Jump to content

Micromega minium

OnnoV
 Share

Recommended Posts

Ziet er mooi uit.. Ik heb ook al eens een goede review gelezen over deze set en overweeg de set te kopen. Nu zie ik ze alleen veel 2e hands te koop staan ondanks dat het niet echt een bekend merk is.

Wie kent deze set en wil zijn mening hierover kwijt?

Chaines.JPG

Of het merk nog bestaat weet ik niet. Je kon destijds een cd-speler opwaarderen naar een hoger plan met bijbetaling van het verschilbedrag tussen de twee versies. Ook leunde het merk op Philips techniek.

Ik kan me ook Micromega's herinneren met zo'n plexiglas deksel en schuine voorkant. Die spelers zagen er behoorlijk interessant uit.

Richard

Dat het merk bestaat weet ik zeker...

Alleen weet ik niet of ze nog doorgaan met de minium serie

(Ik zou bijvoorbeeld ook wel een SACD speler willen kopen op zijn tijd.

Het oog wil ook wat dus ik ga niet met allemaal verschillend ogende componenten zitten...

Daarom spreekt de set mij ook zo aan.

Micromega is een Franse fabrikant van audio-apparatuur. In het verleden maakten ze CD-spelers die tot de beste in hun prijsklasse behoorden. In eerste instantie gebruikten ze hele Philips CD-spelers waarbij ze enkel de DAC's aanpasten. Later maakten ze er ook nog een eigen kast omheen. Het loopwerk de elektronica en de afstandsbediening komen van Philips.

Ik heb zelf een Micromage Stage 2. De Stage serie liep in het begin van de Stage 1 naar de Stage 3, later kwamen de stage 4 t/m 6. Je kon een Stage tegen de meerprijs laten upgraden naar een hoger model (ik ben begonnen met een Stage 1, later de DAC laten vervangen en heb nu een stage 2).

Verder hadden ze ook nog een apart loopwerk + DAC (in dezezelfde kast als de Stage).

Ik weet echter weinig over hun huidige modellen. Ik vind de plaatjes er wel aardig uitzie, maar het gaat natuurlijk om het geluid en de value for money.

Onno, mijn Micromega Stage 2 is al weer 8 jaar oud. Een vriend van mij heeft een Micromega van 10 jaar oud. Micromega bestaat dus al meer dan 10 jaar.

Verder gebeurt het wel vaker dat in Frankrijk bekende merken in Nederland maar weinig bekend zijn (bv Thomson, Cabasse etc.).