Sodejuu Posted 13 juli 2003 Report Share Posted 13 juli 2003 Hoi Simon, Ik zou wel willen, maar mijn @home upload (15kB) en webspace (5MB) laten niet veel toe. Bovendien denk ik dat dit topic wel een leuk idee is, maar hetzelfde lot beschoren zal zijn als het muziekrecentie-topic van Audiopaul of de verschillende top10 lijsten die sommigen hier willen lospeuteren. Het is jammer dat mensen liever reageren dan ageren (ik dus ook). Toch wil ik een van mijn favoriete albums niet ongenoemd laten (een link volgt er dus niet) Marillion - Brave (daar issie weer ) Zeker geen briljante opname, maar wel kippenvelmuziek (voor mij) Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 13 juli 2003 Author Report Share Posted 13 juli 2003 Hoi Sodejuu 't maakt niet uit of je nu wel geen geen high speed internet hebt. Noem eens Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 13 juli 2003 Report Share Posted 13 juli 2003 Geplaatst door seoman:Hoi Sodejuu 't maakt niet uit of je nu wel geen geen high speed internet hebt. Noem eens Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 13 juli 2003 Report Share Posted 13 juli 2003 Geplaatst door Sodejuu: Daar zit net het probleem. Het is een conceptalbum en een nummer eruitpikken heeft geen zin. Misschien dat "Alone Again in the Lap of Luxury" wel kan. Ach, dat nummer van Saviour Machine (heeft iemand 'm al geluisterd?) is ook van een concept album... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 13 juli 2003 Report Share Posted 13 juli 2003 Geplaatst door Henrie: Ach, dat nummer van Saviour Machine (heeft iemand 'm al geluisterd?) is ook van een concept album... Ja, gedaan en ik kan merken dat het van een conceptalbum komt. Op zichzelf ben ik er niet kapot van. Misschien dat het hele album luisteren daar verandering in kan brengen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 13 juli 2003 Report Share Posted 13 juli 2003 Geplaatst door Sodejuu: Ja, gedaan en ik kan merken dat het van een conceptalbum komt. Op zichzelf ben ik er niet kapot van. Misschien dat het hele album luisteren daar verandering in kan brengen. Ik ben er ook niet echt kapot van hoor. 't Is mij soms een beetje te bombastisch, te weinig echt liedjes zeg maar... Maar af en toe ben ik wel 'in the mood' zeg maar, en dan zet ik die cd op. Meestal draai ik 'm dan ook maar 1 keer. Vaak zelfs niet eens helemaal (er staan wat nummers op die ik niet echt mooi vind). Dan vind ik het wel een indrukwekkend geheel eigenlijk... Link to comment Share on other sites More sharing options...
@ Posted 16 juli 2003 Report Share Posted 16 juli 2003 Geplaatst door seoman: Hier zit zoveel laag in dat alle opgeschoefde systemen door de mand vallen. Simon Laag, laag, laag. Luister eens naar een paar nummers van soulive. Bijvoorbeeld "Tuesday night's squad" of "CLAP!" op hun album "NEXT". Die lekkere lage baslijnen van het Hammond B3 orgel. Bij mij thuis gaat dat allemaal prima. Je hoort duidelijk de toonhoogtes en bij "CLAP!" slaat het redelijk op mijn maag. Dit weekend heb ik Soulive echter live gehoord op het North Sea Jazz festival. En in de live situatie hoor je pas weer hoe het laag echt moet zijn. Mijn set zal absoluut niet de beste zijn die er is te vinden op laag gebied. Maar zoals het live klinkt krijg je het thuis met geen enkele set denk ik. Als we het over laag hebben tenminste. En dat is lijkt me maar goed ook want ik vermoed dat ik dan problemen krijg met de hele wijk in plaats van alleen de buren. Maar ja, dit weekend realiseerde ik me weer dat mijn utlieme referentie-set de live zaal is. Hou maar op met die kabeltjes, dikkere versterkers etc. Het is heel leuk luisteren naar mijn set maar als ik echt muziek wil horen ga ik wel naar een concert. En toch blijf ik upgraden Overigens voor de liefhebbers van funk/groove jazz is Soulive een abslolute aanrader! Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 17 juli 2003 Author Report Share Posted 17 juli 2003 Geplaatst door @: Laag, laag, laag. Luister eens naar een paar nummers van soulive. Bijvoorbeeld "Tuesday night's squad" of "CLAP!" op hun album "NEXT". Die lekkere lage baslijnen van het Hammond B3 orgel. Bij mij thuis gaat dat allemaal prima. Je hoort duidelijk de toonhoogtes en bij "CLAP!" slaat het redelijk op mijn maag. Dit weekend heb ik Soulive echter live gehoord op het North Sea Jazz festival. En in de live situatie hoor je pas weer hoe het laag echt moet zijn. Mijn set zal absoluut niet de beste zijn die er is te vinden op laag gebied. Maar zoals het live klinkt krijg je het thuis met geen enkele set denk ik. Als we het over laag hebben tenminste. En dat is lijkt me maar goed ook want ik vermoed dat ik dan problemen krijg met de hele wijk in plaats van alleen de buren. Maar ja, dit weekend realiseerde ik me weer dat mijn utlieme referentie-set de live zaal is. Hou maar op met die kabeltjes, dikkere versterkers etc. Het is heel leuk luisteren naar mijn set maar als ik echt muziek wil horen ga ik wel naar een concert. En toch blijf ik upgraden Overigens voor de liefhebbers van funk/groove jazz is Soulive een abslolute aanrader! Je hebt zo gelijk wat dat Live betreft!!! Ik ben de heleweek al aan 't genieten op de zomerfeesten! Vanavond, ongelovelijk wat een ontzettend goeie muziek, extreem maar ik wou dat 't bij mij thuis zo kon/mog klinken. Ik heb de zangeres van de atariteenage riot gezien. Die muziek is echt zo potjandriedubbeltjesing vet!!! Maar waarschijnlijk alleen live! En D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 17 juli 2003 Report Share Posted 17 juli 2003 Mijn referentie is absoluut NIET een live-concert! Als mijn set zo zou klinken als 't 9 van de 10 live-concerten klinkt, dan had ik allang een andere hobby gezocht. Ik ben meestal blij wanneer ik na een concert, weer thuis muziek kan beluisteren. Wat niet wegneemt dat 't live uiteraard wel veel meer sfeer en beleving is, maar klankmatig is 't niet altijd my cup o' tea. Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 17 juli 2003 Report Share Posted 17 juli 2003 Ik moet er idd ook niet aan denken dat het thuis net zo klinkt als live. Maar als ik naar een (goed) concert ben geweest, dan zet ik daarna niet meer een cd op. Kan me nog het concert van Dream Theater herinneren (oktober vorig jaar). Dat was zo goed, dat we de hele terugweg (Rotterdam - Hoogeveen) geen muziek hebben gedraaid in de auto. We waren gewoon fijn aan het nagenieten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 17 juli 2003 Report Share Posted 17 juli 2003 Geplaatst door Alco: Wat niet wegneemt dat 't live uiteraard wel veel meer sfeer en beleving is, maar klankmatig is 't niet altijd my cup o' tea. Groeten, Alco Toch zijn er altijd uitzonderingen. Het concert van Spyro Gyra in de Statenhal op het North Sea Jazz Festival klonk uit de kunst! Zo mag het bij mij thuis ook (eventjes) klinken, want met d Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 17 juli 2003 Report Share Posted 17 juli 2003 Toch zijn er altijd uitzonderingen. Het concert van Spyro Gyra in de Statenhal op het North Sea Jazz Festival klonk uit de kunst! Dat kan ik me voorstellen AudioPaul. maar daarentegen is een band als Spyro Gyra ook meer bedoeld om goed te klinken. Zulke muziek klinkt live meestal wel goed, omdat er denk ik ook hogere eisen zullen worden gesteld. Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
copland Posted 17 juli 2003 Report Share Posted 17 juli 2003 Hoi Paul Ik ben dit weekend ook op het North Sea Jazz festival geweest. Ik vind het geluid in de JVC statenhal heel erg afhankelijk van waar je staat. Tevens word er regelmatig te hard gespeeld. Zoals het concert van The Roots. Begrijpelijk dat de zaal leeg liep. Ik heb me regelmatig geirriteerd aan het slechte geluid op het NSJ vooral in de statenhal. Copland Link to comment Share on other sites More sharing options...
@ Posted 17 juli 2003 Report Share Posted 17 juli 2003 Geplaatst door Alco:Mijn referentie is absoluut NIET een live-concert! Als mijn set zo zou klinken als 't 9 van de 10 live-concerten klinkt, dan had ik allang een andere hobby gezocht. Ik ben meestal blij wanneer ik na een concert, dezelfde muziek weer thuis kan beluisteren. Wat niet wegneemt dat 't live uiteraard wel veel meer sfeer en beleving is, maar klankmatig is 't niet altijd my cup o' tea. Groeten, Alco Ik denk dat we hier een aardig punt te pakken hebben. Er zijn natuurlijk Live concerten in verschillende settings. Neem bijvoorbeeld het verschil tussen de Statenhal en de Rembrandtzaal op North Sea Jazz. Opvallender echter is het schijnbare onderscheid in de hifi liefhebberij. Uit sommige reacties valt dat al een beetje op te maken. Ik denk namelijk dat er in ieder geval twee kampen zijn. Ten eerste het kamp van de mensen die proberen om hun set naar eigen smaak zo goed mogelijk te laten klinken. En ten tweede het kamp van de mensen die proberen om een live presentatie in huis te halen. Er lijkt me overigens niks mis met het nastreven van of het een of het ander. Muzieksmaak zal hier ook een rol spelen. Zoals het bij een groot popconcert klinkt wil je het waarschijnlijk niet in je woonkamer nee. Wel lijkt het er nogal eens op dat mensen hier langs mekaar heenpraten omdat ze een andere doelstelling hebben. In mijn beleving wil ik echter het instrument horen zoals het klinkt. In die rembrandtzaal heb ik genoten van bijvoorbeeld "One for All". Maar bliksem wat klinkt die trompet toch af en toe schel. Maar zo klinkt een trompet toch echt wel. Dat is dynamiek en klankkleur. Zo'n instrument hoort je af en toe bijna door merg en been te gaan. En natuurlijk zou die van Chet Baker live anders geklonken hebben dan die van Miles Davis. Maar ze bespelen hem ook anders. En dat wil je ook horen. Over "One for All" gesproken, Erik Alexander (saxofoon) speelt zo iemand als Joshua Redman toch keurig naar huis als het om improviseren gaat. Geweldig! Maar kortom, live KAN alleen mijn referentie zijn want hoe moet ik thuis anders bepalen of die trompet nou goed klinkt? Hoe beoordeel je een klassiek concert thuis (kwa plaatsing e.d.) als je geen live ervaring hebt? Hoe klinkt die Les Paul nou precies over een Mesa Boogie stack (daar heb ik gelukkig zelf es mee mogen "spelen" )? Hoe breed moet een Steinway nou precies zijn? Enzovoort. Maar dat is ongeveer de smaak van mijn kop thee. Overigens een moeilijke klus hoor. Ik kom er in ieder geval nog lang niet bij in de buurt. Luisterrijke groeten maar weer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
@ Posted 17 juli 2003 Report Share Posted 17 juli 2003 Geplaatst door seoman: Je hebt zo gelijk wat dat Live betreft!!! Ik ben de heleweek al aan 't genieten op de zomerfeesten! Vanavond, ongelovelijk wat een ontzettend goeie muziek, extreem maar ik wou dat 't bij mij thuis zo kon/mog klinken. Ik heb de zangeres van de atariteenage riot gezien. Die muziek is echt zo potjandriedubbeltjesing vet!!! Maar waarschijnlijk alleen live! En D Link to comment Share on other sites More sharing options...
@ Posted 17 juli 2003 Report Share Posted 17 juli 2003 Geplaatst door Audiopaul: Toch zijn er altijd uitzonderingen. Het concert van Spyro Gyra in de Statenhal op het North Sea Jazz Festival klonk uit de kunst! Zo mag het bij mij thuis ook (eventjes) klinken, want met d Link to comment Share on other sites More sharing options...
@ Posted 17 juli 2003 Report Share Posted 17 juli 2003 Wat vonden de NSJ-gangers trouwens van het optreden van Pat Metheny met Han Bennink? Ik heb hem nog nooit zo bedroevend op een gitaar zien knoeien! Maar ik ben alleen op Zondag geweest dus wellicht had Pat zich in de voorgaande dagen al leeggespeeld aangezien ie in Residence was op NSJ. Jesse van Ruller schopte m.i. ook geen deuk in een pakje boter met zijn optreden in de rembrandtzaal. Maar ik hoorde dat hij de dag ervoor een geweldig conceert had weggeven met Pat? Wellicht trouwens handig om een NSJ topic te openen? Sorry voor het off-topic gaan Simon. Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 17 juli 2003 Author Report Share Posted 17 juli 2003 Geplaatst door @: Enjoy, enjoy! Je bent er op Lowlands zeker ook bij? Dat is natuurlijk ook weer drie dagen feest. Ik zie er al weer naar uit. Ik ga zeker naar Lowlands. Er is niets mooiers dan dansen dansen en dansen. Gewoon helemaal meedoen met de band. Alsof je zelf muziek maakt. Gisteren bij Henin elias (voorheen Atari teenage riot) heb ik zo'n mooie combinatie gehoord van muziek. Krijsende wijven, gillende gitaren en dan hele booty electro er onder. 't is niet de kwaliteit die 't 'm doet maar de massale indruk die de muziek dan op je heeft. En dan ook nog een vrouw met een onderstel als een bankschroef en die gebruikt om het publiek nat de spuiten met water. 't leven is mooi!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 21 juli 2003 Author Report Share Posted 21 juli 2003 Ik ben nu eindelijk naar dat album van Marillion aan 't luisteren. Geweldig!!! Thanx for the tip!!! Meer Tips!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts