OnnoV Posted 23 december 2002 Report Share Posted 23 december 2002 Ziet er mooi uit.. Ik heb ook al eens een goede review gelezen over deze set en overweeg de set te kopen. Nu zie ik ze alleen veel 2e hands te koop staan ondanks dat het niet echt een bekend merk is. Wie kent deze set en wil zijn mening hierover kwijt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shidoshi Posted 23 december 2002 Report Share Posted 23 december 2002 hangt een beetje van de prijs af... ze maakten altijd hele goede cd-loopwerken ( snaar aangedreven) de instapmodellen ken ik niet, maar ga gewoon luisteren, en laat je niet gek maken door wie dan ook... michel Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 25 december 2002 Report Share Posted 25 december 2002 Of het merk nog bestaat weet ik niet. Je kon destijds een cd-speler opwaarderen naar een hoger plan met bijbetaling van het verschilbedrag tussen de twee versies. Ook leunde het merk op Philips techniek. Ik kan me ook Micromega's herinneren met zo'n plexiglas deksel en schuine voorkant. Die spelers zagen er behoorlijk interessant uit. Richard Link to comment Share on other sites More sharing options...
OnnoV Posted 25 december 2002 Author Report Share Posted 25 december 2002 Dat het merk bestaat weet ik zeker... Alleen weet ik niet of ze nog doorgaan met de minium serie (Ik zou bijvoorbeeld ook wel een SACD speler willen kopen op zijn tijd. Het oog wil ook wat dus ik ga niet met allemaal verschillend ogende componenten zitten... Daarom spreekt de set mij ook zo aan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
@ Posted 25 december 2002 Report Share Posted 25 december 2002 Een frans merk, maar verder weet ik er weinig van. Ze maken nog wel degelijke een hoop spullen: http://www.micromega-hifi.com Groeten Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 25 december 2002 Report Share Posted 25 december 2002 Geplaatst door @:Een frans merk, maar verder weet ik er weinig van. Ze maken nog wel degelijke een hoop spullen: http://www.micromega-hifi.com Groeten Zouden webdesigners daar zo slecht betaald worden Greetinx Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 25 december 2002 Report Share Posted 25 december 2002 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nederbelg Posted 29 december 2002 Report Share Posted 29 december 2002 Micromega is een Franse fabrikant van audio-apparatuur. In het verleden maakten ze CD-spelers die tot de beste in hun prijsklasse behoorden. In eerste instantie gebruikten ze hele Philips CD-spelers waarbij ze enkel de DAC's aanpasten. Later maakten ze er ook nog een eigen kast omheen. Het loopwerk de elektronica en de afstandsbediening komen van Philips. Ik heb zelf een Micromage Stage 2. De Stage serie liep in het begin van de Stage 1 naar de Stage 3, later kwamen de stage 4 t/m 6. Je kon een Stage tegen de meerprijs laten upgraden naar een hoger model (ik ben begonnen met een Stage 1, later de DAC laten vervangen en heb nu een stage 2). Verder hadden ze ook nog een apart loopwerk + DAC (in dezezelfde kast als de Stage). Ik weet echter weinig over hun huidige modellen. Ik vind de plaatjes er wel aardig uitzie, maar het gaat natuurlijk om het geluid en de value for money. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nederbelg Posted 29 december 2002 Report Share Posted 29 december 2002 Ik heb net hun website nog even bezocht, er staat nu wel info op over de minimum-serie. De CD-speler is nog steeds gebaseerd op een Philips loopwerk, de CDM12.2. Dit is in ieder geval een goede basis (deze loopwerken worden o.a. ook gebruikt door Marantz en Krell). Link to comment Share on other sites More sharing options...
OnnoV Posted 29 december 2002 Author Report Share Posted 29 december 2002 Bedankt! Hier heb ik iig wat aan. Ik heb de set zelf nog niet gehoord, maar wel een paar goede reviews gelezen. Ik ben alleen een beetje bang voor de continuiteit van dit merk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nederbelg Posted 29 december 2002 Report Share Posted 29 december 2002 Onno, mijn Micromega Stage 2 is al weer 8 jaar oud. Een vriend van mij heeft een Micromega van 10 jaar oud. Micromega bestaat dus al meer dan 10 jaar. Verder gebeurt het wel vaker dat in Frankrijk bekende merken in Nederland maar weinig bekend zijn (bv Thomson, Cabasse etc.). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts