maar toch...

Greetings,

Alco

Geplaatst door Alco:

Wel vraag ik me soms waarom Qwert (met alle respect) steeds de namen opnoemt, van allerlei medemuzikanten die aan die CD hebben meegewerkt.

Ik vraag me weleens af wat daar de zin van is     :rolleyes:

Niet dat 't storend is ofzo hoor, maar toch...

greetings, Alco

Waarom ik dat doe ,is dat ik naast het tonen van mijn Cd,s ook wat info probeer weer te geven over de betreffende LP en/of Cd.

Ik heb dan nu deze Cd opgezet (orgineel) had hier alleen een copy van. Maar nu luister ik naar de orginele persing(Heb ik vandaag binnen gekregen)

VICTOR BAILEY ,low blow, 1999 (ESC 03661-2)

LowBlow.jpg

Tweede soloplaat van deze (ex)Weather Report bassist ,met oa: Omar Hakim ,Bill Evans, Wayne Kranz, en de bulldog Dennis Chambers. Bassfusion met het motto How low will you go :)cool.gif

Geplaatst door qwert:

Waarom ik dat doe ,is dat ik naast het tonen van mijn Cd,s ook wat info probeer weer te geven over de betreffende LP en/of Cd.

Ik heb dan nu deze Cd opgezet (orgineel) had hier alleen een copy van. Maar nu luister ik naar de orginele persing(Heb ik vandaag binnen gekregen)

VICTOR BAILEY ,low blow, 1999 (ESC 03661-2)

LowBlow.jpg  

Tweede soloplaat van deze (ex)Weather Report bassist ,met oa: Omar Hakim ,Bill Evans, Wayne Kranz, en de bulldog Dennis Chambers. Bassfusion met het motto How low will you go    :)   cool.gif

Mooie cd h

Geplaatst door qwert:

Dat wordt nog spannend ,krijgen we een Nederlandse Marcus Miller. Debuut Album van (audiopaul) Met gast muzikanten ,Dennis Chambers ,Mike Stern ,Sly & Robbie ,Micheal Brecker, Bill Evans . Opgenomen in de Wisseloord studio,s. Met achter de knoppen Angela Angie .DDD opname, ook op SACD. Dus Paul oefen maar goed. Maar denk eraan ,geniet ,maar pomp met mate.

:D     :)    biggrin.gif      laugh.gif      cool.gif  

Ha ha ha, dat zou wel een droomband zijn! :D Ik zou al blij als ik maar een fractie van het talent van Marcus Miller had, maar ik ga d'r in ieder geval voor de volle 100% voor! cool.gif;)

Geplaatst door Audiopaul:

En binnenkort gaat deze jongen zelf de buurt onveilig maken tijdens het oefenen op een basgitaar.   cool.gif

Zaterdag a.s. ga ik onder deskundige beleiding van Sebastiaan de "eerste schreden" op bas-gebied zetten!   cool.gif   :D

Je bent toch een snelle rakker ;) Zo heeft ie alleen een idee en in een mum van tijd wordt het alweer uitgevoerd. Veel succes. Laat me ff weten hoe Bas les geeft, misschien kan hij me ook op weg helpen met mijn keyboards :D;)

Geplaatst door Audiopaul:

Ha ha ha, dat zou wel een droomband zijn!       :D Ik zou al blij als ik maar een fractie van het talent van Marcus Miller had, maar ik ga d'r in ieder geval voor de volle 100% voor!        jay-tee.jpg

Sterk debuut van deze Amsterdamse bassist. Met Mike Stern, Alain Caron, Candy dulfer, ea

En deze Cd.

JIMMY EARL ,jimmy earl ,1995 (Legato 10110-2)

JimmyEarl.jpg

Zeer sterk debuut van deze (ex) Chick Corea bassist, met :Frank Gambale ,Steve Tavaglione, Dave weckl ,Gary Novak,ea.

Een ding heb jij met hun gemeen ,het zijn hun eerste platen. Nu jij nog. cool.gif

Geplaatst door Sodejuu:

Je bent toch een snelle rakker   ;) Zo heeft ie alleen een idee en in een mum van tijd wordt het alweer uitgevoerd. Veel succes. Laat me ff weten hoe Bas les geeft, misschien kan hij me ook op weg helpen met mijn keyboards   :D   ;)

Ach, ik kan nooit teveel bezigheden hebben, toch! :D Maar dit is iets wat ik al heel lang en heel graag wilde gaan doen, je hoort er nog wel over! ;)

Geplaatst door qwert:

Dan kun je om alvast in de stemming te komen deze Cd,s kopen ,en opzetten.      :D

JAY TEE ,jay tee, 1998 (Hotwire 12840 CD)

jay-tee.jpg      

Sterk debuut van deze Amsterdamse bassist. Met Mike Stern, Alain Caron, Candy dulfer, ea

En deze Cd.

JIMMY EARL ,jimmy earl ,1995 (Legato 10110-2)

JimmyEarl.jpg      

Zeer sterk debuut van deze (ex) Chick Corea bassist, met :Frank Gambale ,Steve Tavaglione, Dave weckl ,Gary Novak,ea.

Een ding heb jij met hun gemeen ,het zijn hun eerste platen. Nu jij nog.      f47704r9k0d.jpg

Joe Zawinul - Faces & Places (2002)

Zeer gevarieerd, mooi en bovendien van een fraaie opnamekwaliteit! ;)

Is dit nou een forum voor beginners op fusion muziek ? :P (Ik noem maar geen namen :D )

Bob James ,Spyro Gyra??